Citat:
Ursprungligen postat av BillLee
Svårt att beskriva dock.
Ja, de dissociativa substanserna spelar helt klart i en väldigt egen liga minst sagt. Ketamin är i mina ögon verkligen en gudomlig nektar.
Dock bör det som så mycket annat verkligen behandlas med respekt, enligt en ganska ny brittisk studie så tycks överdriven/daglig konsumtion leda till en hel del minnessvårigheter. Känns i och för sig föga förvånande att saker och ting blir lite snurriga för personer som verkligen frossar i en så pass potent och säregen psykedelisk drog.
Hos testgruppen sporadiska/måttliga användare gick det dock inte att urskilja några mätbara försämringar i varken minne eller övriga funktioner.
Själv tyckte jag följande var det som var mest lustigt och intressant utav studiens slutsatser: "However, all groups of ketamine users showed evidence of unusual beliefs or mild delusions, such as conspiracy theories, the psychological questionnaires showed."
Hehe, det kanske bara är så enkelt att de är något på spåret?
Om inte annat kan jag till viss del känna igen mig faktiskt, men tycker inte nödvändigtvis att det är något dåligt.
Hur som helst, grattis till att du kom över det vita guldet, får man vara så fräck som att fråga i vilken form det kom, hur mycket du fick, vad det kostade och på vilket vis du inmundigade det?
Själv kommer jag aldrig mer att snorta ketamin (om jag någonsin får tag på det igen vill säga..) utan enbart administrera rektalt, om jag är säker på renhetsgraden kanske jag dock tar det hela ett steg längre och provar på att inta det IM om tillfälle ges.
Och om du har något av godiset kvar så rekommenderar jag varmt att du provar på att kombinera det med en potent sativa. Rulla en spliff och rök den några minuter efter intag när effekterna börjar krypa sig på så ska du få se på magisk galenskap av rang, kanske min absoluta favoritkombination öht.