2007-05-31, 20:49
Medlem
Letar efter ett (helst gratis..) program som spärrrar det här irriterande fenomenet. Kör IE. Vill att det ska lägga sig i IE:s verktygsfält och ha en räknare som visar hur många fönster som spärrats. Helst ska den enkelt kunna nollställas. Tacksam för tips! Vänliga hälsningar Christer
Citera
2007-05-31, 20:58
Medlem
Spectacolors avatar
Yahoo toolbar, google toolbar eller någon annan toolbar.
Föreslår dock att du skaffar ny webbläsare, exempelvis Opera eller Firefox.
Citera
2007-05-31, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spectacolor
Yahoo toolbar, google toolbar eller någon annan toolbar.
Föreslår dock att du skaffar ny webbläsare, exempelvis Opera eller Firefox.
Google Toolbar har jag testat, den gav mig bara problem. Måste använda IE, det här är min 74_åriga mammas dator, hon kan nätt & jämnt behärska IE. Att lära henne använda en ny läsare är mer än jag orkar mvh Christer
Citera
2007-05-31, 23:04
Medlem
927s avatar
och ie popup stopparen är aktiverad, på vilken nivå?
Citera
2007-05-31, 23:44
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille47
Letar efter ett (helst gratis..) program som spärrrar det här irriterande fenomenet. Kör IE. Vill att det ska lägga sig i IE:s verktygsfält och ha en räknare som visar hur många fönster som spärrats. Helst ska den enkelt kunna nollställas. Tacksam för tips! Vänliga hälsningar Christer

Du kan ju ställa om den inbyggda popupkillern på att inte tillåta några popups alls. Dock får du hålla ner ctrl för att kunna följa länkar som vill öppna ett nytt fönster då.
Citera
2007-05-31, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
och ie popup stopparen är aktiverad, på vilken nivå?
Haha, visste inte ens attt det fanns en så´n... Var hittar jag den? Förlåt en idiot! / Christer
Citera
2007-06-01, 00:03
Medlem
927s avatar
verktyg, men min erfarenhet är att man måste va medveten om att dom kan blocka ok popups. jag använder en som heter noads, där jag själv lägger till popups och sidor jag inte vill se.
det går att hämta en databas till detta program och det kanske räcker, det är ju bättre än inget iaf
Citera
2007-06-01, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Du kan ju ställa om den inbyggda popupkillern på att inte tillåta några popups alls. Dock får du hålla ner ctrl för att kunna följa länkar som vill öppna ett nytt fönster då.

Det verkar inte fungera. Jag hittar ingen så´n funktion på morsans gamla dator med Windows 2000 på. Kan det vara så att det kräver XP? / Christer
Citera
2007-06-01, 00:07
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille47
Det verkar inte fungera. Jag hittar ingen så´n funktion på morsans gamla dator med Windows 2000 på. Kan det vara så att det kräver XP? / Christer

jaha, w2k. då finns det ingen inbyggd popup stoppare i ie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in