2007-05-30, 22:04
Medlem
Ubangi_Stomps avatar
Jag har snusat sen jag var 17, och idag är jag 21. Det blir 4 år, hehe.

Dom två första åren fungerade det fin-fint med ENDAST en liten larv* i käften
Men, som sagt, allt gott varar icke för evigt.

De senaste 2 åren har suget/begäret fått mig att sätta in en s.k.a. dubbelprilla, för er som inte vet vad en dubbelprilla är, kan jag kort och gott säga att det är när man tar två portionssnus och stoppar det i käften.
Självklart ska portionen ligga dubbelt mot varandra. Resultatet blir att man ser ut som en apa, men det kan man väl leva med. Inget är ju så underbart som en prilla i käften.

Nu till problemmet. 24 g i varje dosa + dubbelprilla = oekonomiskt.
Trogen som jag är till Göteborg Våldtäckt, blir det dyrt i längden.

Och frågan lyder: Vart kan man (om man nu kan, har för mig, men glömt namnet) köpa portionssnus där larverna är lite "fylligare" ?

* Larv= Snuset

Hehe

// Sofia
Citera
2007-05-30, 23:01
Bannlyst
vad jag vet så tror jag inte det finns större rapé prillor men general har en Maxi variant som ska vara större du kan klicka och kolla själv

http://www.gothiatek.com/templates/s...px?page_id=100
Citera
2007-05-30, 23:06
Medlem
Suomis avatar
Hmm, nu är du visserligen en slanglös indivivid.

Men tanken på att köpa lössnus har inte infallit?

50 gram i varje sådan dosa - mer ekonomiskt (eller ja mindre oekonomiskt iaf)
Citera
2007-05-30, 23:16
Medlem
Vad jag vet så finns det 3 snus sorter som har såkallad Maxi påse.

Grov Maxi
General Maxi
Granit ska ha någon också
Citera
2007-06-03, 02:29
Medlem
100%karlssons avatar
kör med lössnus i fortsättningen, bara skyffla in så mkt du vill under läppen. dessutom smakar det helt klart bättre.
Btw, tjejj som kör 2 portioner?? har aldrig sett nån brud som gör det men jag kanske inte har sett så mkt här i livet....
Citera
2007-06-03, 02:55
Medlem
jones58s avatar
I regel gäller väl att en dosa maxiportion innehåller 12 snusar a 2 g, men kostar lika mycket som en dosa med 24 port a 1 g? Därmed är det onödigt att köpa dessa, då du lika gärna kan köpa småportisar och köra dubbla.

Själv brukar jag börja dagen med en liten på varsin sida. Det är nice.

God natt.
Citera
2007-06-03, 03:01
Medlem
filofaxs avatar
Varför ska man ha påsarna varandra? Om jag känner att inte en räcker så lägger jag en på varsin sida. Ser ju ut som en mupp, men det får man väl ta. Tänker att det blir större kontaktyta på det sättet?
Citera
2007-06-03, 12:57
Medlem
Snusa lös
Citera
2007-06-03, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Varför ska man ha påsarna varandra? Om jag känner att inte en räcker så lägger jag en på varsin sida. Ser ju ut som en mupp, men det får man väl ta. Tänker att det blir större kontaktyta på det sättet?
Precis vad jag tänkte på. Borde det inte ta lång tid för snusen ovanpå att börja sippra in nikotinet i truten om man sätter dem ovanpå varrandra?
Citera
2007-06-03, 14:48
Medlem
2500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sergeant
Precis vad jag tänkte på. Borde det inte ta lång tid för snusen ovanpå att börja sippra in nikotinet i truten om man sätter dem ovanpå varrandra?

Är inte bara nikotinet det gäller. Det är inte samma kännsla att lägga in en liten prilla på båda sidorna istället för en fet på ena

Folk verkar inte förstå att det är det psykiska som är värst. Annars skulle nikotinplåster regera
Citera
2007-06-03, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Är inte bara nikotinet det gäller. Det är inte samma kännsla att lägga in en liten prilla på båda sidorna istället för en fet på ena

Folk verkar inte förstå att det är det psykiska som är värst. Annars skulle nikotinplåster regera
Givetvis har du rätt. Tänkte inte så långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in