2007-05-29, 17:18
Medlem
finde3213s avatar
http://www.smh.com.au/news/national/...205251500.html

Citat:
In Central Local Court yesterday, Lindstrom was named as "the principal" in a plot to murder two key witnesses in a pending committal hearing against her landlord, prestige car dealer Steven Spaliviero, 41, who is charged over an alleged $160 million ecstasy dealing operation involving drugs hidden in car parts. It all came unstuck when the alleged contract killer turned out to be an undercover drug squad officer.

Vem är då denne Steven?

Citat:
Steven Spaliviero has operated out of Pyrmont in Sydney and for the past 20 years has been involved in large scale manufacture of amphetamines (during the 80s and 90s) and then MDMA during the last 5 years (producing 4 million ecstasy tablets which he was busted for early last year). His main racket though is the rebirthing of luxury cars, mainly Lamborghini's, Ferrari's, Porsche's and so on. He's been doing that for most of his career and represents a northern Italian bandit gang operating on a low-scale here in Australia. He has strong links to other Italian mafia syndicates and works closely with Greek gangsters. A Croatian car dealer (Bob Ljubic) who was not a career criminal but a corrupted businessman would sell off some of the rebirthed cars and launder for Spaliviero. Ljubic also supplied Spaliviero and his organisation with information on getting motor vehicles to rebirth and then sell off.

http://s14.invisionfree.com/GangstersInc/ar/t57.htm
Citera
2007-05-29, 20:27
Medlem
firres avatar
Och så torkade hon på 0,3 kola när snuten tog henne....

Ha ha ha. Upp som en sol ner som en pannkaka
Citera
2007-05-29, 23:18
Bannlyst
nu kan hon glömma att få permanent uppehållstillstånd där.
Citera
2007-05-30, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanneF
Shit! om de e rätt tjej så har jag träffat henne gågra ggr, och om de stämmer att det är rätt Charlotte så gick hon på rudbeck i sollentuna!

jag har jobbat med hennes morsa bla, e lite halvchockad nu, hon som hade det så bra , o hade fått en feet diamantring som förlovningsring.

Enligt Birthday finns det en Charlotte Karin Maria L. som fyller 23 om några månades boendes på Runskogsvägen i Sollentuna.
Verkar väl inte som någon högoddsare att hon fortfarande är skriven hos mor och far.
Så det är säkert rätt tjej.
Själv har jag bekanta i området, vilket garanterar att området är socialt stabilt. Om än inte kommunens riktiga gräddhylla. Jag skall höra mig för men vänta inte på nyheter i brådrasket. Diskretion nödvändig, tyvärr...

Men blandar man sig med killar med efternamn som de i artikeln är det ju ingen större överraskning att det skiter sig på ett sätt eller ett annat.
Och Ni som vill läxa upp mig på de stora invandrargrupperna i Oz, DON´T!
Jag har varit där tillräckligt mycket i mitt liv för att veta hur läget är i Australien.

Som sagt, det blir kul att se om det kommer nya avsnitt av Kvinnofängelset!

Verse 1
He used to give me roses
I wish he could again
But that was on the outside
And things were different then

Verse 2
We build our world together
With a love so clear and strong
Where did I go wrong?

Chorus
On the inside the sun still shines
And the rain falls down
But the sun and rain are prisoners too
When morning comes around

Verse 3
Last night I dreamed we were together
Sharing all the love we'd known
'Til I had to face the nightmare
Of waking up alone

Repeat Chorus

New Chorus
On the inside the roses grow
They don't mind the stoney ground
But the roses here are prisoners too
When morning comes around

Verse 4
He used to give me roses
I wish he could again
And things were different then
Citera
2007-05-30, 10:19
Medlem
brianmolkos avatar
Vad har hon gjort ?
Hmm ja det stod om henne idag i tidningen så kanske inte ger samma effekt i Sverige trots allt
Citera
2007-05-30, 11:51
Medlem
Har hon någonsin bott i Kalmar?
Citera
2007-05-30, 15:57
Medlem
johnny_viciouss avatar
ot raderat.

//Mod
Citera
2007-05-30, 17:28
Medlem
VitNegers avatar
Verkar vara en riktig golddigger. Hoppas hon får sitta länge!

Enligt GT idag(30-05-07) så är killen 41 och en välkänd kriminell som åkt dit för att ha smugglat in olagliga substanser som man kan göra E av. Största tillslaget inom knarkindustrin som den australiensiska polisen någonsin gjort.

Kul:
1. Tjejen är 23 och killen är 41. Hon vill in i lyxlivet och han har knarkpengar.
2. Folk snackar om att det är en så trevlig och fin tjej. Hänger med knarksmugglare och säljer rumpa(antagligen inte bokstavligt) för att komma in i "eliten". De flesta var rätt snälla när dom var 14 år...
3. Att folk verkar lite konfunderade över att hon kommer från ett stabilt område med hyffsade pengar och bra social miljö. Då kan man inte bli kriminell eller? USAs kongress har konstaterat att de som tar död på mest människor i världen är den vita överklassen. Oftast indirekt men ändå.
Citera
2007-05-30, 22:50
Medlem
Ack..

Bodde i Darling Harbour i Sydney i ett halvår för något år sedan.
Brukade vistas en del på TANK och Establishment (klubben hon nu blev haffad vid) och träffade några f.d Lundsbergsbrudar från Danderyd som skulle plugga i Sydney och hoppades nu innerligt på att det var någon av dem. Men ack..
Citera
2007-05-30, 23:00
Medlem
Nytt greklands-snyft??

Ska vi nu höra en ny "kalle är svensk så han måste vara oskyldig"-snack till leda om henne också?
Citera
2007-05-31, 09:56
Medlem
Watchmens avatar
"Misstänkt svenska avböjer ambassadkontakt"

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=656061
Citera
2007-05-31, 20:37
Medlem
Slumlords avatar
Det intressanta är väl motivet. Varför skulle hon mörda den där snubben? För att komma över hans pengar, eller knark?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in