• 1
  • 2
2007-05-30, 11:58
Medlem
spatrics avatar
Hej!

Har läst trådar om VLCD och sökt runt lite på forumet och har fått ett hum om saker och ting, men jag är ju långt ifrån en expert så därför har jag några frågor till er.

Jag är ~24 år gammal, 180cm lång och väger idag cirka 95kg. Av diverse olika anledningar har jag gått upp cirka 20kg de senaste tre åren som jag nu vill bli av med. Jag hade tänkt att köra igång hårt genom att ersätta två måltider om dagen med nån form av måltidsersättning, kombinerat med mer motion och nyttigare kost än i dagsläget. Jag bränner inte så mycket energi på dagarna eftersom jag jobbar 9 timmar om dagen framför en dator, men jag försöker ändå ta en liten promenad efter lunchen och cykla till och från jobbet osv.

Jag vet att det bästa sättet är, förutom att ha koll på kosten, att träna, träna, träna. Men jag vet inte riktigt om jag har tid med det, med ett fulltidsarbete och två små barn.

Iallafall, vilken måltidsersättar på denna sida rekommenderar ni för effektivast viktnedgång? Har förstått att proteinet är av varierande kvalitet och sammansättningarna olika bra och det är här jag behöver eran hjälp. Vilken är prisvärdast och bäst? Och är dessa pulver bättre eller sämre än nutrilett/cambridge osv?

Och, ja just det. Jag har diabetes typ 1. Det borde väl inte vara några problem eftersom jag givetvis kommer att ha stenkoll på blodsockret, och så känns det ju som att dessa pulver är nyttigare än mycket av det man käkar till frukost varje dag.

Hoppas jag kan få lite hjälp och tips av er! De viktigaste punkterna är som sagt; Måste gå ner 20 kg, stillasittande jobb, tidsbrist, kvalitet på ersättningen. Tack på förhand!
Citera
2007-05-30, 12:34
Medlem
Ska du gå ner 20kg så får du nog köra en riktig VLCDkur, dvs inget annat än måltidsersättare + en jävla massa vatten sen vilken som är bäst vet jag inte, finns många bra och dåliga men det mesta beror på hur du själv "sköter dig" och inte fuskar med kosten och träningen. Kör själv med nutrilett(endast) just nu, har droppat ca 2,5kg sen i lördags. Jag tar 5-6 shaker/dag och dricker 3-4 L vatten utöver det + att jag går promenad varje dag på 1-2 timmar och gymmar 4 ggr i veckan, ska dock bara köra "kuren" i 20 dagar.

MVH
Citera
2007-05-30, 12:41
Medlem
Axons avatar
RX fuel kör jag, twinlab smakar bäst och har de hårdaste kontrollerna.
Citera
2007-05-30, 13:09
Medlem
spatrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Störst
Ska du gå ner 20kg så får du nog köra en riktig VLCDkur, dvs inget annat än måltidsersättare + en jävla massa vatten sen vilken som är bäst vet jag inte, finns många bra och dåliga men det mesta beror på hur du själv "sköter dig" och inte fuskar med kosten och träningen. Kör själv med nutrilett(endast) just nu, har droppat ca 2,5kg sen i lördags. Jag tar 5-6 shaker/dag och dricker 3-4 L vatten utöver det + att jag går promenad varje dag på 1-2 timmar och gymmar 4 ggr i veckan, ska dock bara köra "kuren" i 20 dagar.

MVH

Japp, har tänkt att inte fuska med kosten, försöka röra på mig lite mer och dricka en jädra massa vatten. Hur är Diet Pro jämfört med nutrilett? Jag har inte jättestor koll på kolhydrater, proteiner, mättade fetter och allt vad det heter, och om jag ska forska själv så får jag ju ännu mindre tid för träning

Tackar för din input också Axon. Men RX Fuel ser ut att vara något man intar när man tränar hårt, vilket jag inte gör. Eller har jag fattat fel nu igen?

