2009-06-12, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Ok kommer ju bara ha 750mg isf...inte så vidare mycket
men vill ju gärna ha så det räcker till några trippar iaf.

Delar jag på 4 högar blir det 187. kan det räcka för hålet tro? eller måste man ha typ 250?

Jag vet inte om det räcker för att nå hålet. Det är inte helt självklart att komma dit tror jag. Jag tror jag lyckades en gång på mina 6-7 försök. Testa att dela upp det i 4 högar och kör på 187 första gången. Så kanske du kan känna ungefär hur mycket du ska ta nästa gång... Du kommer ju få en fin tripp på 187 iaf det är jag rätt säker på.
Hur har du kommit över keth förresten? Finns ju ingenstans längre
Citera
2009-06-15, 01:21
Medlem
Bullsquids avatar
har inte fått det än och antar att jag blivit blåst
det var en hushmail kran men folk säger att den e scam...läste det tyvärr efter jag satt in pengar (700 spänn)
hoppas verkligen jag får det men antar att det inte blir nåt
Citera
2009-06-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Om man vill ha en lagom stark dos, hur mycket ska man ta då? (snorta)
funderar på antingten 125mg eller 150mg...är det för lite för att nå k-hole?
Vill heller inte ta för mycket så jag bara blir medvetslös typ och inte minns nåt av trippen.

Någon som vet hur lång tid det tar för toleransen att gå ner btw?

Jag har en sån där "bumper" som man kan köpa i hippiebutiker.

http://www.petelepage.com/images/ketamine.jpg

En exakt sådan. Får alltid perfekt dos som tar dig himmelen
Citera
2009-08-27, 22:48
Medlem
420-7/11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roygbiv
Ja, jag håler med om mycket av det du säger. En annan sak som är häftig tycker jag är hur verkliga cev'sen är. Om man jämnför med DXM så är det ganska stor skillnad. På DXM ser man ofta saker som 2D, eller svart och vitt eller nåt annat som gör att det såklart är ganska tvistat, men på Ketamin så är det verkligen lucid dreaming på hög nivå.

Senast jag körde K så flög jag först ut genom fönstret, sen färdades jag mellan olika världar, och nådde slutligen den riktiga världen. Det var en gigantisk spiral, som började högt uppe i luften, och snurrade sig neråt tills den nådde vattenytan av en fors där hela spiralen flöt framåt.

Inuti spiralen fanns det en massa våningar, om ni vet hur DNA ser ut så var varje våning lite som hur aminosyrorna kopplas ihop i DNA. På en av de här planen, som ligger ganska nära vattnet, sitter jag i en mjuk stol och bara tittar mig runtomkring medans spiralen färdas nerför forsen och jag lyssnar till ljudet av vattnet runtom mig. Det här var också lite matrix känsla, eftersom jag trodde att jag befann mig i spiralen och hemma i min säng samtidigt, men däremot blev jag lite orolig eftersom jag trodde att när jag nu hittat verkligheten så skulle jag omöjligtvis kunna hitta tillbaka till den overklighet som jag levt i innan, och det gjorde mig lite ledsen att jag aldrig mer skulle få se min familj och mina vänner.

Ursäkta. Men jag hade en Identisk tripp som ovan beskrivs.
Då var det på syra som vi peakade med lustgas och skunk. Är det detta som kallas för K-hole?
Citera
2009-08-27, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 420-7/11
Ursäkta. Men jag hade en Identisk tripp som ovan beskrivs.
Då var det på syra som vi peakade med lustgas och skunk. Är det detta som kallas för K-hole?

Man kan inte nå K-hole på syra, men det var i vilket fall som helst inte K-hole. LSD och ketamin är två HELT olika typer av hallucinogener
Citera
2009-08-28, 17:32
Medlem
420-7/11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Man kan inte nå K-hole på syra, men det var i vilket fall som helst inte K-hole. LSD och ketamin är två HELT olika typer av hallucinogener

Ok tackar för informationen.
Är ganska ny på tyngre hallucinogener, gillar det mycket dock allt jag prövat förutom Salvia.
Citera
2009-12-24, 05:24
Medlem
okejkuls avatar
Jag har intagit en stor mängd ketamin, rökt några joppar o nu vill ja chilla ner mig, tänkte poppa i mig några traddisar.

