Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-15, 18:37
  #2353
Medlem
Tobbans avatar
Hej! Jag ska sälja en vinyl på EBAY.com och sätta 16$ men jag får detta meddelande
You can't charge more than $4.00 for shipping in this category. (en 12"skiva världen över är dyrt att skicka

Vad gör jag för fel?
__________________
Senast redigerad av Tobban 2015-05-15 kl. 18:54.
Citera
2015-05-16, 18:51
  #2354
Medlem
eleven7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superflash2
Vann ett par hörlurar på Tradera för 415:- för ett par dagar sedan. Jag mejlade han och frågade var jag skulle sätta in pengarna. Då svarade han att hans son hade spillt vatten på lurarna så de var kaputta. Troll eller sanning? Jag tror att han trollar. Nypris kostar de 1400:- så han tyckte väl att det blev för billigt men varför lägga ut på Tradera då?


Troll eller ej. Tycker att det är slarvigt att det kommit vatten på en vara som ska säljas. Ta och lämna ett negativt omdöme så att du kan varna oss andra för en säljare som är oaktsam med varor. Du hjälper även säljaren att bli en bättre säljare. Han lär ju inte ha sitt barn i närheten av varorna i fortsättningen.
Citera
2015-05-19, 16:01
  #2355
Medlem
Vad tycker ni om Traderas nya samarbetspartner Klarna som Tradera tvingar visa säljare att använda i en del kategorier , beroende på pris och något mystiskt system om kreditvärdighet som klarna använder kan du få vänta 14 dagar på betalningen, någon erfarenhet och synpunkter på att använda ett företag som har fler anmälningar hos KO och DI än det finns suspekta individer på Tradera.
Citera
2015-05-19, 22:41
  #2356
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Jag är både köpare och säljare och har lyckats med att få bort negativa omdömen , till skillnad från dig går jag inte till personliga angrepp , kanske därför jag lyckas.

Jag är ingen hobbysäljare som dig. Som större företag går det inte att smeka bort alla omdömen, hur mycket man än kysser röv. Det är ju svårt att resonera med folk som inte förstår vad ordet avtal betyder, lite som att lära en apa prata tyska.
Citera
2015-05-20, 10:36
  #2357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Jag är ingen hobbysäljare som dig. Som större företag går det inte att smeka bort alla omdömen, hur mycket man än kysser röv. Det är ju svårt att resonera med folk som inte förstår vad ordet avtal betyder, lite som att lära en apa prata tyska.

Du behöver gå på kurs för att lära dig om något som heter kundrelationer, Dina ordval talar för att försäljning är inget som du skall syssla med.
Citera
2015-05-20, 23:33
  #2358
Medlem
swapzs avatar
EBAY
Har aldrig sålt något på ebay innan och när jag trycker på "sell" så får man ju skriva in sin adress, nr osv men här är det jag inte fattar vad jag ska skriva i "In order to proceed, please provide additional details about yourself. This will be saved as the main contact and shipping information for your account. You can change this at any time in My eBay" Det är fältet under adress.
Vad ska jag skriva i där? Har testat massa olika grejer... Tacksam för svar
Citera
2015-05-21, 16:54
  #2359
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
EBAY
Har aldrig sålt något på ebay innan och när jag trycker på "sell" så får man ju skriva in sin adress, nr osv men här är det jag inte fattar vad jag ska skriva i "In order to proceed, please provide additional details about yourself. This will be saved as the main contact and shipping information for your account. You can change this at any time in My eBay" Det är fältet under adress.
Vad ska jag skriva i där? Har testat massa olika grejer... Tacksam för svar

Bump.
Citera
2015-05-21, 16:59
  #2360
Medlem
swebarbs avatar
Skriv istället vad det är den vill du ska skriva in som inte funkar ?
Citera
2015-05-21, 17:30
  #2361
Medlem
swapzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Skriv istället vad det är den vill du ska skriva in som inte funkar ?

"In order to proceed, please provide additional details about yourself. This will be saved as the main contact and shipping information for your account. You can change this at any time in My eBay"
Citera
2015-05-21, 22:36
  #2362
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Ni som köper ,och säljer !

Hur hårda är ni med negativa omdömmen?
Tex en säljare skriver att leverans inom 5 dagar efter erhållna pengar
och det tog 12 dagar?
Ord kommer ju stå mot ord ,Han skyller på posten !
Ger man då negativt , får man ju ett tillbaka som ett brev på posten(med random kommentar)
Eller kan man få det borttaget?
Så hur fel ska det bli för att ni ska ge Negativt?
Är det ok att vänta 2-3 veckor när det står max 5 dagars leverans utan att ge negativt?
Citera
2015-05-22, 08:09
  #2363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Ni som köper ,och säljer !

Hur hårda är ni med negativa omdömmen?
Tex en säljare skriver att leverans inom 5 dagar efter erhållna pengar
och det tog 12 dagar?
Ord kommer ju stå mot ord ,Han skyller på posten !
Ger man då negativt , får man ju ett tillbaka som ett brev på posten(med random kommentar)
Eller kan man få det borttaget?
Så hur fel ska det bli för att ni ska ge Negativt?
Är det ok att vänta 2-3 veckor när det står max 5 dagars leverans utan att ge negativt?

Det finns andra alternativ än att ge negativt vid försenad leverans , trots allt har man ju fått artikeln.
Fick vänta 14 dgr trots att säljaren postat direkt (Schenker) Lite undersökning genom att kolla poststämplar och eventuellt spårningsnummer kan ju vara på sin plats innan man avger negativt.
Citera
2015-05-22, 21:13
  #2364
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Det finns andra alternativ än att ge negativt vid försenad leverans , trots allt har man ju fått artikeln.
Fick vänta 14 dgr trots att säljaren postat direkt (Schenker) Lite undersökning genom att kolla poststämplar och eventuellt spårningsnummer kan ju vara på sin plats innan man avger negativt.
Jo det är rätt,men ändå lovar säljaren leverans inom 5 dagar och det tar 12 har han inte hållit det han lovat vilket skulle kunna ge negativt omdömme (en del är ju som sagt jävligt sega med att skicka) snabb betalning vill dom ha men att agera snabbt efter det verkar som dom inte är intresserade av,har haft en hel del sånna säljare jag köpt av
Ok,kommer inte ge negativt för då får man ett tillbaka ,men ifall man skulle ge hur enkelt är det att få bort sitt negativa i så fall om man kontaktar Tradera?
Är dom förstående eller skiter dom i det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback