Toker... om du läser på lite bättre så inser du att skin-kulten är av Brittiskt ursprung, skinhead & rudeboy är inte samma sak även om den sida du hänvisar till vill påskina detta, influenserna lånades friskt mellan olika kulturer på 60-talet men man kan för den skull inte påstå att den ena var föregångare till den andra, för varje ny kult är en egen rörelse, jag rekommenderar att du läser : spirit of 69 av George Marshall så kanske du slutar med att med att komma med detta stolliga påstående titt som tätt, det spelar ingen roll hur många gånger man än påstår att jorden är platt, sanningen går inte att ändra på & jordfan kommer att forsätta vara rund, nåja..... lite oval i alla fall.
Skins har sitt ursprung i brittisk arbetarklass. Dock så har delar av musiken sitt ursprung i Jamaica.
Även om skinheadkulturen präglats av rasism så betyder det inte att det är detsamma som nazism.
Som "äkta" skin identifierar jag mig inte med den nasseskins som klär sig i svarta uniformer. Dessa har inget med oss skins o göra!!!
Den kulturen startade hos den brittiska arbetarklassen, som en vidareutveckling av modsen. Visst har jag ocksa hort att det finns jamaicanska influenser, framst tanker jag pa Skamusiken.
vart vill tråden komma? ska det vara i historia forumet eller är det bara ett fånigt sätt att sätta en dålig poäng, ni kan ju berätta för alla svarta rasister att kläder är ett vit påfund så blir dem mindre rasister eller?
Tråden är väl alltid aktuell i Sverige där det bara finns två stilar (gammelskins och naziskins) och att man är okunnig om att i utlandet finns det fler stilar än så.