2020-09-17, 16:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag anser bestämt att arrangören gjort fel. Man måste räkna med att folk försöker klättra upp på ett räcke längst bak i publiken på en popkonsert, för att se bättre. Det är mycket vanligt. En del av ungdomarna är dessutom fulla och det är mörkt.

Han trodde det var en vägg bakom men det var ett draperi och ett "stup".

Arrangörens fel definitivt, anser jag.
Har du hört talas om eget ansvar? Går aldrig att hindra idioter från att uppföra sig som sådana
Citera
2020-09-17, 16:53
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har du hört talas om eget ansvar? Går aldrig att hindra idioter från att uppföra sig som sådana
Men det går att förutse att någon försöker klättra upp på ett räcke längst bak i publiken på en popkonsert.
Citera
2020-09-17, 16:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Men det går att förutse att någon försöker klättra upp på ett räcke längst bak i publiken på en popkonsert.
Det kommer alltid att finnas stolpskott som hittar på sätt att skada sig som inte ens utvecklingsstörda skulle komma på
Citera
2020-09-17, 16:59
Medlem
Citat:
Jag anser bestämt att arrangören gjort fel. Man måste räkna med att folk försöker klättra upp på ett räcke längst bak i publiken på en popkonsert, för att se bättre. Det är mycket vanligt. En del av ungdomarna är dessutom fulla och det är mörkt.

Eller så får en idiot, en 61-årig idiot i det här fallet, ta konsekvensen av att bete sig som en idiot.

Räcken är till för att inte ramla ner. Klättrar man upp på ett räcke så förbigår man räckets syfte och får helt enkelt skylla sig själv.

Eller anser du att folk som sätter sig på räcket på Skurubron ut mot Värmdö och sen ramlar ner inte har sig själva att skylla?

Staket är en form av fallskydd. Sätter man sig på fallskyddet så får man skylla sig själv.
ÄVEN om man är full och dum i huvudet.
Citera
2020-09-17, 17:10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Eller så får en idiot, en 61-årig idiot i det här fallet, ta konsekvensen av att bete sig som en idiot.

Räcken är till för att inte ramla ner. Klättrar man upp på ett räcke så förbigår man räckets syfte och får helt enkelt skylla sig själv.

Eller anser du att folk som sätter sig på räcket på Skurubron ut mot Värmdö och sen ramlar ner inte har sig själva att skylla?

Staket är en form av fallskydd. Sätter man sig på fallskyddet så får man skylla sig själv.
ÄVEN om man är full och dum i huvudet.
Ett broräcke är något annat. Då vet man att det finns ett stup.

Att någon i mörkret på en popkonsert försöker klättra upp på vad som finns längst bak för att se bättre måste man räkna med.

Ni som är snabba med "idiotstämpeln" i den här tråden. Var ni med i Sverige för 30-40 år sedan. Medan landet fortfarande fungerade. Det fanns konsumentreportage i tidningarna. Nu var dessa ersatts med en dumstämpel. Tidningarna har tagit steget över att försvara företagen och dumstämpla konsumenterna.

Just den här killen kanske inte är det bästa exemplet i tråden. Men det är definitivt otillräckligt skydd för en popkonsert.
Citera
2020-09-17, 17:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ett broräcke är något annat. Då vet man att det finns ett stup.

Att någon i mörkret på en popkonsert försöker klättra upp på vad som finns längst bak för att se bättre måste man räkna med.

Ni som är snabba med "idiotstämpeln" i den här tråden. Var ni med i Sverige för 30-40 år sedan. Medan landet fortfarande fungerade. Det fanns konsumentreportage i tidningarna. Nu var dessa ersatts med en dumstämpel. Tidningarna har tagit steget över att försvara företagen och dumstämpla konsumenterna.

Just den här killen kanske inte är det bästa exemplet i tråden. Men det är definitivt otillräckligt skydd för en popkonsert.
Jag var med för 50, 60 och 70 år sen också...
Citera
2020-09-17, 18:57
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Det var en olycka. Det finns en anledning till att det fanns ett räcke där, nämligen att förhindra att människor ramlar ner. Om det varit en vägg, varför skulle det då behövts ett räcke precis intill? Det är såklart tråkigt för Stefan, men juridiskt har knappast arrangören något ansvar. Det fanns ju ett räcke.