Är det okej att chilla ner på traddarna när man kettat?
God jul på er!
Citera
2009-12-24, 06:22
Medlem
inga problem kompis, då du mår bra
Citera
2009-12-24, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okejkul
Jag har intagit en stor mängd ketamin, rökt några joppar o nu vill ja chilla ner mig, tänkte poppa i mig några traddisar.

Är det okej att chilla ner på traddarna när man kettat?
God jul på er!

Att ta båda två samtidigt skulle möjligtvis kunna vara skadligt, men att ta trad efter ett ketaminrus borde inte orsaka några problem
Citera
2009-12-24, 14:11
Medlem
BillLees avatar
K-holade för första gången för några dagar sedan. De var väldigt skumt, men schyst och intressant. Man trippade på ett ganska annorlunda sätt jämfört med tex syra eller svamp. Svårt att beskriva dock.
Citera
2009-12-25, 08:04
Medlem
Sleazebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillLee
Svårt att beskriva dock.

Ja, de dissociativa substanserna spelar helt klart i en väldigt egen liga minst sagt. Ketamin är i mina ögon verkligen en gudomlig nektar.

Dock bör det som så mycket annat verkligen behandlas med respekt, enligt en ganska ny brittisk studie så tycks överdriven/daglig konsumtion leda till en hel del minnessvårigheter. Känns i och för sig föga förvånande att saker och ting blir lite snurriga för personer som verkligen frossar i en så pass potent och säregen psykedelisk drog.
Hos testgruppen sporadiska/måttliga användare gick det dock inte att urskilja några mätbara försämringar i varken minne eller övriga funktioner.
Själv tyckte jag följande var det som var mest lustigt och intressant utav studiens slutsatser: "However, all groups of ketamine users showed evidence of unusual beliefs or mild delusions, such as conspiracy theories, the psychological questionnaires showed."

Hehe, det kanske bara är så enkelt att de är något på spåret?
Om inte annat kan jag till viss del känna igen mig faktiskt, men tycker inte nödvändigtvis att det är något dåligt.

Hur som helst, grattis till att du kom över det vita guldet, får man vara så fräck som att fråga i vilken form det kom, hur mycket du fick, vad det kostade och på vilket vis du inmundigade det?
Själv kommer jag aldrig mer att snorta ketamin (om jag någonsin får tag på det igen vill säga..) utan enbart administrera rektalt, om jag är säker på renhetsgraden kanske jag dock tar det hela ett steg längre och provar på att inta det IM om tillfälle ges.

Och om du har något av godiset kvar så rekommenderar jag varmt att du provar på att kombinera det med en potent sativa. Rulla en spliff och rök den några minuter efter intag när effekterna börjar krypa sig på så ska du få se på magisk galenskap av rang, kanske min absoluta favoritkombination öht.
Citera
2009-12-25, 11:51
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazebag
Själv tyckte jag följande var det som var mest lustigt och intressant utav studiens slutsatser: "However, all groups of ketamine users showed evidence of unusual beliefs or mild delusions, such as conspiracy theories, the psychological questionnaires showed."

Hehe, det kanske bara är så enkelt att de är något på spåret?
Om inte annat kan jag till viss del känna igen mig faktiskt, men tycker inte nödvändigtvis att det är något dåligt.
Haha, lite coolt. Men som du säger, jag kan också känna igen mig lite, förstå varför det skulle kunna vara så.

Citat:
Hur som helst, grattis till att du kom över det vita guldet, får man vara så fräck som att fråga i vilken form det kom, hur mycket du fick, vad det kostade och på vilket vis du inmundigade det?
Själv kommer jag aldrig mer att snorta ketamin (om jag någonsin får tag på det igen vill säga..) utan enbart administrera rektalt, om jag är säker på renhetsgraden kanske jag dock tar det hela ett steg längre och provar på att inta det IM om tillfälle ges.
Det var pulver/kristall, kom över 2.5g för 1500 kronor. Jag snortade det, har aldrig testat att ta ketamin på något annat sätt (har inte fått tag på det särskilt många gånger). Hur är det att ta rektalt?

Citat:
Och om du har något av godiset kvar så rekommenderar jag varmt att du provar på att kombinera det med en potent sativa. Rulla en spliff och rök den några minuter efter intag när effekterna börjar krypa sig på så ska du få se på magisk galenskap av rang, kanske min absoluta favoritkombination öht.
Jag har en del kvar, och tänker testa div. kombinationer, bland annat med psykadelika (har testat en gång med syra, det var en super tripp) och förhoppningsvis får jag tag på riktigt schyst sativa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in