2007-05-31, 18:19
Bannlyst
har märkt att snus förstärker effekten av alkohol ! är det bara inbillning eller är det så ?
Citera
2007-05-31, 18:42
Medlem
Stormorfars avatar
Om du inte är en van snusare och bara snusar på fyllan så är det väll nikotinet som gör att du blir lite snurrig.
Citera
2007-05-31, 18:43
Medlem
sekazzs avatar
Så var det den här frågan om åldersgräns igen.
Citera
2007-05-31, 19:00
Bannlyst
Ännu ett intelligent inlägg av sekazz

Ont: Tror inte att nikotin blandat med alkohol ger någon nämnvärd större effekt. Isåfall är det nicokick du känner, om du frågar mig.
Citera
2007-05-31, 20:05
Medlem
µTorrents avatar
Nej, effekten förstärks inte ett dugg. Inte på mig i varje fall...

Möjligt att en person som inviger med sin första snus på fyllan kan känna sig lite extra snurrig. Men att det skulle förstärka effekten av alkohol betvivlar jag starkt..
Citera
2007-05-31, 20:12
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Blir en påtaglig effekt alldeles nyss för mig där det blev en behaglig nickokick en halv minut för mig, Just nu är jag bara fuller
Citera
2007-05-31, 20:54
Medlem
Jag känner flera kompisar som hävdar att snus "sätter igång" fyllan. Först kommer nikotinkicken - sen kommer fyllan. Jag tycker själv att det "hjälper" att ta snuff när man super, men frågan är ju om det inte helt enkelt är placebo?
Citera
2007-05-31, 22:36
Medlem
Jag kan tro lite på det där...
Jag är en "inbiten" snusare om man så vill kalla det. Men jag feströker bara, och jag brukar känna att efter man har rökt en cigg så blir man lite roligare alltså
Citera
2007-06-04, 19:38
Bannlyst
som snusare måste jag säga såhär; Det beror på vad man dricker. Om man dricker en kall bira på en sommarkväll så passar det med snus men när det gäller starksprit så är det klart cigg.

sen att det har någon effekt har jag inte märkt dock att det är jävligt gott med en prilla och snus
Citera
2016-10-27, 11:43
Bannlyst
Om man dricker vodka/sprit och har snus inne, kan alkoholen stärkas då av snusets hjälp, att bli berusad snabbare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in