2010-11-24, 23:47
Medlem
På något sätt så fann jag mer eller mindre noll attraktion till tjejerna i lumpen, även om vissa såg helt okej ut. I början så var man ju nyfiken men efter ett tag (typ två veckor) så blev allt ganska så neutraliserat mellan könen.

Vi hade draperier och så, men ju längre det gick i lumpen ju mindre orkade man bry sig om att skyla sig vid ombyte, så om kuken hängde ut medan man bytte om så la man ingen större energi på att vända sig för att brudarna inte skulle se, samma med tjejjerna, de gömde sig ju inte direkt om de skulle byta BH eller så. Samtidigt så kände de väl sig trygga med oss efter tag. Så fitta och tuttar får man absolut se, men miljön i övrigt är ju väldigt asexuell så man bryr sig inte helt enkelt.
Citera
2010-11-25, 00:21
Medlem
goelens avatar
Jag kan bara tala för två ställen. P4 i Skövde är det inte gemensamt och P4 i Kvarn, där jag ligger inne, är det gemensamt. Dock finns det draperier till samtliga duschar.
Och lumparbrudar brukar ju inte vara speciellt attraktiva. Inte dem jag stött på i alla fall.
Citera
2010-11-25, 02:27
Medlem
Mindfuckeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goelen
Jag kan bara tala för två ställen. P4 i Skövde är det inte gemensamt och P4 i Kvarn, där jag ligger inne, är det gemensamt. Dock finns det draperier till samtliga duschar.
Och lumparbrudar brukar ju inte vara speciellt attraktiva. Inte dem jag stött på i alla fall.

Vilken kasern har du varit i?

Jag tror inte att de har byggt om de ganska så nyrenoverade duscharna jag använde på P4 09-10. Att det fanns en damtoalett med en dusch säger jag inte emot, men det fanns fler än en tjej och de använde de vanliga duscharna ändå. De pallade inte att köa för en dusch och alla blev ju ändå sexuellt likgiltiga efter någon dag så..
Senast redigerad av Mindfucked 2010-11-25 kl. 02:36.
Citera
2010-11-25, 11:22
Medlem
goelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfucked
Vilken kasern har du varit i?

Jag tror inte att de har byggt om de ganska så nyrenoverade duscharna jag använde på P4 09-10. Att det fanns en damtoalett med en dusch säger jag inte emot, men det fanns fler än en tjej och de använde de vanliga duscharna ändå. De pallade inte att köa för en dusch och alla blev ju ändå sexuellt likgiltiga efter någon dag så..
Skåningskomps kasern i Skövde. Där gick killarna till höger och tjejerna till vänster i hygienutrymmet.
Senast redigerad av goelen 2010-11-25 kl. 11:32.
Citera
2010-11-25, 12:03
Medlem
Weebls avatar
När jag gjorde lumpen på amf1 fanns där 4 tjejer varav 2 var i min GSU pluton. Då särbehandlades tjejerna positivt genom att de fick duscha först med stängd dörr. Kommer inte ihåg om det var 6 eller 8 duschar, men lite drygt när man fått en tid att passa och sedan ska man vänta på tjejerna först och sedan ska 44killar dela på 6/8 duschar.
Citera
2010-11-25, 14:18
Medlem
Mindfuckeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goelen
Skåningskomps kasern i Skövde. Där gick killarna till höger och tjejerna till vänster i hygienutrymmet.

Kasernjägarna alltså..

Okej, då fattar jag, tror det ser likadant ut i alla kaserner. Men det där låter lite som en oskriven regel, det såg likadant ut hos oss, fast där blandades det kvinnor och män på båda sidor.
Citera
2010-11-25, 14:38
Medlem
VanityFairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunnis
På något sätt så fann jag mer eller mindre noll attraktion till tjejerna i lumpen, även om vissa såg helt okej ut. I början så var man ju nyfiken men efter ett tag (typ två veckor) så blev allt ganska så neutraliserat mellan könen.

