2012-08-06, 02:29
Medlem
Min röst läggs på Hammerfall, riktigt kassa.
Citera
2012-08-06, 10:47
Medlem
ALLA bör kolla in dessa:

http://youtu.be/XOibIxl3dLo

trolololololo
Citera
2012-08-06, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludzimon
ALLA bör kolla in dessa:

http://youtu.be/XOibIxl3dLo

trolololololo
Meh! The Black Satans är ju underbara!
Måste älska när folk driver om black metal, typ som Sportlov. Vet inte, är väl fel i huvudet, men tycker faktiskt de inte låter så illa, de finns andra black metal akter där ute som låter mycket, mycket sämre. Sen kan man ju påpeka att band som Sportlov osv. kanske inte är de mest musikaliska och de stämmer väl till en vis grad; men de är kul som fan! x)

Men mer till punkt, världens sämsta metal band? Jo, jag skulle också kunna nämna band som jag inte respekterar och ser ner på, men oftast är de banden inte dåliga rent musikaliskt, de tilltalar bara inte mig (eller så har de en attityd som jag spyr galla på). Men, de finns band där ute som är rent ut vedervärdiga, som stinker så illa att inte ens asen vågar slita köttet ifrån deras ruttna lik... Så jag ger er de mest illa luktande jävla demo band jag trillat över... Här har ni... Winter Dawn!

Ugh... Ord kan fan inte beskriva detta usla jävla band. Säger bara som så, hoppa in på Spotify, YouTube eller deras hemsida och lyssna igenom deras tidigare demos... Låtar som "Angel in the Lake" och "Marielle" får mig fan att rysa i hela kroppen, de låter så satans illa! Inte ens band som vill låta illa lyckas låta så här jävla illa ta mig fan. Musikaliskt uruselt och de jag verkligen vill poängtera ut är vokalist-saten... Tycker så synd om hon/han/den/det, för de låter så satans illa... Jag kan verkligen inte med ord förklara vad det är, men nej... De låter inte bara falskt, men rent ut sagt DÅLIGT.

Men om jag tonar ner lite med hatet, så måste jag säga att de i alla fall bättrat sig lite med åren, de senaste låtarna har i alla fall en någorlunda acceptabel produktion och de verkar som de fimpat en del av de urusla "musikerna" som plågade bandet innan (eller har de mirakulöst blivit bättre, går de verkligen hämta sig ifrån en sådan pissig start?). Dom jagar väl ett "Symphonic Power/Gothic Metal" sound, men dom har väldigt långt att gå för att ens kunna leva upp till sina förfäder, om de någonsin ens kommer nå dit (själv tycker jag de låter som någon symfonisk rock/pop blaska, kanske ”modern melodic death” med symfoniska- och poppiga-element)... Jag tvivlar starkt, men vist fan har man sett skit blivit kommersiellt polerat förr...

Om någon undrar så hittade jag detta band när jag var fast i min "Gothic Metal"-koma, den varade faktiskt ett bra tag och tycker personligen att de finns mycket trevliga band att finna där (t.ex. Tiamat, Cemetary, Tristania, Siebenbürgen, Cradle of Filth, The Vision Bleak), men man var helt klart tvungen att gräva sig igenom en hel del skit innan man nådde guldet... Även gothic metal (och framför allt black metal) som fick mig att börja lyssna på Dark Wave, Ambient, Neoclassical, Ethereal och vad fan alla de där genrerna heter.
Senast redigerad av Arowanna 2012-08-06 kl. 15:58.
Citera
2012-08-17, 16:51
Medlem
Ta vilket black eller detah metal band som helst! manowar, hammerfall och nightwish, slipknot är grymt bra :P
Citera
2012-08-17, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny336
Ta vilket black eller detah metal band som helst! manowar, hammerfall och nightwish, slipknot är grymt bra :P
*sigh*

Förstår att du kanske inte gillar black och death; men ge oss en anledning till varför banden suger... Snälla...

"This bands sucks!"
- Okey, why?
"They just suck ass becaose I don't like them!"
- Okey...
Citera
2012-08-18, 13:26
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Sabaton blir nog mitt svar
Citera
2012-08-18, 13:45
Medlem
Murdering Murders går min röst till. Jag är fortfarande inte säker på att det är musik
Citera
2013-07-27, 11:30
Avstängd
Adelaides avatar
Manowar
Citera
2014-08-16, 14:05
Bannlyst
Iron Maiden ligger under skuggan för mig jämfört med andra metalband, jag säger inte att de är usla, men det är inte så bra som folk säger.
Citera
2014-08-21, 09:21
Medlem
MyNameIsTakens avatar
Manowar
Citera
2024-02-25, 09:34
Medlem
Leckies avatar
Metallica såklart, riktigt usel sångröst.
80-taket är en tid med fantastiska sångröster, James Hetfield är inte en av dem.
Citera
2024-02-27, 16:31
Medlem
All NU-metal är värdelös, exempel: Korn, Evanescence, Linkin Park, Limp Bizkit

Sen är all Grunge också värdelös, om man nu kan kan kalla det någon form av metal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in