• 2
  • 3
2007-06-03, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensken Von Svensken
Jag testade denna http://www.jackdanielssauces.com/ima...bq_number7.jpg i veckan den är fräck å god.
Finns på CityGross i Skåne

Jäklar vad fränt.
Den skall jag leta upp och köpa bara för att den ser häftig ut.
Citera
2007-06-03, 20:44
Medlem
Starpoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Det finns många såser att köpa, men blandar man själv så kan man få dem perfekta...

Denna egna sås passar mig, men är enkel att modifiera (mindre rök, vitlök etc.)

0.75dl Tomatpuré
0.75dl sirap
0.25dl lönnsirap
3tsk Liquid Smoke
3tsk lökpulver
1½tsk Sambal Oelek
2krm vitlökspulver
1krm senapspulver
1tsk senap
1tsk chilipulver
1tsk grillkrydda
1tsk sojasås
½tsk ättika
5tsk Worshestershiresås
3tsk vatten

Blanda rubbet noga. Håller länge i kylskåp (1år). Använd som glace i slutet av grillningen eller blanda 50/50 med vatten eller vin som marinering.

Ska testa denna återkommer med recension Den låter underbart god
Citera
2007-06-03, 21:39
Medlem
Cobra Styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0bb4n
Fast den godaste BBQ-såsen måste ändå vara "Sweet Baby Rays BBQ sauce". På flaskan finns det även en slogan som lyder "The sauce is the boss". När jag såg den i mataffären blev jag bara tvungen att slå till, och det var inget misstag kan jag lova. Har numera intagit en permanent plats i skafferiet. Rekommenderas varmt!

Båda Sweet Baby Rays såser är kanongoda. Har aldrig testet Hunts som näste inlägg handlade om, får nog testa denna snart.
Citera
2007-06-03, 22:11
Medlem
grens avatar
Det känns som om folk blandar ihop "marinad" med "BBQ-sås". Inte för att jag är något geni på den fronten, men är inte BBQ-sås just en marinad/grillolja och det är just BBQ-såsen som diskuteras här?

För min del så är jag nästan alltid besviken på BBQ-sås. Jag tycker det smakar som nylagd asfalt luktar. Mitt kött smakar helst lite friskare, både surt, sött och starkt.
Citera
2007-06-03, 22:48
Bannlyst
Jag köpte Heinz på Willys och tyckte det var en helt OK smak för att vara från Willys. Söt och rökigt. Lite svårt att få ut såsen ur flaskan bara. Grillade igår och idag och är ganska nöjd med BBQ såsen från Willys. Ska nog titta igenom tråden igen i ett nyktert tillstånd nästa vecka och åka och införskaffa någon bra BBQ som rekomenderats här. BBQ är bland de godaste jävla såserna jag vet, tamejfan, och det finns mycket att välja bland ser jag. Godkväll.
Citera
2007-06-03, 23:12
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Det känns som om folk blandar ihop "marinad" med "BBQ-sås". Inte för att jag är något geni på den fronten, men är inte BBQ-sås just en marinad/grillolja och det är just BBQ-såsen som diskuteras här?

För min del så är jag nästan alltid besviken på BBQ-sås. Jag tycker det smakar som nylagd asfalt luktar. Mitt kött smakar helst lite friskare, både surt, sött och starkt.
BBQ-sås är typ som ketchup dvs du kan ha det på kött som en glaze om du vill men du kan också bara käka det till typ pommes eller liknande.
Citera
2007-06-04, 00:18
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starpoop
Ska testa denna återkommer med recension Den låter underbart god

Gör det, den är god. Rent överjävligt gott blir det att göra Buffalowings med den...

Kronfågel har frysta vingar utan kryddor för 15kr kilot! Tina dem, dela dem i lederna, slabba på såsen och trä upp på grillspett. Grilla på 130-150 grader tills de börjar ge ifrån sig fett. Se till att såsen inte bränner. Ta ut dem och pensla på ett lager sås till, in i ugnen igen ett tag....

Bara att moffa! BILLIGT!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in