menar du att du tror att de inte väger 150 kilo tillsammans?
om de på bilden väger mindre än 75 kilo var ska jag äta upp en utombordare och bli pausfågel på radio uppland.
Att de väger mer, ja. Jag är själv en bit över 80 kg och de ser ut som om de skulle kunna lyfta och äta upp mig utan problem.
Senast redigerad av Chevron 2013-07-15 kl. 17:36.
Anledning: *mer för tusan, inte mindre
150 kg's gränsen är bara en praktiskt satt gräns. Den tål lätt det dubbla, precis som med hissar.
Att kalla folk för feta är lika smart att kalla folk för negrer, gingers, eller retarderade. Bara för att dom är det, behöver dom inte höra det. Men det är det nog inte alla 18 årigar som håller med om. Är man fet, svart, bög eller retarderad ska man höra det.
150kg gränsen är inte för konstruktionens skull, utan gästernas. Vid de vikterna är det lätt att få upp hög fart och trilla ur ringen i svängarna. Hade de fått åka hade risken att de trillat ur varit stor, och de hade då kunnat sluta mycket värre än vad som nu skedde. De fick valet att åka i varsin ring men valde istället att gå ner och ringa tidningarna och berätta om hur illa de blivit bemötta på grund av sin vikt, när vi endast värnar om deras egen säkerhet.
På allvar, ska inte dessa sjökossor väga mer än 75 kilo per kossa ?
Det är ju bättre att de vägras åka än att dom förstör attraktionen och skadar sig så att vakten får skit för det.
Aftonbladet, Vakten sa inte till C*atrine och L*ena B*erlings att de var för feta. Skadades allvarligt i olycka när hela attraktionen åkte i backen.
Jo tjejer, man ser att ni väger över 150 kilo, banta eller åk till USA där attraktionerna är anpassade efter valrossar
Noget frastødende ordvalg og tone om andre mennesker fra en skribent som støtter "politisk humanisme" og "fri indvandring" .
Märkligt att ingen gjort det mest logiska att göra i den här situationen ändå. Fram med en våg och släng upp heffaklumparna! Upp till bevis. Visar det sig att de väger runt 150 kg så är det bara att lappa ett careface i nyllet på dem, väger de 150+ vore det intressant att höra deras kommentarer när de ställs inför faktum.
Men det kan AB:s utsände naturligtvis inte be dem om.
EDIT: Att de skulle väga mindre än 140 kilo ser bra jävla osannolikt ut. Hur mycket tjockare man än ser ut i tidningen, som nån stackars fläskis försökt argumentera tidigare i tråden.
Det är ju en fråga om säkerhet här. Alltså så tycker jag det var korrekt handlat. Om du är generad över att andra kallar dig fet, så borde du känna dig generad över att du är fet.
De e ju fan pinsamt hur det där mongot i tråden kan ta isterklumparna i försvar och säga att dom väger under 150kg. Isf måste dom vara runt 135-140cm långa med deras kroppshyddor. Inte en chans att dom skulle kunna vara över 150cm och väga under 75kg stycket.
Sen vad det gäller fetto-kommentaren så har det ju dementerats av sommarjobbaren, visserligen anonym. Vad tror ni själva? Tror ni att någon skulle säga att någon va för fet för att åka när chefen påtalar att dom har pratat om just bemötandet med alla anställda?
Som någon påtalade, de e fan bara i Sverige och möjligtvis Amerika som fetton kompenseras för sin övervikt. Pinsamt, riktigt jävla pinsamt!
Är själv för fet för att kunna ta OS guld i 100m sprint eller hoppa 240 i höjdhopp, jag känner mig diskriminerad.
Ja, ett liknande problem har jag oxå. Jag är alldeles för klen för att klara kvalgränsen för att få representera Sverige i kulstötning och alldeles för långsam för att få ställa upp i 100 meter, men när jag fick besked om att jag rent fysiskt inte passade in i VM så blev jag j*vligt KRÄNKT och kräver kompensation för att de generat mig på detta sätt. Att det finns regler och kvalgränser av en anledning är ju inget jag måste acceptera....