Funderar på att köpa en BMW och hittade denna sidan -> autoscout24
En BMW z4 för 25 000 SEK?
Kan verkligen dessa priser stämma?
Vad skall man tänka på när man skall importera en bil?
Nej, priserna stämmer självklart inte! Hur skulle de kunna göra det? Nästan ny BMW för 25 lakan? Maila så kommer du få reda på att bilen kommer säljas pga tragiska omständigheter/flytt till London där bilen är värdelös(=högertrafik).
Glöm det, de flesta bilar kostar lika mycket i Tyskland och övriga europa, fördelarna är större utbud och i vissa fall bättre skick. Större chans att hitta drömbilen med andra ord. Visst kan man komma något billigare undan, men i nio av tio fall äts denna vinst upp av själva importkostnaden ( resa, försäkring, besiktning osv) som ligger på omkring 10.000kr.
Skall du köpa en bil för många hundra tusen kan det ju löna sig men samtidigt är det svårt att sälja en nyimporterad bil. Folk blir misstänksamma.
Billiga bilar, sex-sju år gamla 5-serie/7-serie och E-klass osv lönar det sig knappast att importera, därremot är det ett trevligt sätt att komma över en bil i rätt färg och med rätt utrustning.
Importförfarandet är ganska enkelt men läs på ordentligt! Jag tipsar också om eminenta autopower.se
"bellissima tenuta maniacalmente,tagliandi bmw
sedili rosso cartier,appena revisionata cerchi da 18". chiamare ESCLUSIVAMENTE al numero 3346018316.
PREZZO 23.900 €"
Det där var konstigt, är det såna där annonser där de vill att man ska betala i förskott via Western Union?
Bilarna på Mobile kostar alla €8000 men om man går in på deras riktiga hemsida så har de "normala" bilar och priser. Jag fattar ingenting. Varför ha falska annonser på mobile.de och sen normala saker på sin hemsida?
Måste nämna att jag för 2 år sedan köpte en Mercedes på Mobile.de, som jag sedan importerade. Inget fake där inte.
En riktigt trevlig tysk/turk som babblade på med sin urtyska sålde bilen..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!