2015-11-08, 19:50
Medlem
nickimirages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Kör Ketamin nu. Hur hamnar ni i K-hole?

Jag måste blunda för att göra det och det var rätt häftigt!
Det är individuellt men 200mg på en gång eller mer.
Citera
2015-11-20, 15:58
Medlem
kamouflagekorvs avatar
God kväll gott folk. Idag ska jag testa ketamin för första gången och jag har lite funderingar. Hur bör jag lägga upp doseringen för att få ett fint rus hela kvällen? Jag har stor erfarenhet av MXE, så stark dos och kunna hålla det uppe hela kvällen är det jag söker.

Jag funderar på att börja med kanske 100mg nasalt och sedan ha linor på mellan 30-50mg som jag fyller på med när jag känner att det behövs. Vad tror ni om det?
Citera
2015-11-24, 00:43
Medlem
Mr Bs avatar
Ketamin ska tas nasalt, slöseri att svälja dessutom skadligt för blåsan vid långvarigt bruk.
Använd inte ketamin som kokain, man vill har upp det i hjärnan inte magen, lägg upp tunna långa luftiga linor, istället för en tjock dela upp den på fyra linor, för att ge näsan en chans att transportera det upp till hjärnan, och se till att K:et är torrt.

Efter långvarigt bruk har jag märkt att man blir dum i huvudet av ketamin, skadar kraftigt minnet och även märkt att min blåsa tagit skada, nu röker jag endast ketamin. Dessutom är min tolerans så hög att det är omöjligt att hamna i ett k hål, sniffa för mig är typ som att dricka en redbull, man bygger upp tolerans mot ketamin väldigt fort.
Senast redigerad av Mr B 2015-11-24 kl. 00:49.
Citera
2015-11-24, 12:02
Medlem
SalvadorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
God kväll gott folk. Idag ska jag testa ketamin för första gången och jag har lite funderingar. Hur bör jag lägga upp doseringen för att få ett fint rus hela kvällen? Jag har stor erfarenhet av MXE, så stark dos och kunna hålla det uppe hela kvällen är det jag söker.

Jag funderar på att börja med kanske 100mg nasalt och sedan ha linor på mellan 30-50mg som jag fyller på med när jag känner att det behövs. Vad tror ni om det?

Låter som en bra idé.

PS. Hur gick det? Och vad tyckte du?

/SalvadorD
Citera
2015-11-24, 18:03
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalvadorD
Låter som en bra idé.

PS. Hur gick det? Och vad tyckte du?

/SalvadorD

Det gick bra, gick åt ganska mycket för att kunna komma till den nivån jag ville, ca 350mg. Jag är ganska nöjd, varmare än MXE och väldigt bekvämt med ett rus på bara några timmar. Dock är MXE lite bättre enligt mig.
Citera
2015-12-02, 00:35
Medlem
Timewriters avatar
Nu snackar jag visserligen om 2-fluoro varianten av ketamin.

Men.

Frågan gäller även vanligt ketamin - kan man blunda och få den där känslan att man reser, att kroppen får helt onaturliga proportioner (att kroppen blir som lera som smetas ut t ex), eller var det bara mxe som hade den egenskapen?
Citera
2015-12-02, 00:40
Medlem
Hej, jag har en påse Ketamin som en kompis till mig köpte av en snubbe som kallade sig för Mindwar på den sidan av internet som är lite mer ljusskygg än den där tex aftonbladet och dylikt befinner sig.
Hur som helst. Ni erfarna ketaminanvändare i tråden får jättegärna guida mig med dosering osv. Jag har ingen aning. Känner bara att jag vill testa iim att jag har det hemma
Citera
2015-12-02, 01:02
Medlem
TorrFlamingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanflag
Hej, jag har en påse Ketamin som en kompis till mig köpte av en snubbe som kallade sig för Mindwar på den sidan av internet som är lite mer ljusskygg än den där tex aftonbladet och dylikt befinner sig.
Hur som helst. Ni erfarna ketaminanvändare i tråden får jättegärna guida mig med dosering osv. Jag har ingen aning. Känner bara att jag vill testa iim att jag har det hemma

Om du inte har någon erfarenhet av liknande substanser så börja med runt 40-50 mg om du kör nasalt. Ibland har jag behövt flera hundra mg för att bli helväck men nu senast jag körde så räckte det med ca 100mg, så kvaliteten varierar uppenbarligen, men även ens tillfälliga kroppsliga tillstånd inverkar mycket.

