2007-05-30, 11:47
Medlem
http://sydsvenskan.se/lund/article242046.ece

"Föraren i personbilen verkade först bara ha fått lindriga skador, men har nu förts till sjukhus med vad vi betecknas som allvarliga skador". No shit.

Nån som kan se vad det är för "pansarvagn"?
Citera
2007-05-30, 11:53
Medlem
DoubleWoods avatar
Jag tycker det ser ut som en vanlig Ptgb 203 "Patria"/"Sisu".
Snyggt jobbat, ser ut som de har kört över bilen fullständigt med ena hjulsidan!
Citera
2007-05-30, 11:56
Medlem
Alaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Snyggt jobbat, ser ut som de har kört över bilen fullständigt med ena hjulsidan!

Verkligen en "oh shit" upplevelse ... bara tänka att "vafan, har man väl börjat är det bara att fortsätta fullt ut .."
Citera
2007-05-30, 11:56
Medlem
Friedensengels avatar
Det får verkligen kallas änglavakt att klara sig utan synliga skador från den där överkörda bilen, eller hur?
Citera
2007-05-30, 12:16
Medlem
Snajders avatar
http://img.aftonbladet.se/malmo/0705/30/bandvagn438.jpg

Hum Patria med band?
Jag tycker det ser ut som en 401:a eftersom den är från Lv6..
Citera
2007-05-30, 12:18
Medlem
Bush, George Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood

Snarare något bandfordon eftersom det ligger ett band på vägen...

Citat:
Ursprungligen postat av Friedensengel
Det får verkligen kallas änglavakt att klara sig utan synliga skador från den där överkörda bilen, eller hur?

Bilen ser onekligen ut att ha plattats till ordentligt. MEN man bör dock komma ihåg att räddningstjänsten har varit där och knippsat upp ett och annat, t.ex. takbalkarna på förarsidan. Hur tillknycklad bilen var innan är svårt att säga.

Edit: Snajder han före.
Citera
2007-05-30, 12:20
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajder
http://img.aftonbladet.se/malmo/0705/30/bandvagn438.jpg

Hum Patria med band?
Jag tycker det ser ut som en 401:a eftersom den är från Lv6..
Jag måste erkänna att jag var/är lite tveksam om det var hjul eller band.
Pbv 401 är väl lite plattare än den på bilden, men å andra sidan finns ju större varianter (sjv-pbv?) på 401'an som har ett Sisu-liknande chassi.

Har inte 401'an utgått ur organisationen, för övrigt? (vilket förvisso inte alls motsäger att de fortfarande används till och från..)

edit:
Citat:
Snarare något bandfordon eftersom det ligger ett band på vägen...
Herregud vad fånigt...det såg jag inte ens. Tar på mig dumstruten och ställer mig i hörnet..
Citera
2007-05-30, 12:23
Medlem
Hur fan har de kört?! Raksträcka ser det ju ut som....
Citera
2007-05-30, 12:34
Medlem
stavs avatar
Standard på mtrl & vpl?

Texten i DN i sammandrag: Bandvagnen _snuddade_ (min kursivering) vid ett träd. Då ramlade bandet av och vagnen blev ostyrbar... De 6 vpl är chockskadade.

Min enda erfarenhet av bandvagnar är ett överfall i Afrika, men om de går sönder av att snudda vid träd så är det ju tur att det inte är "skarpt läge"...
Och efter 10 månaders härdande i lumpen blir pojkarna chockade av att ha krockat i låg fart...

Det var bättre förr.
Citera
2007-05-30, 12:44
Moderator
Strix m/94s avatar
Sannolikt...

...en pbv 401 (MT-LB) som fått fel på styrväxeln. det har hänt förr. Lv& har mig veterligt enbart 401, och endast vid en pluton. Hoppas inte vagnen är allvarligt skadad.
Citera
2007-05-30, 13:09
Medlem
T-bone-s avatar
Chicken race?
Som någon sa så är det ju raksträcka så man tycker ju dom borde ha sett varandra.
Citera
2007-05-30, 13:11
Medlem
Buck_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stav
Texten i DN i sammandrag: Bandvagnen _snuddade_ (min kursivering) vid ett träd. Då ramlade bandet av och vagnen blev ostyrbar... De 6 vpl är chockskadade.

Min enda erfarenhet av bandvagnar är ett överfall i Afrika, men om de går sönder av att snudda vid träd så är det ju tur att det inte är "skarpt läge"...
Och efter 10 månaders härdande i lumpen blir pojkarna chockade av att ha krockat i låg fart...

Det var bättre förr.

Skulle snarare tro att chocken beror på att de lika gärna kunde gjort köttfärs av förare och passagerare om de i bilen inte hade sån tur som de nu hade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in