2007-06-04, 00:53
Medlem
Timmys avatar
Tänkte ta upp denna grymt bra TV-serie, sökte runt lite och kunde inte se att den fått någon egen tråd.

Hittade dessa fina nyheter när jag tittade runt på Wikipedia.org alldeles nyss, antar att en del fans redan vet det men känns som rätt lovande enligt mig.
http://www.scifi.com/scifiwire/index.php?category=3&id=41125
Kan vara bra för att knyta ihop säcken och få svar på de frågor man ställt sig. Gick faktiskt tidigare idag och tyckte att även om man inte har några planer på att göra fler TV-avsnitt att de i alla fall borde fixa en DVD för att få svar på några av de stora frågorna.

Såg hela andra säsongen under helgen (första gången jag såg den faktiskt) och måste säga att den känns mer tragisk än andra säsongen, men även på sina ställen betydligt mer levande. Daisys personutveckling är nog något av det bästa jag sett på en TV på år och dar. Från början hatade man henne, men efter avsnittet sent i säsong ett där man ser hennes sista tanke så började man fundera på henne och under säsong två var hon min favorit.

Men är två saker som jag funderat på under säsong två. Lägger dom under spoiler för att ingen som planerat att se serien ska gå miste om nån spänning.

Ska verkligen bli spännande att se vad filmen kan ge för svar här, tror det kommer bli rätt spännande faktiskt.
Citera
2007-06-04, 19:06
Medlem
Oriax_s avatar
Jag tyckte det var rent ut sagt förjävligt att de lade ner serien. Bara introt fick mig att garva högt. Den kändes lite som Six Feet Under ibland och ibland som Scrubs. Kul, visste inte att det skulle göra en film. Hoppas verkligen att de gör den bra.
Citera
2007-06-05, 04:31
Medlem
väldigt bra serie, nån som vet vart man kan få tag på torrents eller dylikt?
Citera
2007-06-07, 20:19
Medlem
En av de bästa serier jag sett, synd att den lades ner efter andra säsongen.
Citera
2007-06-11, 22:31
Medlem
OneUps avatar
Visste ej att det skulle göras film av denna eminenta serie! Enligt mig är denna serie något av det bästa som visats på många, många år. "Six feet under" har en klar andra-plats. Cyniska George/Millie påminner väldigt mkt om mig faktiskt, blev kär i henne redan första avsnittet .

Iaf, filmen: det är väl samma skådisar med? Annars känns det menlöst att se den. Och vad ska den handla om? Får man känna huvudpersonerna bättre, avslöjas deras hemligheter etc.?
Citera
2007-06-12, 17:48
Medlem
Timmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Iaf, filmen: det är väl samma skådisar med? Annars känns det menlöst att se den. Och vad ska den handla om? Får man känna huvudpersonerna bättre, avslöjas deras hemligheter etc.?

Vet inte vad jag hittade det, men när jag såg den nyheten så googlade jag runt lite och om jag fattade rätt så skulle det vara samma skådespelare.
Sen så är jag osäker på om jag läst det eller om det bara är som jag tror (hoppas?) att filmen ska ge ett "slut" på TV-serien. Som du säger, huvudpersonernas hemligheter och sånt man inte fick reda på i nån av säsongerna utan som kändes som att det var sparat till en tredje säsong som aldrig blev av.

Kul att hitta fler fans av denna serien... jt-, tror det finns nåt i piratbukten, men är inte helt säker. Om inte annars så är samlingsboxarna värda priset, finns att få tag på hos discshop.se nu.
Citera
2008-06-01, 00:24
Medlem
booreds avatar
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70844361_852__,00.html
Citat:
Discovery har lyft
Strax efter klockan 23.00 på lördagskvällen svensk tid lyfte rymdfärjan Discovery från Kennedy Space Center i Florida.

Den har som uppgift att leverera en del till ett laboratorie på rymdstationen ISS, men i sista stund har även toalettdelar fått lastas på. Toaletten på ISS är nämligen trasig.

Discovery återvänder om två veckor. I uppdraget ingår även tre rympromenader.
aftonbladet.se

Förövrigt en av dom bästa serierna, har 2 avsnitt kvar att se. Härligt att hitta såna guldkorn ibland ...rekommenderas.
Citera
2008-06-01, 00:48
Medlem
BonZus avatar
Tycker att det är en av de bättre serierna på senare tid och blev oerhört besviken när de la ned serien efter bara 2 säsonger.

Hoppas som många andra att denna film ger oss svaren som inte kom fram i tv-serien.
Citera
2008-06-01, 14:10
Medlem
Såg serien (Mitt liv som död) när den gick på svt för några år sen. Säsong ett var klart bättre än tvåan. Kanske inte så konstigt att serien lades ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in