2018-05-10, 06:37
Medlem
knus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Vem är praktikanten, vad heter hon?
Lovar att hon har nån diagnos !
Citera
2018-05-10, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knu
Lovar att hon har nån diagnos !

Han har en diagnos, kallas metoo-man.
Citera
2018-05-10, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Han har en diagnos, kallas metoo-man.

Du har en diagnos. Kallad sjuk i huvudet. Jag försöker lite pinpointa din ilska om du är kvinna eller man själv. Du skriver mycket här i tråden och i andra trådar, där du psykotiskt ska pusha din egen agenda. Och sånna människor som dig är inte bara ett hot mot demokratin utan är extremt labila och farliga personer. Du kan ju inte skilja på svart,vitt och grått. Du verkar helt färgblind i ditt raseri om metoo.

Du verkar ha en intellektuell oförmåga att se nyanser. Både män och kvinnor har det förjävligt fast PÅ OLIKA SÄTT. Tro fan att övergrepp på kvinnor är vidrigt, men att få för sig att gemene man skulle antasta en kvinna är att simplifiera verkligheten på en så enkel nivå att det blir löjligt.

Att se skilllnaden på de män som begått systematiska övergrepp för att de är sjuka i huvudet och en situation där det slått över för ett manipulerande ex verkar inte finnas i din världsbild.

Men jag antar att du förmodligen som många andra i det här landet anser att kvinnor aldrig kan göra något fel överhuvudtaget och att vi lever i ett patriarkalt samhälle(fast de flesta inte förstår att ett patriarkalt samhälle inte är ett civiliserat samhälle där det faktiskt existerar som i t.ex indien där de har ett patriarkalt system).

Lasse Kronér är ingen våldtäktsman, dumdristig som dejtar yngre labila kvinnor ja, men han är ingen våldtäktsman. Hade du haft någon form av nyanstänkande hade du också fattat det.
Citera
2018-05-10, 09:30
Medlem
Är praktikanten en borderline-brud kanske? Såna brudar ändrar attityd väldigt fort. Man kan vara det bästa som hänt för att plötsligt bli det sämsta som någonsin hänt bruden.
Citera
2018-05-10, 11:44
Medlem
Citat:
Problemet är ju när det kommer till ord mot ord. Någon ljuger. 50/50. Vem? I ord mot ord är det ju alltid fördel den anklagade känns det som. Särskilt om maktförhållandena är ojämna, som i detta fallet. Rättsstat? Mer utbildning kring sexualbrott och trakasserier behövs. Man kan inte förhöra offer på samma sätt här. Det kan ta flera år innan man har bearbetat klart och vågar anmäla.
Citat:
Ursprungligen postat av jiggmeister
Tro fan att övergrepp på kvinnor är vidrigt, men att få för sig att gemene man skulle antasta en kvinna är att simplifiera verkligheten på en så enkel nivå att det blir löjligt.

Att se skilllnaden på de män som begått systematiska övergrepp för att de är sjuka i huvudet och en situation där det slått över för ett manipulerande ex verkar inte finnas i din världsbild.
Aktuell svensk statistik ger att ca 4000 fall av sexuella övergrepp POLISANMÄLS per år.

Och årligen DÖMS ca 20 - 30 personer för dessa brott i målets högsta instans.

Enligt svensk rättstradiition så kommer personer som anmälts mer än en gång,, bara i undantagsfall att prövas för brott vid olika tillfällen under samma rättegång.
Och även då så används sällan själva FÖREKOMSTEN som en graverande omständighet. i åtalet.
Citera
2018-05-10, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jiggmeister
Du har en diagnos. Kallad sjuk i huvudet. Jag försöker lite pinpointa din ilska om du är kvinna eller man själv. Du skriver mycket här i tråden och i andra trådar, där du psykotiskt ska pusha din egen agenda. Och sånna människor som dig är inte bara ett hot mot demokratin utan är extremt labila och farliga personer. Du kan ju inte skilja på svart,vitt och grått. Du verkar helt färgblind i ditt raseri om metoo.

