Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-05-29, 12:28
Medlem
Spenatmannens avatar
Helt plötsligt har det uppstått ett behov av att jag ska kunna hjula och göra enhandsvolter. Hur i hela fridens namn ska jag lära mig det utan att slå halvt ihjäl mig? Hjula har jag aldrig kunnat och på voltfronten har jag lyckats göra kanske 5-6 lyckade handvolter när jag var kring 18 år (är strax över 30 nu). De flesta på fyllan, men även någon enstaka på en gymnastiklektion. Kan man vända sig till något fitness-center eller liknande och få hjälp med detta? Finns det idrotter som har dessa moment i sin träning? Har ni några tips om vad man ska tänka på? Hur illa kan man göra sig?
Citera
2007-05-29, 12:59
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatmannen
Finns det idrotter som har dessa moment i sin träning?
Gymnastik
Citera
2007-05-29, 13:02
Medlem
Spenatmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladia
Gymnastik
Hahaha... borde lagt till av det bör vara något som man inte behöver skämma livet ur sig för om man skulle börja med det. Jag ser framför mig hur jag springer runt i trikå med bollar och gayar mig. Eller är jag fördomsfull mot gymnastik nu?
Citera
2007-05-29, 14:32
Medlem
Citat:
Hahaha... borde lagt till av det bör vara något som man inte behöver skämma livet ur sig för om man skulle börja med det. Jag ser framför mig hur jag springer runt i trikå med bollar och gayar mig. Eller är jag fördomsfull mot gymnastik nu?

Är det tuffare o hjula?
Citera
2007-05-29, 14:45
Medlem
Ja det är det....

Börja träna Caporiera, om du tycker gymnastik låter fånig.

Det är en brasiliansk kampsport, sök upp det på google. Det är faktiskt riktigt läckert.
Citera
2007-05-29, 15:10
Medlem
jeanclaudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revoluzion
Ja det är det....

Börja träna Caporiera, om du tycker gymnastik låter fånig.

Det är en brasiliansk kampsport, sök upp det på google. Det är faktiskt riktigt läckert.

Hehe, är capoeira så mycket tuffare än gymnastik? *gaywarning*
Citera
2007-05-29, 15:55
Awaiting Email Confirmation
Överhetens avatar
Kanske det här kan vara nåt?
http://www.trickstutorials.com/
Har inte vågat mig på att testa nåt därifrån själv, men det verkar ju bra
Citera
2007-05-29, 16:09
Medlem
freyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaude
Hehe, är capoeira så mycket tuffare än gymnastik? *gaywarning*

Exakt, jag skulle säga att gymastik är minst tio ggr hårdare. Vilken jäkla danskurs som helst lär ju vara hårdare än capoeira när jag tänker efter.
Citera
2007-05-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freya
Exakt, jag skulle säga att gymastik är minst tio ggr hårdare. Vilken jäkla danskurs som helst lär ju vara hårdare än capoeira när jag tänker efter.

hmm beror på vilket sorts capoeria man tränar, finns riktigt hårda varianter..
Citera
2007-05-29, 16:57
Medlem
damprexs avatar
annars lär du dig en jävla massa när du tränar parkour, volter och grejjer. och dcet e inte ngn gayvarning på de inte.
Citera
2007-05-29, 17:20
Medlem
Shadors avatar
Kan börja träna Tae Kwon Do eller nåt liknande. Inte för att du lär dig att hjula direkt men du får en bra grund för att börja lära dig saker själv
Citera
2007-05-29, 18:34
Medlem
Citat:
Helt plötsligt har det uppstått ett behov av att jag ska kunna hjula och göra enhandsvolter.

Dagens!

Att lära sig hjula är inte så svårt och du kan inte göra dig så värst illa om du övar på lagom mjukt underlag. Nu vet jag (och kanske inte du heller) åt vilket håll du hjular bäst, men jag hjular åt vänster, varför jag börjar med att sätta vänstra handen på golvet, sedan högra handen bredvid och låta benen svinga sig över. Börja med små benrörelser först och avancera.

För övrigt är det helt ofattbart hur många saker och företeelser här i världen som ni killar inte vågar göra av rädsla för att det kan uppfattas som gay! Ni låter som tonåringar (vilket ni å andra sidan kanske är?)...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in