Jag gissar att Stefan kommit på att han inte har tillräckligt bra försäkring och därför försöker han nu få arrangören att ta på sig ansvaret. Och då han inser att han inte skulle vinna en stämning i rätten så går han ut och bölar i media. Bittert som fan, men sitter det ett räcke någonstans så har det en funktion. Det kan man alltid utgå från.
Citera
2020-09-17, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det var en olycka. Det finns en anledning till att det fanns ett räcke där, nämligen att förhindra att människor ramlar ner. Om det varit en vägg, varför skulle det då behövts ett räcke precis intill? Det är såklart tråkigt för Stefan, men juridiskt har knappast arrangören något ansvar. Det fanns ju ett räcke.

Jag gissar att Stefan kommit på att han inte har tillräckligt bra försäkring och därför försöker han nu få arrangören att ta på sig ansvaret. Och då han inser att han inte skulle vinna en stämning i rätten så går han ut och bölar i media. Bittert som fan, men sitter det ett räcke någonstans så har det en funktion. Det kan man alltid utgå från.

Och har man vart målare och klättrat på ställningar i 40 år, som han säger, så BÖR man ha snappat upp syftet med staket...
Citera
2020-09-18, 00:30
Medlem
wwrs avatar
Man bedömer inte ärendena i tråden efter vad som hänt utan efter vem som är inblandad. Vanligt folk dumstämplas även om ett företag har gjort fel. Det gäller även invandrare som annars ges en hög status i pressen. Det är inte säkert, men det är tänkbart att fastighetsägaren eldat upp invandrarparets tillhörigheter genom att ha osäkra elinstallationer. Men paret får inget eftersom de inte var försäkrade. Och givetvis har alla som drabbats av Coronarestriktioner fel, även om de t.ex frågat på vårdcentralen om det verkade rimligt att de reste bort.

Den ende som får sin vilja igenom mot företagen är veganen eftersom samhället numera fått för sig att veganer är bättre människor. Klinken säger först att vetenskapen inte kunnat visa att vegansk diet fungerar i hennes fall. Men att gå mot en vegan är förbjudet så kliniken ändrar sig och går mot vetenskapen bara veganen får som den vill! Mycket möjligt pratar sig veganen till en olämplig behandling men veganer står gud nära och har alltid rätt, enligt globalistisk teoribildning
Senast redigerad av wwr 2020-09-18 kl. 01:23.
Citera
2020-09-20, 21:07
Medlem
Enydrions avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/jBPp8e/adam-palsson-efter-traumat-litar-inte-pa-polisen

Han har tappat förtroendet för polisen, eftersom de brottade ner honom när han hade en pistolatrapp i handen...

Jag hade snarare tappat förtroendet för polisen om de 'inte' brottat ner honom...

Och så även om de hade skjutit honom utan att försöka brotta ner honom.

Det verkar inte stå något om att filmteamet informerat polisen innan...
Citera
2020-09-20, 21:20
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/jBPp8e/adam-palsson-efter-traumat-litar-inte-pa-polisen

Han har tappat förtroendet för polisen, eftersom de brottade ner honom när han hade en pistolatrapp i handen...

Jag hade snarare tappat förtroendet för polisen om de 'inte' brottat ner honom...

Han blev i alla fall inte skjuten som killen med Downs syndrom.
Citera
2020-09-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

I artikeln du länkar till finns det en länk till den nyhetsartikel som publicerades när det hände:
Citat:
Fredrik Heinig, producent på produktionsbolaget B-reel, bekräftar händelsen via mejl.

”... (det) uppstod en situation där polis missförstod läget och ett ingripande gjordes. Situationen reddes ut när platschef visade upp tillstånd. I området fanns också avspärrningspersonal på plats”, skriver han.

Citat:
– Vi får utreda om det går att vässa någon rutin. Sedan måste vi utreda att det verkligen finns ett tillstånd för deras verksamhet, men det tror jag att det gör, säger Thomas Sundh vid polisen.

Det är givetvis inget seriöst produktionsbolag som skulle spela in dylika scener mitt i Stockholm utan att ha kontaktat polisen i förväg.

Jag tycker att de som tjafsar om ACAB är idioter, men jag kan definitivt förstå Adam Pålsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in