En annan grej, vad tror ni om kapslar som ökar fettförbränningen, funkar dom? Jag tänkte på dessa: Tight och R-ALA. Kanske kan vara något att kombinera med måltidsersättning, vatten, motion och hälsosam föda?

mvh
Citera
2007-05-30, 14:21
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spatric
Japp, har tänkt att inte fuska med kosten, försöka röra på mig lite mer och dricka en jädra massa vatten. Hur är Diet Pro jämfört med nutrilett? Jag har inte jättestor koll på kolhydrater, proteiner, mättade fetter och allt vad det heter, och om jag ska forska själv så får jag ju ännu mindre tid för träning

Tackar för din input också Axon. Men RX Fuel ser ut att vara något man intar när man tränar hårt, vilket jag inte gör. Eller har jag fattat fel nu igen?

En annan grej, vad tror ni om kapslar som ökar fettförbränningen, funkar dom? Jag tänkte på dessa: Tight och R-ALA. Kanske kan vara något att kombinera med måltidsersättning, vatten, motion och hälsosam föda?

mvh
Sorry man men det finns inga lagliga fettförbränningspiller oavsett vad någon härinne påstår, tyvärr.
Citera
2007-05-30, 14:39
Medlem
spatrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna Paulie
Centralstimulerande, uppiggande, vätskedrivande och fettförbrännande tillskott som tar din prestationsnivå till nya höjder. Tight gör att du orkar mycket mer, vilket även kräver mycket mer vila. Tight innehåller Gugglesteron som stimulerar ämnesomsätningen, Yohimbe som höjer thermogenesen och Grönt te som minskar fettinlagringen. Tight innehåller dessutom koffein och synefrin, ämnen som stimulerar frisättningen av fett och sparar muskelmassan. Tight ska användas med förnuft och bara de dagar du känner dig extra trött. -Jag rekommenderar inte ett dagligt intag.

Påstår du att hon bara snackar skit? Eller finns det ett uns av sanning i det hon säger? Eller går det lika bra att dricka en kopp kaffe på morgonen? =)
Citera
2007-05-30, 14:50
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Sorry man men det finns inga lagliga fettförbränningspiller oavsett vad någon härinne påstår, tyvärr.

Motfråga: Finns det olagliga som funkar då ?
Citera
2007-05-30, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Motfråga: Finns det olagliga som funkar då ?

Leta lite här inne så hittar du nog svaret http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=12
Citera
2007-05-30, 15:07
Medlem
Citat:

mvh

Vet inte riktigt hur dietpro är jämnfört med nutrilett.

Testa mitt upplägg i 2 veckor och se om det funkar för dig, alla reagerar ju olika på olika saker så det är svårt å säga vad som är bättre eller sämre för dig.

Jag kör iaf NUtrilett 5-6 påsar /dag + 3-5 liter vatten (varierar självklart) Och INGET annat, ingen mat alls!!
Ska göra så under 20 dagar. Är idag inne på dag 5 och ligger på -2,5 kg ungefär, dvs 0,5kg minskning per dag än så länge. Då har jag minst 60min promenad varje dag + lättare styrkestäning 4ggr i veckan.

Dom där tabsen som ger ökad förbränning är väl det lite si å så med som jag ser det. Själv tar jag multibrus varje morgon + omega-3.

Enklaste är att testa sig fram, finns egentligen inget annat du kan göra.

Men eftersom du har diabetes så får du vara jävligt vaksam på dittblodsocker!!
Citera
2007-07-26, 23:02
Awaiting Email Confirmation
visst finns det lagliga, men den skiten ska man passa sig för "Stacker" är ett e.x., köp inte sån skit utan köp istället nutrilett intensiv som du hittar här:http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin...rtnr=A1999231r det är dyrt, men det funkar! och du slipper skada hjärta & blodkärl
Citera
2007-07-26, 23:08
Medlem
Giggis avatar
Om du har diabetes finns det en bra produkt som balanserar blodsockernivån. Aktiv Everyday Meal Replacement Drink. Använd den som måltidsersättare minst en gång om dagen så lovar jag gott resultat på blodsockerbalansen!
Citera
2007-07-26, 23:21
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Påstår du att hon bara snackar skit? Eller finns det ett uns av sanning i det hon säger? Eller går det lika bra att dricka en kopp kaffe på morgonen? =)

Klart hon snackar skit, hennes lön betalas ju av alla dumma köp folk gör.

Rekommenderad MRP: ON Whey Gold Meal http://www.bodybuilding.com/store/opt/mrp.html

Inte bara är den god och har massa bra grejs också, den kommer i en fin låda!

Här har du några fler MRPs att beakta: http://www.bodybuilding.com/store/mrpstop.htm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in