• 1
  • 2
2007-06-06, 23:22
Medlem
Hallojsan.

S hr r det: Jag formligen LSKAR iChat, sjukt bra att kra videosamtal i och snabbt och smidigt. Tyvrr s har man ju p tok fr f kompisar som har Mac. S hur r det med er andra hr p forumet? Ngon mer n jag som nyttjar iChat, och har ni mnga vnner som i s fall ocks gr det? (Jag har EN p min kontaktlista och jag har anvnt Mac i typ tre r... haha...)
Citera
2007-06-07, 02:31
Medlem
Jag ser ingen anledning till att anvnda det nr Skype r gratis och har bde chat,rst,video funktion dels std fr flera personer samtidigt. Sen ocks att det inte spelar ngon roll om ena har Mac och andra personen PC. Alla jag knner har PC bara.
Citera
2007-06-07, 09:11
Moderator
^Eazs avatar
Gr iof att lgga till ICQ anvndare och iom Leopard s kan du lgga till Skype kontakter ocks.

Min ichat r helt full, men s har jag jobbat fr Apple i 3.5 r s blir en del Mac anvndare dr.
Citera
2007-06-07, 09:38
Medlem
G Hrddiskssons avatar
Vilken IM man anvnder beror ju p vilken ens vnner anvnder. Alla kr MSN s det gr ven jag. Fuck the same som dom sger.
Citera
2007-06-07, 09:41
Medlem
Congomans avatar
iChat verkar sakna std fr att vlja ett eget namn, istllet mste man heta "Frnamn Efternamn" vilket knns tmligen torrt.
Jag tycker det r lustigt att dom utelmnar en sn grundlggande funktion.

Fr vrigt s anvnder alla jag knner msn s utan std fr det s kommer jag nog aldrig anvnda det.
Citera
2007-06-07, 13:34
Medlem
StyleWarss avatar
MSN r nog teh shit privat, men iChat r grymt sknt i ett LAN. Man kan ha mte direkt frn skrivbordet, visa presentationer och f feedback direkt osv.

Kul att plinga in p kollegor i ett annat hus ox.
Fetast r nog nr flera personer r p samtidigt, rtt likt konferensrummet d faktiskt.

Skype eller MSN (eller nn slags hybridklient) is the way to go med polare tror jag, men iChat professionellt.
Citera
2010-07-27, 13:47
Medlem
Pappersvargens avatar
Jag vcker trden till liv igen. I och med att jag skaffade MobileMe tnkte jag att jag lika grna kunde kra iChat jmte Adium. Problemet r ju dock att jag inte har en enda kompis p min iChat. Den bara ligger dr i bakgrunden d i stort sett alla jag knner kr PC.

Hur mnga r det dr ute som kr iChat privat egentligen?
Citera
2010-07-27, 14:00
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Jag vcker trden till liv igen. I och med att jag skaffade MobileMe tnkte jag att jag lika grna kunde kra iChat jmte Adium. Problemet r ju dock att jag inte har en enda kompis p min iChat. Den bara ligger dr i bakgrunden d i stort sett alla jag knner kr PC.

Hur mnga r det dr ute som kr iChat privat egentligen?

Jag vet inte om jag har missuppfattat det hr med iChat eller nt. De polare som jag chattar med anvnder MSN och jag anvnder iChat. Det r aldrig ngra problem.
Citera
2010-07-27, 14:03
Medlem
Det bsta med iChat r ju Final Cut funktionen. Jag kan allts spela upp mina projekt fr arbetsgivare eller kompisar genom Ichat och f feedback samtidigt. Riktigt bra.
Citera
2010-07-27, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Congoman
iChat verkar sakna std fr att vlja ett eget namn, istllet mste man heta "Frnamn Efternamn" vilket knns tmligen torrt.
Jag tycker det r lustigt att dom utelmnar en sn grundlggande funktion.

Fattar inte riktigt vad du menar. Nr jag skapade ett konto s fick jag det.

kolla sjlv......https://new.aol.com/productsweb/?pro...congratsd2.adp

Edit: kolla andra raden, fattar inte hur du har kunnat missa det....
Citera
2010-07-27, 14:35
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag vet inte om jag har missuppfattat det hr med iChat eller nt. De polare som jag chattar med anvnder MSN och jag anvnder iChat. Det r aldrig ngra problem.
Aha. Du har lagt till MSN-kompisar i iChat. Jag har aldrig riktigt lyckats med det. Frskt flja diverse trdar....men men
Citera
2010-07-27, 14:42
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Aha. Du har lagt till MSN-kompisar i iChat. Jag har aldrig riktigt lyckats med det. Frskt flja diverse trdar....men men

Jag har inte gjort nnting. Jag loggade in med mitt gmailkonto nr jag konfigurerade min nya mac och PLOPP, s var de dr bara. En av grejerna som mac gr bra: Just do it.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in