2007-06-05, 15:27
Medlem
buyzabas avatar
I ett flertal trådar har jag sett er flashbackare dissat kombinationen piké och kavaj fullständigt. Vad är det som är så illa med den kombinationen? Jag bryr mig knappt om kläder och går bara i jeans och t-shirt, men jag förstår inte varför just det skulle vara ett brott mot klädvettet? Det verkar ju vara bra mycket snyggare med det än någon t-shirt där man ser någon greks halva håriga bröstbringa. Det låter bara så fjuttenuttigt när någon påstår att man antingen ska ha t-shirt eller skjorta. Varför?
Citera
2007-06-05, 15:29
Medlem
Apspektakels avatar
Ser förjävligt ut helt enkelt.... så enkelt är det :P
Citera
2007-06-05, 15:42
Medlem
Har faktiskt inte hört om detta förut. Men jag har sällan eller aldrig pike till kavaj, jag tycker det ser osnyggt ut med den lilla krage som finns på en piketröja och det ser lite konstigt ut till kavajj.
Citera
2007-06-05, 15:52
Medlem
jumpcuts avatar
Personligen ser jag piké som yttersta plagg, men det händer att jag sätter på mig en v-ringad tröja över när man är ute sent och det blir kallt.

Använder överhuvudtaget inte piké på vår/höst/vinter.

Men varför inte piké och kavaj? Det kan ju vara på grund av att det ser förjävligt ut. Faktiskt till och med värre än kavaj och huvtröja...
Citera
2007-06-05, 16:23
Medlem
buyzabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut

Men varför inte piké och kavaj? Det kan ju vara på grund av att det ser förjävligt ut. Faktiskt till och med värre än kavaj och huvtröja...
Kavaj och huvtröja måste väl ändå vara betydligt fulare. Usch. Låter lite wiggah över det.
Citera
2007-06-05, 16:24
Medlem
Jag får faktiskt ta kombinationen piké och kavaj i försvar. Alla färger och stilar på en piké fungerar självklart inte med kavaj, men vissa gör det och då ser det fan inte "förjävligt" ut, tvärtom!
Citera
2007-06-05, 16:31
Medlem
jan-es avatar
Det beror väl mest på kragen... Att den är "fladdrig" och i "mjukt" material.
Citera
2007-06-05, 17:05
Medlem
buyzabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-e
Det beror väl mest på kragen... Att den är "fladdrig" och i "mjukt" material.
Stärkning?
Citera
2007-06-05, 17:41
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buyzaba
Kavaj och huvtröja måste väl ändå vara betydligt fulare. Usch. Låter lite wiggah över det.
Piké till kavaj är fult. Luvtröja under kavaj är inte bara fult utan även fruktansväty osmakligt!
Varför pikén inte är snygg till kan jag inte riktigt svara på men jag håller med om att det kan vara den sladdriga kragen. Dessutom är ju en rugbytröja en betydligt snyggare alternativ till pikén.
Citera
2007-06-05, 17:45
Medlem
*ModestyBlaise*s avatar
denna klädkombo är vad jag personligen brukar kalla för kläd-dyslexi i dess svåraste form....uhhh!!
Citera
2007-06-05, 18:03
Medlem
buyzabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaxa
Jag får faktiskt ta kombinationen piké och kavaj i försvar. Alla färger och stilar på en piké fungerar självklart inte med kavaj, men vissa gör det och då ser det fan inte "förjävligt" ut, tvärtom!
Har du exempel (bilder) på det där det fungerar? Så det främsta argumentet är kragen. Men en t-shirt har ju ingen krage. <- varning för buyzaba-logik.
Citera
2007-06-05, 18:23
Medlem
zizacons avatar
Huvtröja till kavaj tycker jag absolut funkar om man har sådan (rock) stil.
Att de flesta stilfjantarna är backslicks och aldrig skulle tänka sig en rockig stil alls är ju en annan historia, men det gör inte att kavaj/huvtröja nödvändigtvis är fel om det passar med din stil i övrigt.
Då pratar vi inte armanikavaj btw om någon nu trodde det.

Pikétröja och kavaj har jag svårt att se hur det skulle se bra ut. Då kör man på med sin backslick-stil och gör det väldigt fel. Kanske till en vit sommarkavaj men jag undrar om det blir så snyggt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in