Det var många år sedan jag gjorde lumpen, men för nån månad sedan övernattade jag på ett logement i samband med en hemvärnsövning. Vi var 5 killar i ett logement. Det visade sig dock att resten av korridoren inte var obebodd som vi trott utan där bodde istället ett 50-tal bilkårister. Detta gick upp för mig när jag stod i duschen på morgonen och ett 15-tal kvinnor intog tvättrummet.
Mina logementskamrater som sparkat på sängen och jävlats med mig när jag inte ville gå upp och äta frukost var måttligt glada när jag berättade hur jag hängt med nakna brudar iställt för att äta fil och flingor.
Dock kände jag något av det som jag antar att lumpande tjejer känner de första gångerna de ska duscha och liknande. Trots att jag inte har svårt med nakenhet (jag bada gärna på naturiststränder och har ofta varit naken i andra sammanhang tillsammans med kända och okända människor) så känner man sig lite utsatt som ensam kille bland massa tjejer trots att alla är lika nakna. Antar att det är än värre för en ensam tjej i motsvarande situation.