• 1
  • 2
2007-06-13, 15:28
Medlem
Vardons avatar
Titta helt klart på lite andra modeller... VW Caravelle / Multivan, oerhört sköna bilar att köra. Kan dock blir dyra som alla andra om man vill ha diesel modellen.

Glöm inte bort Opel Vivaro / Nissa Primstar(eller är det interstar) / Renault Traffic heller...
Citera
2007-06-13, 21:51
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
CGV är en fin bil att titta på, har smart stolslösning och är stor. Ungefär där slutar fördelarna. Den är dyr, går sönder och har ett andrahandsvärde som motsvarar grus i dojan. Gillar inte Mitsubishi - men i valet av de två skulle jag alla dagar i veckan välja japanen.

Varför inte en VW Multivan? Varför inte en Renault Grand Espace? Varför inte någon annan "storbil" faktiskt är bra?

hmm...jag har lämnat dessa två till förmån för en VW Caravelle. Mer plats och drar ungefär lika mycket...VWC drar 3-4 dl mer per mil men man får plats med mer grejjer. Dessutom kan man ta ur stolarna och använda den till att flytta osv. Så det lutar nog åt köp av sådan istället.
Citera
2007-06-14, 14:56
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
hmm...jag har lämnat dessa två till förmån för en VW Caravelle. Mer plats och drar ungefär lika mycket...VWC drar 3-4 dl mer per mil men man får plats med mer grejjer. Dessutom kan man ta ur stolarna och använda den till att flytta osv. Så det lutar nog åt köp av sådan istället.

Om det är storleken förstår jag definitivt din tvekan inför Multivan (den är ju trots allt 4 dm kortare). Däremot inte gällande funktionsflexibiliteten. VW Multivan har säten, tresitssoffa och multifunktionsbord (tillval) som är skjut- och uttagbara samt vridbara säten i första raden. Caravellen må (möjligen) ha samma flexibilitet, men näppeligen bättre än Multivan.
Citera
2007-06-14, 21:07
Medlem
Vardons avatar
Nackdelen med Caravellen tycker jag är att ska man har ur säten så är en handslägga av högsta nöd för att få dem att rubba sig åt nått håll... Så man drar sig för att plocka ur säten ur den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in