I mitten av låten payback med psyclon nine så har dom lagt in en människoröst som ber om nåd för att sedan få en kniv i magen, låter ganska otäckt iallafall. Det är förstås fejk men småobehagligt ändå.
Och "introt" på red moon med run level zero, är det en läskig röst som viskar "aaw, i wasn't gonna hurt you" sen hör man knivar som skär mot varrandra, resten av låten är nog inte så vidare "läskig".
ah okej, men om du ska ha en melodi-slinga.
Testa guitarr-slingan i början av silent hill 4, vet dock inte vad den heter. Men det kan kanske passa.
Eller twisted nerve, den från kill bill. När hon visslar ?
Om det inte är för sent kan jag tipsa om My life with the thrill kill kult - Confessions of a Knife, theme pt. 2 från skivan confessions of a knife. Lite väl plastig kanske men ändå...
A Saucerful of Secrets - Pink Floyd är inte rolig att lyssna på mitt i natten med bra ljud när man ligger ensam i sängen och det är mörkt. Jag klarade inte hela när jag testade.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!