2007-05-29, 19:18
Medlem
Hjälp. ..jag har varit ut på några av checkingsidorna men tillåmed jag står som offline fast jag är online på msn...FINNS DET INGEN TILLFÖRLITLIG sida som kan visa om jag blivit blockad eller som visar om personen ifråga är online??? Tacksam för snabbt svar!
Citera
2007-05-29, 19:36
Moderator
Falukropps avatar
Troligen finns ingen sån. När du är blockad så rapporterar inte msnservern att personen som blockat dig är online till din klient. Det skulle vara om det fanns nån möjlighet att kolla upp det via msn, men det tror jag knappast finns.
Citera
2007-05-29, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shovel-chick
Hjälp. ..jag har varit ut på några av checkingsidorna men tillåmed jag står som offline fast jag är online på msn...FINNS DET INGEN TILLFÖRLITLIG sida som kan visa om jag blivit blockad eller som visar om personen ifråga är online??? Tacksam för snabbt svar!

Och när du skiver din email adress för att checka status.. så har du 10x mer skräpreklam i din mail efter det
Citera
2007-05-29, 19:38
Medlem
pirates avatar
Citat:

Citat:
Probably the most Frequently Asked Question: "Can you see who has blocked you on MSN Messenger?". My two cents: don't get them to block you in the first place

Anyway, there used to be several techniques you could deploy to find out if you're being blocked or not. Some required MacGuyver techniques, others were as simple as a mouse-click. The bottom-line, however, is that Microsoft fixed a privacy bug (in an effort to outsmart Instant Messaging spam or SPIM) and now there's NO FOOL PROOF METHOD anymore to find out who blocked you on MSN Messenger.

NO single MSN block checker out there can make a distinction between a contact that has blocked you or is just simply offline.

källa: www.mess.be
Citera
2007-05-29, 19:40
Medlem
lind3rs avatar
När du gått ut högstadiet så skulle du kunna välja El, med inriktning data/programmering, för att hitta på ett eget sätt att kolla det.
Citera
2007-05-29, 19:43
Medlem
ok...jag förstår vad du menar...men ordet men finns tack och lov i svenska språket.

Citat:
Ursprungligen postat av pirate
källa: www.mess.be

Ibland kan det vara så att ett missförstånd har skett. Om jag omformaterar min fråga...finns det något tillförlitligt sätt att se om någon är online då...inte specifikt att man har blivit blockerad???

Tacksam för svar snarast...vill sova inatt!
Citera
2007-05-29, 19:45
Medlem
Hmmmm inte svar på min fråga på någotvis...

Citat:
Ursprungligen postat av lind3r
När du gått ut högstadiet så skulle du kunna välja El, med inriktning data/programmering, för att hitta på ett eget sätt att kolla det.

Är tack och lov en mogen kvinna som redan har valt en annan inriktning än El...

Som jag skrev tidigare så omformaterar jag frågan...finns det tillförlitligt sätt att se om någon är online (även om man är blockad) ?
Citera
2007-05-29, 19:49
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ibland kan det vara så att ett missförstånd har skett. Om jag omformaterar min fråga...finns det något tillförlitligt sätt att se om någon är online då...inte specifikt att man har blivit blockerad???

Först och främst så heter det "omformulerar" och inte omformaterar!
Sedan, så kan du ju alltid lägga till den specifika användaren till din kontaktlista för att se om h*n är online!
Citera
2007-05-29, 19:54
Medlem
*s* Oj...nu har jag druckit för lite kaffe igen...

Citat:
Först och främst så heter det "omformulerar" och inte omformaterar!
Sedan, så kan du ju alltid lägga till den specifika användaren till din kontaktlista för att se om h*n är online!

Nu du...kan jag inte ens omformulera mina tankar till svenska istället för "dataspråk".

Ännu en gång...ett misstag kan ha begåtts så finns det något sätt att se om någon är online utan att ha personen på sin maillista? Ni får ursäkta mej så mycket men det är viktigt för mej. Om inte för att hjälpa mej att gå vidare..men det skulle vara skönt att få ett hedervärt avslut på ett långt vänskapsförhållande.
Ha en bäst kväll!
Citera
2007-05-29, 20:00
Medlem
pirates avatar
Men snälla "mogna" människa, i inlägg 2,3 och 4 så besvaras din fråga. NEJ du kan inte se om någon är online ifall dom har blockat dig!

Mod lås o släng skiten!
Citera
2007-05-29, 20:03
Medlem
Tack för ditt trevliga bemötande.

Citat:
Men snälla "mogna" människa, i inlägg 2,3 och 4 så besvaras din fråga. NEJ du kan inte se om någon är online ifall dom har blockat dig!

Mod lås o släng skiten!

Önskar dej en trevlig kväll.

ps. empati är något som du eventuellt inte känner till eller??? d.s.
Citera
2007-05-29, 20:09
Moderator
Falukropps avatar
Citat:

Tja, har du personens ipnummer kan du ta reda på vilka portar MSN lyssnar på, sen köra en portscan och se om "offrets" dator lyssnar på de portarna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in