2007-09-02, 21:33
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Aha, blir det inte fult med den där kragen på pikén då?

Jag står fast vid tesen:

crewneck=collar down

d.v.s. inga kragar utanför en rundhalsad tjocktröja.
Citera
2007-09-02, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Jag står fast vid tesen:

crewneck=collar down

Mmm misstänkte att det skulle vara rätt fult. Lite tråkigt att man knappt kan använda piké på hösten/vintern överhuvudtaget då.
Citera
2007-09-02, 22:05
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Mmm misstänkte att det skulle vara rätt fult. Lite tråkigt att man knappt kan använda piké på hösten/vintern överhuvudtaget då.

Jag brukar använda det, liksom att man använder T-shirt på vintern. Tycker att det är snyggt till en V-ringad tjocktröja också. Eller under en "träningsjacka" modell vardag.
Citera
2007-09-02, 23:19
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Jag står fast vid tesen:

crewneck=collar down

Du uttryckte det bättre än vad jag gjorde

V-ringade tröjor och piké är en enkel klassiker som i stort sett alltid funkar, så länge det inte ska vara ordentligt fint
Citera
2009-11-23, 15:22
Medlem
Om man lyckas få preppylooken är den kombo rätt okej tycker jag. Har aldrig haft så dock förrän i helgen då jag körde mörkblå blazer, clean vit RL-piké och mörkblå jeans samt slimmade boots.
Citera
2009-11-23, 18:48
Medlem
Skäggleffes avatar
Det är en fråga i klass med "Varför är det äckligt att äta glass med köttfärssås" eller "Varför är det så fult med sandaler och strumpor?". Det behövs alltså ingen motivering, hur man än vrider och vänder på det ser kavaj och piké inte bra ut. Precis som kombinationerna kavaj/t-shirt och kavaj/luvtröja. Min fråga är snarare varför en person som har fått för sig att dra på sig en kavaj inte bara tar på sig en skjorta också? Om någon här kan hjälpa mig att förstå vore det helt kalas!
Senast redigerad av Skäggleffe 2009-11-23 kl. 18:50. Anledning: Missade den oerhöra bumpen. Men om någon kan svara på frågan är jag för evigt tacksam
Citera
2009-11-27, 01:20
Medlem
CokaColas avatar
man har bara inte den combon! piké går man inte på krogen med häller, piké har man när man idrottar.. jämför piké och kavaj med att dra till gymmet iklädd kostym
Citera
2009-11-27, 09:01
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokaCola
man har bara inte den combon! piké går man inte på krogen med häller, piké har man när man idrottar.. jämför piké och kavaj med att dra till gymmet iklädd kostym
Nä men gud vad trist, då får man antagligen inte bära Converse till vardags då de har man ju bara när man spelar basket? Givetvis kan man med mycket gott mod bära en pikétröja utanför utvald idrottsplats, men ge fan i att ha någonting under och/eller över i sådana fall (och där har vi delvis förklaringen till att man inte bär piké och kavaj).

Piké och kavaj är bara genuint fult.
Citera
2009-11-27, 16:41
Medlem
csts avatar
Piké är ett fritidsplagg för varmare årstider. Dessutom bör du ha något långärmat under kavaj.
Citera
2009-11-28, 08:53
Medlem
csts avatar
Pikétröjor och kavaj diskuterar vi här.

Lets go topic, klapp klapp, klapp klapp klapp!

/mod
Citera
2009-11-28, 12:03
Bannlyst
Pike och kavaj = Discoturk.
Kavaj och skjorta är superb.
Citera
2009-12-12, 15:57
Medlem
Gullegubbens avatar
Äh, piké och kavaj funkar bra som fritidsklädsel, om man använder kavajen istället för jacka eller tröja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in