2007-06-01, 14:54
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Där sjönk han ett par pinnhål, h2 är för negrer och annat löskert folk med dålig smak!

H2 är en disco-jeep.... men nu va det orginalet han har haft, jag råkade läsa fel först, en likadan som de som användes i Gulfkriget.
Citera
2007-06-01, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Sämsta skvallertråd jag sett på år och dag.
---
Tar Jonas Wahlström den i tvåan? Gör hans fru det?

---

Sen kan vi skvallra...
Jag är inte säker men jag tror att Skansen-Jonas gör det...
Citera
2007-06-01, 20:33
Medlem
Vagabondens avatar
För de som anser sig kunna sköta en herrgård bättre så finns detta till salu. Aningen mer centralt

http://www.hemnet.se/a.asp?id=3562042&q=1&s=3
Citera
2007-06-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twilight zone
Han är en jävla idiot hursomhelst.

För att du tycker så? Utveckla gärna.
Citera
2007-06-01, 22:03
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
För de som anser sig kunna sköta en herrgård bättre så finns detta till salu. Aningen mer centralt

http://www.hemnet.se/a.asp?id=3562042&q=1&s=3

Sköta? Det huset är i behov av en tämligen omfattande renovering.

Rivning av utbygget på sidan ,alternativt bygga ett motsvarande utbygge
på motsatt sida samtidigt som golven i det nya utbygget byts ut.
De franska dörrarna lär nog också behöva bytas ut.

Pool, plattläggningen, den liggande panelen och flygelns placering ska vi tala tyst om.

Hitlerverandan borde också rivas (även om den ser ganska prydlig ut)
och ev. bytas ut mot en riktigt veranda.

Men det är bara min åsikt.

Huset är vidare knappast en herrgård, utan ser snarare ut
som en tämligen ordinär mangårdsbyggnad, som har byggts ut på ena sidan.
Citera
2007-06-01, 22:52
Medlem
Koolaids avatar
Kan vi åtminstone vara överens om att man köper inte K-märkt om man inte har ett stort intresse/passion för objektets historia och ursprungliga utseende samt är villig att genomföra ev renovering med Riksantikvarien konstant hängandes över axeln ?

Som nå´n sa - finns oerhört mkt bättre alternativ annars.
Citera
2007-06-01, 23:14
Medlem
cruz_vandams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Slott och slott... det var mest ett stort hus.

Håller med, Inte fan kan det kallas slott...
Citera
2010-03-02, 08:52
Medlem
K märkning skall självklart finnas, för att bevara en byggnad från att förfalla.
När det sker renoveringar för att förbättra bo-standard, samt för att hålla nere uppvärmningskostnader så är det helt och hållet rätt.
Slottet hade inte renoverats på många år, och isoleringen i golv och väggar var inte av godtagbart skick, att ni nollor då ens resonerar i Jonas agerande är rent utsagt korkat.

Fortsätt demonstrera mot USA's existens i IRAK, Kvinnors rätt i samhället och rösta rött. Men håll sakliga frågor till människor som faktiskt ser till att ni får ert sossbidrag utbetalt varje månad, och som inte haft "The best of Josef Stalin" som nattsaga.
Citera
2010-03-02, 21:46
Medlem
HemligaArnes avatar
Hörru retard, bomma du att tråden är 3 år gammal?

Vi inser också att du troligen suger på Jonas snopp innan läggdags.

Citat:
Ursprungligen postat av alxxander
K märkning skall självklart finnas, för att bevara en byggnad från att förfalla.
När det sker renoveringar för att förbättra bo-standard, samt för att hålla nere uppvärmningskostnader så är det helt och hållet rätt.
Slottet hade inte renoverats på många år, och isoleringen i golv och väggar var inte av godtagbart skick, att ni nollor då ens resonerar i Jonas agerande är rent utsagt korkat.

Fortsätt demonstrera mot USA's existens i IRAK, Kvinnors rätt i samhället och rösta rött. Men håll sakliga frågor till människor som faktiskt ser till att ni får ert sossbidrag utbetalt varje månad, och som inte haft "The best of Josef Stalin" som nattsaga.
Citera
2010-03-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaArne
Hörru retard, bomma du att tråden är 3 år gammal?

Vi inser också att du troligen suger på Jonas snopp innan läggdags.

Trådens ålder spelar ingen roll, ämnet är fortfarande aktuellt.

Och det är väll dumt att yttra dig när du själv sitter på en hyresrätt i tensta?
Citera
2010-03-10, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheSnake
Jag bor själv i en lägenhet som tyvärr råkar ligga i ett K-märkt hus, så jag vet vilket helvete det är när BR-föreningen måste fråga om lov och skicka in 12 olika förslag på vita nyanser för att ens måla om i trapphuset.
Hur jag fick in jantelagen? De flesta jobb inom kommunala och statliga jobb, alltså dom som ser över k-märkningar osv verkar på nåt skumt sätt hamna hos rödingar, alltså folk som inte vill att andra ska ha bättre standard än dom själva.
men varför inte köpa nytt då?

no problemas ju?
Citera
2012-02-14, 07:50
Medlem
namnskylts avatar
Kan uppdatera tråden lite

"Skadegörelsen" polisanmäldes och gick genom domstolen, men friades av Högsta Domstolen.

Parallellt har en process gått i förvaltningsdomstolen, där man kom fram till att Wahlstöm inte får göra alla åtgärder han ansökt om. De åtgärder som ska göras kommer övervakas av länsstyrelsen. Beslutet innebär blandade åtgärder där ex. kulörbyte på fasaden godkänns, medan vissa delar i inventarierna måste återställas.

Kan vi kanske döma matchen 1-1 mellan kapital och kommunism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in