Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-05, 11:18
Medlem
Hej, började igår med kreatin men har svårt att för det att lösas upp i vattnet.
Har provat både kallt ljummet och varmt vatten men det vill ändå inte, vad kan bvara fel?

Och skulle jag kunna ta i kreatinet i tex. havgryn och mjölk ?
eller ger det bäst effekt om man tar det med vatten?
dricker såklart mycke vatten under dan annars.
Citera
2007-06-05, 11:44
Medlem
Planckfejss avatar
Jag tar en halvlitersflarra med ljummet vatten o vänder lite fram o tillbaka tills det är löst... Det underlättar att göra ngt annat under tiden, för det brukar ta en stund...
Citera
2007-06-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Planckfejs
Jag tar en halvlitersflarra med ljummet vatten o vänder lite fram o tillbaka tills det är löst... Det underlättar att göra ngt annat under tiden, för det brukar ta en stund...

Låter mycke att ta 1.5L till 5g ^^ men tack ska prova ha lite mer tålamod !
Citera
2007-06-05, 12:12
Medlem
Planckfejss avatar
Nu får du nog läsa en gång till... Men ok...En 0,5litersflarra då =)
Bäst jag tillägger att du inte behöver fylla hela med vatten.
Å andra sidan är det ju bra att dricka mycket vatten om du käkar kreatin... jaja
Citera
2007-06-05, 13:11
Medlem
Citat:
Nu får du nog läsa en gång till... Men ok...En 0,5litersflarra då =)
Bäst jag tillägger att du inte behöver fylla hela med vatten.
Å andra sidan är det ju bra att dricka mycket vatten om du käkar kreatin... jaja
hehe ah förlåt för ordmärkandet ^^
Citera
2007-06-05, 14:45
Medlem
onicos avatar
Passar på att låna tråden!

Kre-alkanyl använder jag mig av tar 2 kapslar! Men om jag nu käkar 1 timma innan träningen för att få energi! Iaf ska jag ta kapslarna precis innan maten eller efter? Spelar det någon roll om kaplasrna alltså kommer på eller under maten!? För kaplsarna ska ju tas 60 - 90 minuter innan träning...
Citera
2007-06-05, 16:04
Medlem
LD50s avatar
Kreatinet behöver inte upplösas, svälj det bara.
Jag brukar ta ett halvt glas ljummet vatten till 5-10g kreatinmonohydrat, skvalpa runt det och svälja det.
Och slänga i 5-10g i varje proteindrink/gainer.
Citera
2007-06-05, 21:11
Medlem
Monkey Panics avatar
Citat:

http://www.absolute-creatine.com/3.htm säger:
Citat:
The major down side to liquid creatine is it is very hard to make. If creatine is just mixed in a liquid it starts to breakdown into a waste product (creatinine) after about 20 minutes. So, to make liquid creatine effective the creatine must be stabilized. If the creatine is stabilized it will not break down into a waste product - and it will remain as creatine monohydrate.

Vad menas med börjar bytas ner?
Är det värdelöst efter en timma, eller är det så minimalt att en halv dag i vätska inte gör något?
Skulle vilja blanda ner kreatinet i min gainer jag blandar färdigt, som kan ligga i kylväska i flera timmar. Har undvikit det pga det som står ovan, men det skulle underlätta så man slipper ta det separat.
Citera
2007-06-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LD50
Kreatinet behöver inte upplösas, svälj det bara.
Jag brukar ta ett halvt glas ljummet vatten till 5-10g kreatinmonohydrat, skvalpa runt det och svälja det.
Och slänga i 5-10g i varje proteindrink/gainer.
aja okej, för har läst lite här och var i olika trådar om kreatin och några säger att det blir bäst effekt om det löses upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in