• 1
  • 2
2007-06-04, 22:08
Medlem
Nidelvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aekiey
magen har jävlats ett tag nu,orkar inte mera, behöva gå på muggen nån timme efter man har käkat...varje gång. har försökt minimera mjölk-intaget ifall jag blivit laktosintollerant eller vad det heter. men skitsamma, vad ska jag äta för att kunna skita normalt?

Hälsn.Johan

Tjenare Johan. Har läst i tråden nu.

Hur är det med stressen?

Behöver ju inte vara maten, du vet. Och innan du svarar, stressade människor inser ofta inte att de lever stressigt. Fundera lite på det.
Citera
2007-06-04, 22:18
Medlem
en svensk tigers avatar
inspiration kan hämtas från nedanstående inlägg:

http://www.flashback.org/showpost.p...86&postcount=7
Citera
2007-06-05, 20:57
Medlem
hej! va glad jag vart när jag såg att det va många som skrivit..

har precis vart på muggen efter en god burgare på o´learys haha

kanon tips ni ger!
jag tänkte göra följande:
-inte äta nå mjölkprodukter ett tag de om det blir nån skillnad.
-ska skippa godis o onyttigheter.
-ska även ringa till doktorn ifall det kvarstår, dom kanske kan ta nå prov o se vad jag mår kasst av.

stress tror jag inte är nån bidragande faktor. är faktiskt lugnare nu än nånsin innan...men man vet aldrig..kanske är nått undermedvetet! ska kolla upp det lite mer också fåga folk i min omgivning o så hur jag verkar=)

ha de så bra everybody!

Hälsningar//Johan
Citera
2007-06-05, 21:51
Medlem
dePauls avatar
Lycka till Johan. Mag/tarmproblem är bland det värsta man kan råka ut för. Sänker livskvaliteten rejält.

~Paul~
Citera
2007-06-05, 22:18
Medlem
tack! ja man går omkring , vill inte äta nått och om man gör så måste man hålla koll på om de finns nån mugg i närheten osv... jag hör av mig med resultat/vad det beror på, ifall nån får liknande symptom!
Citera
2007-06-05, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aekiey
stress tror jag inte är nån bidragande faktor. är faktiskt lugnare nu än nånsin innan...men man vet aldrig..kanske är nått undermedvetet! ska kolla upp det lite mer också fåga folk i min omgivning o så hur jag verkar=)

Jag vet inte om det bara är jag, men personligen så åker jag på allt möjligt de första veckorna av lugn. Kroppen känner att jag slappnar av och då börjar den beta av den beskärda delen av skit som jag samlat på mig under en hektisk period. Kan det vara något liknande?

Efter sisådär tre veckor blir allt lungt, på riktigt. Tänkte bara kasta med det, jag vet inte hur andra fungerar osv.

Lycka till iaf.
Citera
2007-06-05, 22:37
Medlem
Golonkas avatar
Har man problem med magen finns det ett par huskurer att ta till.

1. Blåbärssoppa och skorpor när rännskitan är igång som värst.

2. Koka ris i överdrivet mycket vatten och ha i lite hackad spenat, salt och pressad citron. Ät med lite av vätskan med (risvattnet innehåller stärkelse) på tallriken.

3. Samma sak med pasta. Koka och ät med lite av vätskan kvar. Salta, ha på lite riven parmesan.

4. Kokt mat är bra för magen. Kalvfrikadeller, kokt torsk, lammfrikassé, kokt höns.
Citera
2007-06-06, 16:57
Medlem
Botanikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tragic
En vän till mig har sedan ca 1 år tillbaka fått en diagnos (minns inte namnet) men hon är allergisk mot fett... allt över 10% äter hon inte. Hon mår illa och kräks, vet dock inte om hon går och skiter av sjukdomen.

Hoppas inte du fått något liknande.
Jag vet folk som haft ännu värre versioner av denna sjukdomen (knappt kunnat äta o därför fått ligga med dropp). Cannabis hjälpte för dom.

Ont: Proviva kanske hjälper, det ska ju få magen i balans.
Citera
2007-06-06, 17:00
Medlem
Blåbärspuré för hela slanten min ädla herre.
Citera
2007-06-06, 18:03
Medlem
Fullfittans avatar
Börja tvätta händerna efter toabesök snuskhummer!

Annars
- pröva att dricka te istället för kaffe.
- skippa mjölkproduker (redan sagt)
- undvik fet mat och tilltugg som chips, jordnötter, micro-popcorn
- ät lösliga fibrer (gröna ärtor tex) till varje måltid
- byt ut Pågens limpa mot grovt (riktigt) bröd
- undvik stark mat för det kan lätt sätta fart på magen
- kontrollera temperatuen i kylskåpet, släng all gammal mat och gör rent varje vecka
- köp nya skärbrädor
- spola alltid tandborsten noga innan borstning, spola toaletten med nedfällt lock, tvätta och städa i badrummet minst en gång per vecka
Citera
2007-06-07, 09:39
Medlem
ElakPistols avatar
Gammal hederlig yoghurt, till exempel Valio Vaniljyoghurt med Acidophilus och Bifidus hjälper när man ätit något dumt, enligt mina erfarenheter.
Citera
2007-06-07, 16:05
Bannlyst
kanske inte är mitt område men rekommenderas inte fiberrik mat för såna som är hårda?
och på vilket sätt gör socker och fett en lös? Har för mig att nån nämde tvärtom i nån bajstråd på M&H.

Verkar vara ganska spekulativt område det här, att ingen riktigt vet vad som lämpar sig bäst mot lös/hård mage.

Har hört att chili är bra mot diarré

Sen kanske det inte är maten som påverkar honom. Kan vara "stressmage" (IBS?). En tjej jag vet om hade det där "måste gå på mugg efter måltid" och det försvann när hon fick det bättre på jobbet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in