Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2007-05-28, 18:17
  #1
Avstängd
drakfanskaps avatar
Droger och doser:
- Alkohol (3 folköl, 30-40cl Vodka, 20cl Gin och några rejäla klunkar Baylies)
- Cannabis (1g fint, mjukt röka)
- En halv flaska gammal, narkotikaklassad hostmedicin (okänt innehåll men antagligen morfin och/eller DXM i)

Prolog
Vi kommer hoppa rätt in i berättelsen här då det är mycket att skriva om så håll till godo!

'Hon bet av hennes öra!'
Vi börjar i Tantolunden, jag och två kompanjoner hade brutit iväg från 'gruppen' och gått för att rulla en mysig feting. Vi rullar men min ena kompis tackar nej. Hon vill stanna nykter ikväll. Vi röker och fäller ut en filt mitt i hopen av rytande fjortisar och ligger och tittar på molnen. Då hör vi en massa skrik och glåpord och ser hur en tjej ligger på marken och skriker medans en gothartjej står och sparkar på den gråtande tjejen i fråga. Jag blir lite smått uppjagad - vadfan händer? Tjejens kompisar kommer till undsättning och börjar ryta åt gotharen. En kille grabbar tag i hennes krage och säger att han ska slå ihjäl hennes om hon rör deras kompis igen. Till gotharens undsättning kommer det en lång, 30-åring skinhead med en kamphund i högsta hugg och hotar med att hämta baseboll trä och krossa skallar. 'Det är lugnt, baby - du får bita av öron om du vill - lyssna inte på dom' säger han stöddigt till gotharen. Jag blir chockad - Va? Bitit av örat? Jag frågar en vad som hänt och tjejen svarar gråtandes att gotharen hade BITIT AV HENNES KOMPIS ÖRA! Alltså hela örat! Och gotharen stog bara kvar där medans alla skrek åt henne.. Jag kunde inte greppa det. Så jävla sjukt! Efter 10 minuter kommer snuten och gotharen och skinheaden promenerar långsamt bort därifrån medans snutfan långsamt går ut ur bilen och mot den blödande tjejen. Jag borde väl fått snutnoja men brydde mig inte.. Jag var rikligt stenad och all action hade fått min puls att gå upp rejält. Action liksom!

'Vilket härligt badrum!'
Vi ringer en kompis som berättar att han är på världens mysigaste fest och vi drar dit. Tjejen som har stället är en rödhårig, tjock, finnig och inte så vacker tjej som hon välkomnar oss med en kram. Efter lite mingel lyckas jag snacka av en ganska söt, svarthårig tjej 20cl vodka (Vi kan kalla henne 'gotharen' - kommer inte ihåg några andra attribut). Alldeles för lite mat och pågående berusning leder till att alkoholen kickar in ganska snabbt. Jag tar mig ner till toaletten och upptäcker en sak - Detta är världens häftigaste badrum! Vilket härligt badrum! Jag står där ett tag och beundrar rummet innan jag till slut tar mig upp till övervåningen. Är nu bäng och lite 'salongsberusad'. Vid 1 sådär börjar de flesta människor röra på sig men jag stannar kvar. Här finns allt jag önskar just nu! Gratis sprit, gratis cigg, gratis husrum etc. Nu är det bara jag, värden och gothartjejen kvar. Det ligger en limpa Marlboro på bordet som vi friskt röker av och jag känner mig allmänt välmående. Lite mer än en halv vodka delas upp och vi dricker under glada skratt. Börjar känna mig rejält packad och fortfarande småstenad. Mår ruskigt bra helt enkelt!