Vi hade draperier och så, men ju längre det gick i lumpen ju mindre orkade man bry sig om att skyla sig vid ombyte, så om kuken hängde ut medan man bytte om så la man ingen större energi på att vända sig för att brudarna inte skulle se, samma med tjejjerna, de gömde sig ju inte direkt om de skulle byta BH eller så. Samtidigt så kände de väl sig trygga med oss efter tag. Så fitta och tuttar får man absolut se, men miljön i övrigt är ju väldigt asexuell så man bryr sig inte helt enkelt.

Japp exakt så var det för mig med.

I Boden så hade tjejerna en helt egen dusch med lås och grejor medan vi hade vanliga duschrum. Fast efter några veckor så brydde sig ingen. Det hände väl att någon ville göra sig lustig och dra av en handduken mitt i korridoren. Sen förekom kom det en hel del sk ollningar bland oss grabbar när tjejerna var i vårat rum. När vi låg i fält så var det ju i princip oundvikligt att inte få se lite tuttar osv men man brydde sig inte bara.

/VF
Citera
2010-11-25, 14:52
Medlem
goelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfucked
Kasernjägarna alltså..

Okej, då fattar jag, tror det ser likadant ut i alla kaserner. Men det där låter lite som en oskriven regel, det såg likadant ut hos oss, fast där blandades det kvinnor och män på båda sidor.
Ajjemen!

När jag var i Skövde på befattningsutbildningen så var det inte tal om någon blandning. Jag hade inte en aning om vilken sida som var herrarnas. "Till vänster." fnissade en tjej ur Skånings fram när jag gick runt och funderade. Det blev ett jääävla liv där inne ett par sekunder senare.
Citera
2010-11-25, 18:09
Medlem

I agree.

var med om en rolig grej, vi stod o duscha på vardera sida och slutade duscha samtidigt, när vi kom ut fortsatte vi snacka bara det att jag fastnade med blicken på hennes nedre del av kroppen innan hon fick på sig handuken. snacka om att känna sig som ett arsle, givetvis såg hon detta och försökte få mig att "vakna" till genom att stå och vinka. (ni vet hur man kan fastna med blicken på nåt jävla konstigt sätt ibland och inte släppa blicken så att säga)

Efter nån dag när vi satt o käka sa jag att det inte var meningen, men hon sa att det var lugnt, sen fråga hon om jag gillade det jag såg. Idiot som jag var försökte jag lägga in stötar resten av tiden ihop om en avsugning eller liknande
Citera
2010-11-25, 23:46
Medlem
haha men vad fan killar, nu har ni gett mig ännu en anledning till att anmäla mig till GMU
Citera
2010-11-26, 00:15
Avslutad
Såg bara rubriken och kom att tänka på en sak,
har det hänt att du/ni inte sett en kvinna på 3 veckor, sen 20 killar duschar tillsammans med en väldigt snygg tjej, och att de blir gruppbånge?
Citera
2010-11-26, 01:07
Medlem
GrooveMerchants avatar
Det var många år sedan jag gjorde lumpen, men för nån månad sedan övernattade jag på ett logement i samband med en hemvärnsövning. Vi var 5 killar i ett logement. Det visade sig dock att resten av korridoren inte var obebodd som vi trott utan där bodde istället ett 50-tal bilkårister. Detta gick upp för mig när jag stod i duschen på morgonen och ett 15-tal kvinnor intog tvättrummet.

Mina logementskamrater som sparkat på sängen och jävlats med mig när jag inte ville gå upp och äta frukost var måttligt glada när jag berättade hur jag hängt med nakna brudar iställt för att äta fil och flingor.

Dock kände jag något av det som jag antar att lumpande tjejer känner de första gångerna de ska duscha och liknande. Trots att jag inte har svårt med nakenhet (jag bada gärna på naturiststränder och har ofta varit naken i andra sammanhang tillsammans med kända och okända människor) så känner man sig lite utsatt som ensam kille bland massa tjejer trots att alla är lika nakna. Antar att det är än värre för en ensam tjej i motsvarande situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in