Du verkar ha en intellektuell oförmåga att se nyanser. Både män och kvinnor har det förjävligt fast PÅ OLIKA SÄTT. Tro fan att övergrepp på kvinnor är vidrigt, men att få för sig att gemene man skulle antasta en kvinna är att simplifiera verkligheten på en så enkel nivå att det blir löjligt.

Men jag antar att du förmodligen som många andra i det här landet anser att kvinnor aldrig kan göra något fel överhuvudtaget och att vi lever i ett patriarkalt samhälle(fast de flesta inte förstår att ett patriarkalt samhälle inte är ett civiliserat samhälle där det faktiskt existerar som i t.ex indien där de har ett patriarkalt system).

Lasse Kronér är ingen våldtäktsman, dumdristig som dejtar yngre labila kvinnor ja, men han är ingen våldtäktsman. Hade du haft någon form av nyanstänkande hade du också fattat det.

Om du har kvinnor runt dig i ditt liv, vänner, syskon osv. Fråga dessa och lyssna på hur många som fått ovälkomna händer på kroppen på tex krogen. Våga förstå verkligheten. Det är inte den fule mannen i parken som står för alla våldtäkter i Sverige. Det är oftast någon du känner, känner väl som tex partner.
Citera
2018-05-10, 13:41
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Om du har kvinnor runt dig i ditt liv, vänner, syskon osv. Fråga dessa och lyssna på hur många som fått ovälkomna händer på kroppen på tex krogen. Våga förstå verkligheten. Det är inte den fule mannen i parken som står för alla våldtäkter i Sverige. Det är oftast någon du känner, känner väl som tex partner.
Nu vet inte jag om du är man eller kvinna, men jag måste fråga dig: Om du upplevt ett förhållande med en partner på det sättet LK gjort, hur hade du reagerat då? Ponera att hans version stämmer, då är priset han får betala för ett kort förhållande/relation väldigt högt, right?

Hur är du själv i en relation? Ber du alltid om lov att få krama, hångla eller knäppa en bild på din partner?

Man kan inte låta bli att undra hur du fungerar.
Citera
2018-05-10, 15:17
Medlem
Citat:

"Våga förstå verkligheten" Våra verkligheter ser väldigt olika ut. Majoriteten av mina kompisar är kvinnor och i alla fall av tafsande har det inte det varit en man som betett sig annars helt normalt, oavsett ålder på mannen. Sen kan du ju inte ens skilja på sexuellt ofredande och våldtäkt. Vill du veta hur jävla snett detta samhället är så ska du se hur det blir när en kille blir antastad av en kvinna, vilket jag själv blivit x antal gånger. INGENTING HÄNDER, man förnekar att det har hänt och att "så farligt var det inte" Så ni kvinnor kan vara jävligt glada att ni har någon som lyssnar på er överhuvudtaget när det gäller sexuella övergrepp. För oss män är det obefintligt. Skillnaden mellan mig och en kvinna är att jag inte gräver ner mig i det, jag ser bara feminismen för det jävla hyckleri som det är, och det gör även de kvinnor jag har i mitt liv för äntligen har jag fantastiska, självtänkande, opåverkade, starka kvinnor i mitt liv som inser att i det här livet kan man göra vad fan man vill oavsett kön.
Citera
2018-05-10, 16:23
Medlem
Steff83s avatar
Skulle också gärna vilja veta vem denna kvinna är som är så ruskigt besatt och stött av Kronér att hon drar upp flera år gamla grejer som båda gemensamt la bakom sig först. Luktar snarare hämnd och uppmärksamhetskåt.
Citera
2018-05-10, 16:34
Medlem
AdjooooglEs avatar

Personen ifråga har väl fått ett nej från Kronér.
Citera
2018-05-10, 16:37
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:

Frågan borde egentligen vara:
-Om du har blivit antastad, vad gjorde du efter?
-Ingenting.
-Ridå.
Citera
2018-05-10, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE

Personen ifråga har väl fått ett nej från Kronér.

Det verkar ju snarare som att han fick ett nej och inte kunnat ta detta, därav de sexuella trakasserierna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in