Minns att jag hade två stora favoriter, Dinoryttarna (Dino Riders) och SwatKats. Någon som minns dem? Har fått tag i samtliga avsnitt i digital form av båda serierna för att spara åt mina kommande knoddar. Anser att barnprogrammen var bra mycket bättre förr.
Förutom Fem myror, så är Drömplanket, Gammalt och Nytt och Sångbåten med Per Dunsö och Ola Ström de absolut bästa svenska barnprogram som producerats för tv.
Bra manus, mysig stämning och ypperlig musik. Klart underskattade programserier som glömts bort idag.
Från A till Ö och Trazan och Banarne var inte dumma de heller. jag minns också de gamla Scooby Doo-filmerna med glädje.
Däremot går dagens fördummande Disney-rullar i tecknad actionstil som Duck Tales med mera helt bort. Mer ytligt skräp att leverera till barn finns nog inte, bortsett från Power Rangers och annat nonsens.
Senast redigerad av Glenn Lauritz A 2008-05-24 kl. 10:52.
Minns att jag hade två stora favoriter, Dinoryttarna (Dino Riders) och SwatKats. Någon som minns dem? Har fått tag i samtliga avsnitt i digital form av båda serierna för att spara åt mina kommande knoddar. Anser att barnprogrammen var bra mycket bättre förr.
Var det ett barnprogram om folk som levde med dinosaurier beklädda i plåt? Svaga minnen.
Jag gillade Linus på linjen, kanske inte direkt ett barnprogram, men svältfödd som man var på tecknat sög man ju i sig det mesta. Ny favvo bland barnprogrammen är Lazy Town, där Robbie Rutten är en favvo.