Påfyllningar funkar smidigt, man behöver inte oroa sig för att ha tagit för liten startdos.

Sen under ruset är musiken det viktigaste. Finns mycket musik som funkar, men ambient som carbon based lifeforms är toppen. Testade med ett annorlunda stuk häromdagen; Two steps from hell, blev en del häftiga ögonblick!

Edit: Men det beror ju på vad du vill ha ut av ruset, om du mest vill softa och känna på substansen så gör du som jag sa, börja lågt runt 40mg och ta mer allt eftersom.

Om du däremot är ute efter att K-hola direkt så måste du börja med 100mg+. Rekommenderas inte dock, bättre att du jobbar dig uppåt i doserna och eventuellt K-holar senare, påfyllningar funkar utmärkt som sagt.
Senast redigerad av TorrFlamingo 2015-12-02 kl. 01:04.
Citera
2015-12-02, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrFlamingo
Om du inte har någon erfarenhet av liknande substanser så börja med runt 40-50 mg om du kör nasalt. Ibland har jag behövt flera hundra mg för att bli helväck men nu senast jag körde så räckte det med ca 100mg, så kvaliteten varierar uppenbarligen, men även ens tillfälliga kroppsliga tillstånd inverkar mycket.

Påfyllningar funkar smidigt, man behöver inte oroa sig för att ha tagit för liten startdos.

Sen under ruset är musiken det viktigaste. Finns mycket musik som funkar, men ambient som carbon based lifeforms är toppen. Testade med ett annorlunda stuk häromdagen; Two steps from hell, blev en del häftiga ögonblick!

Nasalt säger du? Man snortar det alltså likt koks. Det var bra att veta.

Jag har ganska stor erfarenhet av olika psykadelika men aldrig testat Ketamin och vet faktiskt inte vad som händer med en.

Spännande känns det i alla fall
Citera
2015-12-02, 01:14
Medlem
TorrFlamingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanflag
Nasalt säger du? Man snortar det alltså likt koks. Det var bra att veta.

Jag har ganska stor erfarenhet av olika psykadelika men aldrig testat Ketamin och vet faktiskt inte vad som händer med en.

Spännande känns det i alla fall

Sublingualt funkar också, oralt är mycket sämre. Så nasalt rekommenderas om du inte vill köra IM/IV som såklart är mest effektivt.

Jag föredrar faktiskt ketamin/MXE framför tryptaminer, det är mer en inre resa och det är väldigt sällan några obehag som ofta dyker upp på vanlig psykadelika.

Men det är ju en smaksak.

Jag tror dock första gången på svamp/LSD är mer överrumplande och spektakulärt än första gången på ketamin, men lär man sig hur man ska göra med ketaminet (musik osv) så kan det bjuda på än mer spektakulära intryck!
Citera
2015-12-02, 01:19
Medlem
Citat:
Sublingualt funkar också, oralt är mycket sämre. Så nasalt rekommenderas om du inte vill köra IM/IV som såklart är mest effektivt.

Jag föredrar faktiskt ketamin/MXE framför tryptaminer, det är mer en inre resa och det är väldigt sällan några obehag som ofta dyker upp på vanlig psykadelika.

Men det är ju en smaksak.

Jag tror dock första gången på svamp/LSD är mer överrumplande och spektakulärt än första gången på ketamin, men lär man sig hur man ska göra med ketaminet (musik osv) så kan det bjuda på än mer spektakulära intryck!

IV är absolut inte min grej... Nasalt funkar och det får det bli.

Tack min vän för upplysningarna kring denna för mig mystiska substans.
Ska bli mkt intressant att testa den och samtidigt sätta på favoritplaylisten på spotify och se vad som händer...
Citera
2015-12-02, 01:30
Medlem
Citat:

Edit: Men det beror ju på vad du vill ha ut av ruset, om du mest vill softa och känna på substansen så gör du som jag sa, börja lågt runt 40mg och ta mer allt eftersom.

Om du däremot är ute efter att K-hola direkt så måste du börja med 100mg+. Rekommenderas inte dock, bättre att du jobbar dig uppåt i doserna och eventuellt K-holar senare, påfyllningar funkar utmärkt som sagt.

TACK för Carbon based lifeforms! Smått fantastiskt även utan ketamin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in