2024-02-27, 16:39
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
All NU-metal är värdelös, exempel: Korn, Evanescence, Linkin Park, Limp Bizkit

Sen är all Grunge också värdelös, om man nu kan kan kalla det någon form av metal
Jag skulle inte klassa grunge som metal. En subgenre till rock dock.
Sen angående Nu-Metal-banden så fattar jag inte varför genren heter så överhuvudtaget. Nu-metal känns inte som en metal-genre alls i mina öron. Det känns mer som någon form av -core.

Vet inte vad ni andra tycker, men jag klassar inte nu-metal som metal iaf. Och inte grunge heller som sagt.
Senast redigerad av Bartman777 2024-02-27 kl. 16:41.
Citera
2024-02-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Skulle inte klassa grunge som metal. En subgenre till rock dock.
Sen angående Nu-Metal-banden så fattar jag inte varför genren heter så överhuvudtaget. Nu-metal känns inte som en metal-genre alls i mina öron. Det känns mer som någon form av -core.

Vet inte vad ni andra tycker, men jag klassar inte nu-metal som metal iaf. Och inte grunge heller som sagt.

Metal är väldigt bred, kan man ta med death metal, black metal, trash metal, powermetal, glam metal, vad blir kvar om man börjar plocka isär. Det är ingen kritik mot DIG utan bara en tanke.

Var hamnar Pantera exempelvis, det är ett band jag tycker är ganska kassa. Babymetal är också cringe som fan, men det är typ kpop med metalljud inklippt.
Citera
2024-02-27, 16:43
Medlem
nickeh84s avatar
Måste väl vara Sabaton va? Så töntiga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in