Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-10, 01:51
  #2449
Medlem
Är det bara jag som stör mig på hur en del anger orimligt höga fraktkostnader för att kunna sätta ett lågt utgångspris och därmed snika i avgiften till Tradera?
Värsta jag set var ett set pennor, 5 st, där frakten låg på 49 kr
Citera
2015-08-10, 01:55
  #2450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Har gjort , men dom bryr sig inte

Tradera skiter i oseriösa säljare - kolla på omdömena. Vissa är så nerlusade med dåliga omdömen så man blir mörkrädd. Gemensamt är att dessa har en taskig attityd när man talar om varför man ger dom minus
Att ta det med Tradera är som att banka skallen i en vägg, bortkastad tid och skallvärk av frustration
Citera
2015-08-10, 02:01
  #2451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Så här ligger det till.

Jag har lagt upp en oanvänd xperia z3a på tradera. Priset la jag på 3800kr.

Jag fick nyss ett meddelande av en tjej vid namn Jenny.

Meddelandet lyder så här : Hej, Jag vill att du ska veta att jag är interseted i telefonen och jag kommer att vilja köpa det för min kusin som bor i Västafrika Nigeria för en ceremoniell gåva, och jag kommer att betala dig ett belopp på 4400kr plus frakt via Posten rekommenderat brev till min kusin i Nigeria och jag kommer att göra betalning via banköverföring, om det är okej med dig, gå tillbaka till mig snabbt så att du kan ge mig dina betalningsuppgifter och jag kommer att göra betalningen så snart jag kan. Vänligen berätta för mig om det är i gott skick, kommer jag att vänta för att läsa från dig Mvh, Jenny

Det känns lite konstigt. Varför bjuder hon 4400kr när jag la 3800kr för telefonen?

Som ni då ser vill hon att jag ska skicka mina bankuppgifter. Är det ens säkert att göra det?

Jag har blivit lurad en gång förut, och det var då på blocket, jag vill verkligen inte gå igenom detta igen.

Så nu undrar jag. Hur ska jag göra så att jag inte blir lurad? Ska jag först se till att jag har pengarna på kontot? Ska jag ens ge ut mitt bankkontonummer?

Hur ska jag göra?

Tackar för alla svar

Glöm detta snabbt som fan.
Dom finns överallt, på Blocket, Tradera och alla lokaltidningars nätannonser
Citera
2015-08-10, 02:06
  #2452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Om personen inte hör av sig och det inte går att få tag honom heller får du väl helt enkelt lägga upp telefonen igen i en ny annons. Kanske lika bra att du får sälja den till någon mer pålitlig.

Kom ihåg att kontakta Tradera om du måste lägga upp varan igen pga att köparen inte fullföljt köpet, så slipper du i alla fall betala procenten på det du "sålt"
Citera
2015-08-27, 20:44
  #2453
Avstängd
Fick nyligen ett mail från Tradera,som säger att dom kommer lägga ner deras support forum
skälen är att (i kortfattad mening) det finns för få som skriver i det
Dom säger det att det minskar konstant sedan dom uppgraderade till det "nya" Tradera
Enligt mig helt fel !

Efter deras sista skit uppdatering har det öst in frågor
Är det månne så att det börjar bli lite obekvämt för tradera att behöva förklara sig för en nitlott till uppdatering
Någon som har en förklaring/kommentar om detta ?
Citera
2015-08-27, 21:05
  #2454
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XoXo1010
Fick nyligen ett mail från Tradera,som säger att dom kommer lägga ner deras support forum
skälen är att (i kortfattad mening) det finns för få som skriver i det
Dom säger det att det minskar konstant sedan dom uppgraderade till det "nya" Tradera
Enligt mig helt fel !

Efter deras sista skit uppdatering har det öst in frågor
Är det månne så att det börjar bli lite obekvämt för tradera att behöva förklara sig för en nitlott till uppdatering
Någon som har en förklaring/kommentar om detta ?

Förmodligen så är det bara trams från deras sida, det verkliga skälet är nog att de inte vill bemöta kritik som ofta finns där, läser väldigt sällan på deras forum men de gånger man gjort det så har det varit en hel del negativa inlägg om diverse uppdateringar m.m.
Citera
2015-08-27, 21:41
  #2455
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Förmodligen så är det bara trams från deras sida, det verkliga skälet är nog att de inte vill bemöta kritik som ofta finns där, läser väldigt sällan på deras forum men de gånger man gjort det så har det varit en hel del negativa inlägg om diverse uppdateringar m.m.

Då har vi troligtvis samma åsikt om det
Dom lägger ner det pga att dom inte kan/vågar bemöta kritiken,,
då lägger man istället ner
Sicken jävla behandlign av kunder som betalat hutlösa priser i annonskostnader
nä fan uppror mot Tradera

PS:Finns det nån annan likvärdig site (ej blocket)?
Eller Ebay
Citera
2015-08-29, 00:26
  #2456
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Ebay är betydligt bättre än idiotsiten Tradera som fullständigt skiter i kunder
sålänge dom får sina avgifter

Plus på den!
Citera
2015-08-29, 20:20
  #2457
Medlem
miikoss avatar

Infogar /mod
Citera
2015-08-29, 20:28
  #2458
Medlem
Meddelandet "The seller has not specified shipping options to Sweden." på eBay

Jag tänkte köpa en elektronikbok på eBay nyss, och jag fick följande meddelande:

"The seller has not specified shipping options to Sweden.
Please contact the seller and request a shipping method to your location."


Kan jag beställa den här produkten och få den levererad utan att kontakta personen?
eBay verkar låta mig betala för varan i alla fall.
Citera
2015-08-29, 23:53
  #2459
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Varför så få som väljer att betala via Swish?
är väl i princip samma som betala till bankkonto, fast snabbare
är det tokstollar gamla stofiler som inte vet bättre?
Citera
2015-08-30, 00:17
  #2460
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Varför så få som väljer att betala via Swish?
är väl i princip samma som betala till bankkonto, fast snabbare
är det tokstollar gamla stofiler som inte vet bättre?

Det krävs nog telefoner med applikationer för att betala med Swish. Att ta emot pengar är enklare, då behöver man endast registrera sitt telefonnummer.

Men många har uppfattningen om att betaltjänster är osäkra, i skillnad till banköverföring. (När det egentligen är tvärt om, att stoppa eller få tillbaka en banköverföring som har skett, är i princip omöjligt).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback