2007-06-03, 01:15
Medlem
Ja, finns det nåt sätt att komma in eller se filerna på en annans användarkonto utan att kunna lösenordet i Windows XP?

Tacksam för svar.
Citera
2007-06-03, 01:41
Medlem
Ondkvists avatar
Är du admin på burken så kan du sätta att du får access till alla filer på diskarna, oavsett vilka användare som är ägare.

Men detta är ju basics, så jag undrar utifrån vilket pespektiv du ställer frågan.

Underåring som har lånat pappas dator samt bluffat sig in på FB, månne?
Citera
2007-06-03, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Är du admin på burken så kan du sätta att du får access till alla filer på diskarna, oavsett vilka användare som är ägare.

Men detta är ju basics, så jag undrar utifrån vilket pespektiv du ställer frågan.

Bara för att DU vet hur man går tillväga så tror jag att du är fel ute om du tror att alla andra vet det med?

Visserligen kan jag förstå att såna som kan allt (du) blir irriterade på alla noobs som inte fattar något, men bättre då att avså från att posta alls än att trasha en user man inte vet något om?
Citera
2007-06-03, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist

Nämen underbart, kan du inte förklara på ett enkelt sätt hur man ska gå tillväga då?

Och nej, jag är ingen minderårig som lånat pappas dator. Vad du nu fick det ifrån?
Citera
2007-06-03, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Feenix_
Nämen underbart, kan du inte förklara på ett enkelt sätt hur man ska gå tillväga då?

Och nej, jag är ingen minderårig som lånat pappas dator. Vad du nu fick det ifrån?

Du kan ju testa att fråga på www.tankafett.com i forumet där. Finns många datakunniga eftersom ingen här vill/årkar/kan hjälpa dig.
Citera
2007-06-03, 11:03
Medlem
kklasens avatar
A vafan, inte någon som kan vara lite schysst idag!?

Om du går in på Enhet C och i mappen "Documents and settings" så finner du en mapp för varje konto som finns på datorn. Om du går in på t.ex. ditt eget konto (mapp) så finner man en massa mappar, bl.a. "Mina dokument" samt "Skrivbord".
Citera
2007-06-03, 11:25
Medlem
Tack för svaret! Problemet löste sig dock precis. Man kunde gå in i kommandotolken, skriva "net user användarnamn *" och sedan återställa folks lösenord så jag kom in ändå
Citera
2007-06-03, 13:12
Medlem
Ondkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenhero
bättre då att avså från att posta alls än att trasha en user man inte vet något om

Sant, och är inte min vanliga stil. Blev väl helt enkelt för mycket sprit på festen igår, inte särskilt förenligt med att dessutom gå ut på nätet. Jag fick väl någon vision om att något barn försökte rota i pappas dator, eftersom frågan var på den typen av nivå.

Ni får skjuta mig i gryningen, alternativt acceptera detta överslätande.
Citera
2008-03-02, 13:30
Medlem
CiuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Feenix_
Tack för svaret! Problemet löste sig dock precis. Man kunde gå in i kommandotolken, skriva "net user användarnamn *" och sedan återställa folks lösenord så jag kom in ändå

Hur återställde du lösenordet då?
Citera
2008-03-02, 14:09
Medlem
Går väl inte och återställa det om du inte vet vad lösenordet är, det du kunde ha gjort, var att starta i felsäkert läge och sen in på administrator. Höger klicka på dom mapparna du inte kommer in på och välja delning eller liknande och bara tillåta allt på administrator..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in