• 1
  • 2
2007-06-03, 13:14
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
och vad menar du med "som den gör"?

Kolla bild länk i inlägg 7 och 1, menyn är borta på taskmanagern...

Citat:
är alltså detta avinstallerat?
C:\Program\D-Link\AirPlus XtremeG

Nä, det har jag inte tagit bort, jag har sålt min router så jag kommer inte köra trådlöst på hemmaplan längre. Vill kunna koppla upp på resan och så...
Citera
2007-06-03, 13:31
Medlem
927s avatar
jamen du ska ju dubbelklicka på den gråa listen, det har ju nån redan skrivit.
sen skriver du nåt förvirrart inlägg om sasser, vad får dig att tro det?
är det för att det står lsass.exe? (som är en windowsprocess)
du måste ju förklara tydligt vad du gör och menar

d-link mjukvaran startar iaf med windows men jag har ingen kunnskap om det påverkar din uppkoppling
Citera
2007-06-03, 13:43
Medlem
miloudots avatar
Citat:
jamen du ska ju dubbelklicka på den gråa listen, det har ju nån redan skrivit.

HAHA ja jävlar... Hur fan kunde jag bomma det !? Får skylla på febern...

Fan vad gött, då var det löst

Citat:
sen skriver du nåt förvirrart inlägg om sasser, vad får dig att tro det?

Det var det första som poppade upp i pallet efter att ha noterat processen i fråga, så den är alltså inget att oroa sig över...

Citat:
är det för att det står lsass.exe?
Ja.
Citat:
(som är en windowsprocess)
Ok !

Citat:
du måste ju förklara tydligt vad du gör och menar
Sorry, feber och irriation på problemet bidrar nog till mitt taskiga sätt att skriva...

Citat:
d-link mjukvaran startar iaf med windows men jag har ingen kunnskap om det påverkar din uppkoppling
Programmet körs inte så länge jag inte har stoppat i nätverkskortet i laptopen, var vad jag trodde iaf... Men jag har ju inte haft några problem med uppkopplingen föränn nu !
Citera
2007-06-03, 14:31
Medlem
927s avatar
så länge du inte klickat på nån fil du hämta så har ju inget ändrats.
kolla i tidigare vilken sida du va inne på

nästa gång du tror dig se en skum process så sök på filen i datorn, kanske hittas den i en program mapp och förstår du ju vilket program den tillhör.
hittas den i en windows mapp som tex system32 så kolla egenskaper och dom flikarna du ser då
Citera
2007-06-03, 19:04
Medlem
miloudots avatar
Citat:
så länge du inte klickat på nån fil du hämta så har ju inget ändrats.
kolla i tidigare vilken sida du va inne på

nästa gång du tror dig se en skum process så sök på filen i datorn, kanske hittas den i en program mapp och förstår du ju vilket program den tillhör.
hittas den i en windows mapp som tex system32 så kolla egenskaper och dom flikarna du ser då

Ok, tack för hjälpen !

Har fortfarande problem med uppkopplingen...

Än så länge så ser statusen för mitt problem ut ungefär så här : inget ser fel ut i hijackloggen och ingen process som körs är skadlig. Finns det fler saker man kan titta på eller kan det vara så att problemet inte ligger i datorn utan hos internetleverantören ?
Citera
2007-06-03, 19:08
Medlem
blueCommands avatar
Virus hör inte till Datasäkerhet, tråden skickas till MS Windows.

Var vänlig att skapa en separat tråd i Nätverk och Datakommunikation om ditt andra problem.

Tack
/Mod
Citera
2007-06-03, 22:14
Medlem
927s avatar
du måste berätta vilken uppkoppling du har och du använder utrustning som kan påverka uppkopplingen

får du upp några felmeddelanden?
har du ringt supporten?

vi kan göra en koll med detta program, det går fort

hämta denna fil >spara den på skrivbordet.
http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.exe

dubbelklicka på exe filen >välj tillåt om brandväggen frågar >klicka på valfri tangent >skriv 1 >enter.
posta loggen som visas automatiskt
Citera
2007-06-04, 00:07
Medlem
miloudots avatar
Citat:
du måste berätta vilken uppkoppling du har och du använder utrustning som kan påverka uppkopplingen

får du upp några felmeddelanden?
har du ringt supporten?

vi kan göra en koll med detta program, det går fort

hämta denna fil >spara den på skrivbordet.
http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.exe

dubbelklicka på exe filen >välj tillåt om brandväggen frågar >klicka på valfri tangent >skriv 1 >enter.
posta loggen som visas automatiskt

Ålrajt !

Jag har ett BBB bredbandsuttag i väggen, 100mb/sek och en liten sladd in i Laptopen som är en Dell Inspiron1100.

Helt plötsligt kommer det upp en pratbubbla som deklarerar för mig att uppkopplingen har upphört varpå den inom kort återuppkopplar och en pratbubbla om det uppenbarar sig, det här händer ungefär 2 till 3 gånger var femte minut sedan 3 dagar sedan.

Nej, har inte ringt supporten.

Här kommer loggen !

Citera
2007-06-04, 01:08
Medlem
927s avatar
det hittades inget, tyvärr har inte jag bbb och inte kan jag avgöra om nåt är fel vad gäller dom inställningarna som avser ditt nätverk.
vi har en liknade uppkopling och det skiljer lite på min logg men som sagt det kanske har med bbb att göra.
kolla här, det kanske gör dig klokare
http://www.bredband.com/wps/portal/p...CategoryId=134

sen finns det även ett alternativ i smitfraudfix som rensar dns, inte för att jag kan nåt direkt om detta men om jag gör det på min dator så får jag en ny ipadress (om jag minns rätt)

ring bbb, det är ju bara att säga som det är att du börjat få upp felmeddelanden utan att du ändrat på nåt som har med att göra med nätverket
Citera
2007-06-04, 15:30
Medlem
miloudots avatar
Citat:
det hittades inget, tyvärr har inte jag bbb och inte kan jag avgöra om nåt är fel vad gäller dom inställningarna som avser ditt nätverk.
vi har en liknade uppkopling och det skiljer lite på min logg men som sagt det kanske har med bbb att göra.
kolla här, det kanske gör dig klokare
http://www.bredband.com/wps/portal/p...CategoryId=134

sen finns det även ett alternativ i smitfraudfix som rensar dns, inte för att jag kan nåt direkt om detta men om jag gör det på min dator så får jag en ny ipadress (om jag minns rätt)

ring bbb, det är ju bara att säga som det är att du börjat få upp felmeddelanden utan att du ändrat på nåt som har med att göra med nätverket

Hmm, idag har jag inte haft några problem alls, skumt... Kanske bara var något tillfälligt problem, kollade med BBB, de hade inte tillkänna gjort några driftstörningar heller...

Tack som fan för all hjälp och hoppas att jag slipper det här högst knäckande problemet i fortsättningen oxå
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in