2018-07-10, 19:08
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Ja, men programmet spelades in innan Metoo-anklagelserna så efter dessa anklagelser har han inte spelat in något, än.

Fantastiskt/otroligt att SVT går "all in" ändå & sänder/promotar, så snart efter anklagelserna.
Fick sparken från "Diggifuck med en femteklassare" (eller vad det nu heter), sen sänder man en NY serie med ägget, som dessutom är förinspelad... Vilket kontrakt den mannen måste sitta på... Chezzuz...
Citera
2018-07-10, 23:20
Medlem
ziracorns avatar
När den flitige Kronér uppenbarligen sitter på ett flerårigt kontrakt med SVT, så vill jag tipsa om kommande programtitlar:

"Gamla pingisbollar" (handlar om, ja ni vet...) -sänds på SVT 23.30 måndagar. Ej barnvänligt!

"Fan, vad sen jag är till Mölndal" (handlar om kollektivtrafik i GBG med omnejd. Man ska gissa rätt på avgångstider) Familjevänligt. SVT 20.00 onsdagar.
Citera
2018-07-17, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Fantastiskt/otroligt att SVT går "all in" ändå & sänder/promotar, så snart efter anklagelserna.
Fick sparken från "Diggifuck med en femteklassare" (eller vad det nu heter), sen sänder man en NY serie med ägget, som dessutom är förinspelad... Vilket kontrakt den mannen måste sitta på... Chezzuz...

All in?
De sänder ett redan inspelat program trots att en förundersökning pågår kring kränkande fotografering.

De försöker väl tvätta rent svt och få folk att tro att de gjorde rätt 2012-2013 när de inte polisanmälde kroner, inte anmälde kroner alls från svts håll, trots att de borde gjort det med facit i hand. Hade samma sak hänt idag, att han trakasserat två praktikanter så hade de varit tvungna att anmäla, metoo förändrar
Citera
2018-07-29, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Hör du oss här nere där uppe.??!
Bra nivå där....Förvånar mig dock inte när man har att göra med en Metoo-fanatiker.
Metoo har gjort en sak och det är att visa att de fulaste männen inte är byggchefen på den lilla snickerfirman, utan den "Goda" mediamannen som är uttalad Feminist och antirasist.
Metoo har gått för långt. Det räcker med en artikel i en skittidning som Expressen/Aftonbladet så är en mans karriär förstörd. Oavsett om han är skyldig eller inte.
Förstår du inte att detta lockar psykiskt störda kvinnor att utnyttja detta för att sätta dit en man man inte gillar. En artikel och mannen kommer vara ifrågasatt resten av sitt liv. Även fast det blir en dom så kommer ett tvivel vila över mannen som i teorin kan vara helt oskyldig.

Detta faktum skapar inget annat än mer splittring mellan män och kvinnor och mer hat från män.
Kom inte och gnäll om 5 år när du och dina gelikar inte hittar en karl längre. Nu kanske du är lesbisk och då är det problemet ur världen i vilket fall som helst.
Citera
2018-07-29, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Både du och jag har ingen aning vad som egentligen hänt, men jämnfört med TV4-mannens agerande i den där badtunnan syns Lasse Kroneérs förehavande ganska oskyldigt.

Det som talar emot honom är att hon var praktikant på SVT och han en folkkär programledare.

Jag vill inte nedvärdera någons vittnesmål, men jag tror i det här fallet att Lasse Kroneér gick utanför ramarna. Men bara för att han blev kär i en yngre medarbetare, och en beroendeställning kan ha förelegat.

Dumt av Lasse givetvis! Men han är väl inte den första som blivit kär i en arbetskamrat?

För att citera Jesus. "Låt den som är utan skuld kasta första stenen!"
Det är ju just detta som är problemet med vissa metoo fall. Man jämför signaler av intresse med att någon gräver någon i underlivet. Helt absurt och kontraproduktivt.
Citera
2018-07-31, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Bra nivå där....Förvånar mig dock inte när man har att göra med en Metoo-fanatiker.
Metoo har gjort en sak och det är att visa att de fulaste männen inte är byggchefen på den lilla snickerfirman, utan den "Goda" mediamannen som är uttalad Feminist och antirasist.
Metoo har gått för långt. Det räcker med en artikel i en skittidning som Expressen/Aftonbladet så är en mans karriär förstörd. Oavsett om han är skyldig eller inte.
Förstår du inte att detta lockar psykiskt störda kvinnor att utnyttja detta för att sätta dit en man man inte gillar. En artikel och mannen kommer vara ifrågasatt resten av sitt liv. Även fast det blir en dom så kommer ett tvivel vila över mannen som i teorin kan vara helt oskyldig.

Detta faktum skapar inget annat än mer splittring mellan män och kvinnor och mer hat från män.
Kom inte och gnäll om 5 år när du och dina gelikar inte hittar en karl längre. Nu kanske du är lesbisk och då är det problemet ur världen i vilket fall som helst.

Ah, du försökte nog skriva typ: ja dessa mediamän som blivit anmälda, tror fan att de gjort något metooigt, att de har en del i beteendet som inte är önskvärt. Skönt att offer äntligen vågar prata och blir hörd aoch trodda. Bra.

Vi män behöver bli bättre, sluta stt trakassera och börja lyssna, annars vill snart ingen kvinna ha oss.
Citera
2018-07-31, 08:53
Medlem
Citat:
Ah, du försökte nog skriva typ: ja dessa mediamän som blivit anmälda, tror fan att de gjort något metooigt, att de har en del i beteendet som inte är önskvärt. Skönt att offer äntligen vågar prata och blir hörd aoch trodda. Bra.

Vi män behöver bli bättre, sluta stt trakassera och börja lyssna, annars vill snart ingen kvinna ha oss.

Vi män, vilka vi män. Snacka för dig själv.
Citera
2018-08-02, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Vi män, vilka vi män. Snacka för dig själv.

Alla män.
Citera
2018-08-02, 11:31
Medlem
Citat:

Nej inte "Vi" män. Du kan tala för dig själv istället och sluta projicera detta på resten av oss män. Jag har fått en bra uppfostran och jag har aldrig någonsin trakasserat kvinnor. En riktig man behöver inte trakassera för att skaffa sig en kvinna.

Problemet är när Metoo försöker jämföra en komplimang med en icke-tillåten hand i underlivet.
Citera
2018-08-05, 15:59
Medlem
Citat:
Nej inte "Vi" män. Du kan tala för dig själv istället och sluta projicera detta på resten av oss män. Jag har fått en bra uppfostran och jag har aldrig någonsin trakasserat kvinnor. En riktig man behöver inte trakassera för att skaffa sig en kvinna.

Problemet är när Metoo försöker jämföra en komplimang med en icke-tillåten hand i underlivet.

Fast dessa ovälkomna ”komplimanger” är liksom metooiga, annars är det ju bara mord på kvinnor vi kan diskutera eftersom det är det värsta man kan göra.

Vem vill ha den komplimangen? Vad som är en komplimang för dig är kanske inte det för mig... dickpics tex är ju sällan önskade...
Citera
2018-08-05, 16:00
Medlem
Citat:

Och btw, jo vi män. Du som man bör börja säga ifrån och använd din möjlighet att påverka och förändra män, för det är inte kvinnor och ickemäns ansvar.
Citera
2018-08-06, 23:06
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Då återgår vi till skvaller om Lasse Kronér.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in