Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-06-03, 20:58
Medlem
cerns avatar
aah jag blir så trött på mig själv.för några dagar sen bestämmde jag mig för att göra inbakade flätor eftersom jag älskar att testa på nya grejjer.
nu är det så här va att jag är trött på skiten och vill inte ha dom längre..vill ha tillbaks mitt långa hår.dom är jätte obekväma och det blir ju inte bättre när man blir solbränd på skallen också.
nu till min fråga:vet ni hur jag tar bort dessa flätor?dom sitter ju fan fast nu!
vet inte hur jag ska ta bort dom hjäälp!
Citera
2007-06-03, 20:59
Medlem
vongörans avatar
Du måste raka skallen
Citera
2007-06-03, 21:19
Medlem
Precis... låt din trimmer göra en påhälsning hos dina löss... :-)

Håret kommer växa ut igen om ett par månader... under tiden kan du ju leka skinhead och skaffa bomberjacka och kängor och ge dig ut på stan i onyktert tillstånd och skrika allehanda nazistiska och rasistiska slagord tills ditt hår har vuxit ut igen... :-)
Citera
2007-06-03, 21:20
Medlem
Methylenees avatar
Vadå? Hur länge har du haft dem då? Är det inte bara o ta ut dem. Det e ju för fan inte dreads du dragit på dej?

Red ut dem med en massa conditioner insmetat eller gå till frisören o få hjälp. Har du långt snyggt hår är det kinkigt o raka bort allt.
Citera
2007-06-03, 21:35
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methylenee
Vadå? Hur länge har du haft dem då? Är det inte bara o ta ut dem. Det e ju för fan inte dreads du dragit på dej?

Red ut dem med en massa conditioner insmetat eller gå till frisören o få hjälp. Har du långt snyggt hår är det kinkigt o raka bort allt.
har haft dem i 3 dagar nu! ta ut dem?ah jag vet mitt hår e fint å vill ha tillbaks de tänker aldrig raka bort skiten
Citera
2007-06-03, 22:27
Medlem
puckots avatar
Det borde väl inte vara några problem att fläta ut dom så att säga. Jag har själv funderingar på det, eller jag vill inte ta bort dom, men fläta om, för dom är lite halvt förstörda. På den salongen jag var på, fanns det info om sånt på nåt papper jag fick läsa med priser och sånt. Så det ska inte vara några problem. Sålänge det är flätor allstå, dreads därimot måste du raka.
Citera
2007-06-03, 22:32
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Det borde väl inte vara några problem att fläta ut dom så att säga. Jag har själv funderingar på det, eller jag vill inte ta bort dom, men fläta om, för dom är lite halvt förstörda. På den salongen jag var på, fanns det info om sånt på nåt papper jag fick läsa med priser och sånt. Så det ska inte vara några problem. Sålänge det är flätor allstå, dreads därimot måste du raka.
okej tack då vet jag.får man fråga vilken salong det va?
Citera
2007-06-03, 22:49
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
okej tack då vet jag.får man fråga vilken salong det va?

CC Hair & Beauty i Uppsala. Tror det är tre stycken kvinnor som jobbar där, det är en mörkhyad kvinna som brukar sköta den delen med flätning.

Dom har hemsida här:
http://www.cc-hairbeauty.com/
Citera
2007-06-03, 22:51
Medlem
cerns avatar
alltså dessa flätor e så himmla obekväma..vill ni me vanligt hår veta hur det känns?
jo be nån av era vänner gå bakom er å dra bak allt hår så HÅRT som möjligt.
Citera
2007-06-03, 22:54
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
alltså dessa flätor e så himmla obekväma..vill ni me vanligt hår veta hur det känns?
jo be nån av era vänner gå bakom er å dra bak allt hår så HÅRT som möjligt.

Äsch, det är en vanefråga, jag tänker knappt på det nu efter 3 år med flätor.

Kan iofs tänka mig att det kan vara lite jobbigt om dom är väldigt stora. Men jag gjorde ganska små och tunna flätor.
Citera
2007-06-03, 22:57
Medlem
Pendeltågs avatar
Övrigt - sista utvägen >>>>>>>>>>>>>>>>>> Mode och livsstil

//Moderator
Citera
2007-06-03, 23:03
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Äsch, det är en vanefråga, jag tänker knappt på det nu efter 3 år med flätor.

Kan iofs tänka mig att det kan vara lite jobbigt om dom är väldigt stora. Men jag gjorde ganska små och tunna flätor.
dom sitter åt väldigt hårt men tror du dom kommer bli lite mer "lösa" efter nån vecka?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in