• 1
  • 2
2007-06-05, 22:11
Medlem
Hej...
Jag har råkat på ett problem som jag tidigare inte har varit med om.

När jag försöker komma åt mina diskar c: d: osv så får jag får jag upp ett felmeddelande som lyder: "Windows cannot find copy.exe" och då kan jag bara trycka på "ok". Alltså, jag kan inte komma åt mina diskar.

Problemet kom till efter att jag installerade och avinstallerade norton antivirus. Och då hade norton lagt "copy.exe" felaktigt i quarantine mappen som togs bort från datan när jag avinstallerade norton.

Efter detta så har jag laddat ner ett annat antivirus program, kasperchkis och scanat datan efter rekomendationer från nätet. Men det har inte lyckats lösa något. Är det nån här som har stött på problemet och lyckats lösa det utan att behöva formatera om datan?
Citera
2007-06-05, 22:15
Medlem
Now I Tried It
It's Easy
Just remove Autorun.inf File From Corrupted Drive
Then Restart PC Or Restart Explorer
It Will work fine
I have make Batch file remover to remove copy.exe Virus
And Some Same Viruses
The Remover From Following Link
Citera
2007-06-05, 22:17
Medlem
Ekar det härinne?

http://www.flashback.org/showpost.p...76&postcount=1

Och varför ska du formatera om, alltså skapa filsystem på lagringsenhet, när det är systemfiler du uppenbarligen ska återställa/komplettera med?

Boota från installations-CD:n och kör en reparation, så är du uppe igen på några minuter.
Citera
2007-06-05, 22:18
Medlem
kimdah2002s avatar
What is copy.exe?

Copy.exe is one of possible names of Salga-A worm also known as Perlovga virus (usually classified as win32.Perlovga.A). Other possible file names of this worm include host.exe, xcopy.exe, temp1.exe, temp2.exe and svchost.exe. Copy.exe is dangerous to your system threat and it should be removed immediately. Some anti viruses remove it improperly which causes "can not find copy.exe" error message to appear.
Citera
2007-06-05, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utterkofta
Now I Tried It
It's Easy
Just remove Autorun.inf File From Corrupted Drive
Then Restart PC Or Restart Explorer
It Will work fine
I have make Batch file remover to remove copy.exe Virus
And Some Same Viruses
The Remover From Following Link
Jag har kollat dom här grejerna på nätet men inget funkade. Jag försökte hitta autorun.inf från Start-sök men den hittades inte.
Citera
2007-06-05, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noll
Ekar det härinne?

http://www.flashback.org/showpost.p...76&postcount=1

Och varför ska du formatera om, alltså skapa filsystem på lagringsenhet, när det är systemfiler du uppenbarligen ska återställa/komplettera med?

Boota från installations-CD:n och kör en reparation, så är du uppe igen på några minuter.

Haha, det ekar inte... det är bara jag som inte vet hur man får bort det förra ämnet. Jag tänkte att jag kunde göra en mer utförlig förklaring.

Jag försökte att boota och reparera, det funkade dock inte.
Citera
2007-06-05, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
What is copy.exe?

Copy.exe is one of possible names of Salga-A worm also known as Perlovga virus (usually classified as win32.Perlovga.A). Other possible file names of this worm include host.exe, xcopy.exe, temp1.exe, temp2.exe and svchost.exe. Copy.exe is dangerous to your system threat and it should be removed immediately. Some anti viruses remove it improperly which causes "can not find copy.exe" error message to appear.

Jag läste också det på nätet, men jag förstår inte riktigt hur jag ska genom det få det här att funka. Tack ändå
Citera
2007-06-05, 22:28
Medlem
Du får väl högerklicka o öppna diskarna istället för att dubbelklicka
Citera
2007-06-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utterkofta
Du får väl högerklicka o öppna diskarna istället för att dubbelklicka

Nix, det funkade inte heller...
Citera
2007-06-05, 22:33
Medlem
927s avatar
ta bort copy.exe från autostart/msconfig
Citera
2007-06-05, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
ta bort copy.exe från autostart/msconfig

Kollade där också, den fanns inte ens där.
Citera
2007-06-05, 22:36
Medlem
927s avatar
spara den här filen på skrivbordet. klicka på den och välj, do a system scan and save logfile". posta den loggen.
http://www.trendsecure.com/portal/en...ackThis_v2.exe
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in