• 1
  • 2
2007-06-03, 13:14
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
och vad menar du med "som den gr"?

Kolla bild lnk i inlgg 7 och 1, menyn r borta p taskmanagern...

Citat:
r allts detta avinstallerat?
C:\Program\D-Link\AirPlus XtremeG

N, det har jag inte tagit bort, jag har slt min router s jag kommer inte kra trdlst p hemmaplan lngre. Vill kunna koppla upp p resan och s...
Citera
2007-06-03, 13:31
Medlem
927s avatar
jamen du ska ju dubbelklicka p den gra listen, det har ju nn redan skrivit.
sen skriver du nt frvirrart inlgg om sasser, vad fr dig att tro det?
r det fr att det str lsass.exe? (som r en windowsprocess)
du mste ju frklara tydligt vad du gr och menar

d-link mjukvaran startar iaf med windows men jag har ingen kunnskap om det pverkar din uppkoppling
Citera
2007-06-03, 13:43
Medlem
miloudots avatar
Citat:
jamen du ska ju dubbelklicka p den gra listen, det har ju nn redan skrivit.

HAHA ja jvlar... Hur fan kunde jag bomma det !? Fr skylla p febern...

Fan vad gtt, d var det lst

Citat:
sen skriver du nt frvirrart inlgg om sasser, vad fr dig att tro det?

Det var det frsta som poppade upp i pallet efter att ha noterat processen i frga, s den r allts inget att oroa sig ver...

Citat:
r det fr att det str lsass.exe?
Ja.
Citat:
(som r en windowsprocess)
Ok !

Citat:
du mste ju frklara tydligt vad du gr och menar
Sorry, feber och irriation p problemet bidrar nog till mitt taskiga stt att skriva...

Citat:
d-link mjukvaran startar iaf med windows men jag har ingen kunnskap om det pverkar din uppkoppling
Programmet krs inte s lnge jag inte har stoppat i ntverkskortet i laptopen, var vad jag trodde iaf... Men jag har ju inte haft ngra problem med uppkopplingen frnn nu !
Citera
2007-06-03, 14:31
Medlem
927s avatar
s lnge du inte klickat p nn fil du hmta s har ju inget ndrats.
kolla i tidigare vilken sida du va inne p

nsta gng du tror dig se en skum process s sk p filen i datorn, kanske hittas den i en program mapp och frstr du ju vilket program den tillhr.
hittas den i en windows mapp som tex system32 s kolla egenskaper och dom flikarna du ser d
Citera
2007-06-03, 19:04
Medlem
miloudots avatar
Citat:
s lnge du inte klickat p nn fil du hmta s har ju inget ndrats.
kolla i tidigare vilken sida du va inne p

nsta gng du tror dig se en skum process s sk p filen i datorn, kanske hittas den i en program mapp och frstr du ju vilket program den tillhr.
hittas den i en windows mapp som tex system32 s kolla egenskaper och dom flikarna du ser d

Ok, tack fr hjlpen !

Har fortfarande problem med uppkopplingen...

n s lnge s ser statusen fr mitt problem ut ungefr s hr : inget ser fel ut i hijackloggen och ingen process som krs r skadlig. Finns det fler saker man kan titta p eller kan det vara s att problemet inte ligger i datorn utan hos internetleverantren ?
Citera
2007-06-03, 19:08
Medlem
blueCommands avatar
Virus hr inte till Dataskerhet, trden skickas till MS Windows.

Var vnlig att skapa en separat trd i Ntverk och Datakommunikation om ditt andra problem.

Tack
/Mod
Citera
2007-06-03, 22:14
Medlem
927s avatar
du mste bertta vilken uppkoppling du har och du anvnder utrustning som kan pverka uppkopplingen

fr du upp ngra felmeddelanden?
har du ringt supporten?

vi kan gra en koll med detta program, det gr fort

hmta denna fil >spara den p skrivbordet.
http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.exe

dubbelklicka p exe filen >vlj tillt om brandvggen frgar >klicka p valfri tangent >skriv 1 >enter.
posta loggen som visas automatiskt
Citera
2007-06-04, 00:07
Medlem
miloudots avatar
Citat:
du mste bertta vilken uppkoppling du har och du anvnder utrustning som kan pverka uppkopplingen

fr du upp ngra felmeddelanden?
har du ringt supporten?

vi kan gra en koll med detta program, det gr fort

hmta denna fil >spara den p skrivbordet.
http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.exe

dubbelklicka p exe filen >vlj tillt om brandvggen frgar >klicka p valfri tangent >skriv 1 >enter.
posta loggen som visas automatiskt

lrajt !

Jag har ett BBB bredbandsuttag i vggen, 100mb/sek och en liten sladd in i Laptopen som r en Dell Inspiron1100.

Helt pltsligt kommer det upp en pratbubbla som deklarerar fr mig att uppkopplingen har upphrt varp den inom kort teruppkopplar och en pratbubbla om det uppenbarar sig, det hr hnder ungefr 2 till 3 gnger var femte minut sedan 3 dagar sedan.

Nej, har inte ringt supporten.

Hr kommer loggen !

Citera
2007-06-04, 01:08
Medlem
927s avatar
det hittades inget, tyvrr har inte jag bbb och inte kan jag avgra om nt r fel vad gller dom instllningarna som avser ditt ntverk.
vi har en liknade uppkopling och det skiljer lite p min logg men som sagt det kanske har med bbb att gra.
kolla hr, det kanske gr dig klokare
http://www.bredband.com/wps/portal/p...CategoryId=134

sen finns det ven ett alternativ i smitfraudfix som rensar dns, inte fr att jag kan nt direkt om detta men om jag gr det p min dator s fr jag en ny ipadress (om jag minns rtt)

ring bbb, det r ju bara att sga som det r att du brjat f upp felmeddelanden utan att du ndrat p nt som har med att gra med ntverket
Citera
2007-06-04, 15:30
Medlem
miloudots avatar
Citat:
det hittades inget, tyvrr har inte jag bbb och inte kan jag avgra om nt r fel vad gller dom instllningarna som avser ditt ntverk.
vi har en liknade uppkopling och det skiljer lite p min logg men som sagt det kanske har med bbb att gra.
kolla hr, det kanske gr dig klokare
http://www.bredband.com/wps/portal/p...CategoryId=134

sen finns det ven ett alternativ i smitfraudfix som rensar dns, inte fr att jag kan nt direkt om detta men om jag gr det p min dator s fr jag en ny ipadress (om jag minns rtt)

ring bbb, det r ju bara att sga som det r att du brjat f upp felmeddelanden utan att du ndrat p nt som har med att gra med ntverket

Hmm, idag har jag inte haft ngra problem alls, skumt... Kanske bara var ngot tillflligt problem, kollade med BBB, de hade inte tillknna gjort ngra driftstrningar heller...

Tack som fan fr all hjlp och hoppas att jag slipper det hr hgst knckande problemet i fortsttningen ox
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in