'Hostmedicin? Jag bangar inte!'
Jag och värden kommer in på temat knark och jag sluddrar något om att jag inte skulle banga på att testa nåt nu (Smartass, huh?) Hon skiner upp och berättar att hennes mamma har en gammal, nuförtiden narkotikaklassad hostmedicin (DXM kanske?) kvarlämnad som gav henne hallisar och annat mys. Jag flinar lite halvironiskt och kollar på flaskans ettikett. Hallucinationer, eufori, diarré och sviktande kroppsfunktioner etc. - Låter ju hur bra som helst! Jag vågade inte tänka på utgångsdatumet men jag tar några rejäla klunkar och skjöljer ner smaken med 1/4 flaska gin. Gin smakar fan bättre än hostmedicin, tycker ni inte? Tar några rejäla klunkar Bayleis (stavning?) och sätter mig vid datorn och drar på lite Laakso. Nu ska kvällen peaka! Tjejerna går ut på gården och jag är oförmögen att höra deras konversationer men de tittar åt mitt håll hela tiden. Jag förstår ingenting så ställer mig upp och skriker med i texterna så högt jag kan.

'Elvis hittar inte badrummet!'
Har ingen tidsuppfattning nu men jag vet att det är ljust ute så klockan måste vara runt 4-5 på morgonen. Tre kompisar till mig kommer och jag välkomnar dom med ett långt tal om delfiner och vi dricker lite bärs och har trevligt. En av dom heter/kallas Elvis och är en oerhört dryg jävel som hela tiden pratar om sig själv i tredje person. 'Elvis undrar var ciggen finns', 'Elvis hittar inte badrummet' etc. Min kompis förklarar att det är hans 'grej' och jag tycker att det är förbannat löjligt. De drar dock efter en stund och jag och värden går upp där hostmedicinen ligger. Jag har jävligt svårt att gå i trappor men jag lyckas om jag går på alla fyra. Det känns väldigt naturligt! Att gå på alla fyra liksom! Det är såhär det är menat att vi ska gå! Vi tar några klunkar till och jag inleder en konversation med hennes katt. Katten svarar inte men tittar mig rakt i ögonen och verkar verkligen förstå mig! Sätter mig i den stora soffan och värden lägger sig bredvid mig med handen över min mage som hon smeker. Fan.. hon är verkligen ingen ögonsten direkt men jag kan inte knuffa bort henne då det är hennes sprit, hennes cigg, hennes hostmedicin och hennes lägenhet. Jag tittar upp i taket och ser att 'outlinsen' vajar väldigt vackert. Aja, vi ligger där - jag kan knappt se eller tänka men rätt som det är så hör jag att nån kommer in på nedervåningen. Det är värdens 30-åriga brorsa som tittar förbi. Jag hör hur han snackar med gothartjejen där nere och hon säger nåt om att "hon ligger där uppe med en kille.." varav han vrålar "VEM FAN RÖR MIN SYRRA?! DU RÖR DU DÖR!" Jag tar min chans och hoppar bort från henne men hon ger sig inte. Hon säger att jag mer borde oroa mig vad som händer om jag INTE rör henne. Jag dör lite inombords.

Gotharen kommer upp, tar sin väska och säger tyst 'hejdå' och börjar gå ner för trappan. Värden frågar vad problemet är och gotharen svarar med att kalla henne för självisk idiot. Jag känner mig skyldig på nåt sätt.. Vi ligger iaf där och vid 7-8 på morgonen så somnar hon.

'A new day, another morning after..'
Jag tar två klunkar av hostmedicinen och tar mitt pick och pack + två ciggpaket från limpan och beger mig iväg. Vi ses väl igen? Hah! Bullshit.
Jag vacklar ut på gatan, fortfarande helt rörig i huvudet. Står och glor ett tag rakt ut i luften tills jag upptäcker att snuten sitter och fikar mitt emot mig. Jag börjar gå och känner en fruktansvärd vätskebrist. Stapplar in på Sleven och försöker 'beställa' en cola. Men kassörskan flinar åt mig och pekar på kylen i andra änden av butiken. Jag hävdar att det är alldeles för långt att gå och undrar om hon är säker på att hon inte har nån cola där under disken. Det hade hon tydligen inte så jag vandrar mot kylen och betalar med stora svårigheter med kort. Cykeln står vid min tunnelbanestation och jag cyklar väääldigt vingligt hem. Försöker sova men kan inte - är helt klarvaken. Märker av vissa synförändringar på skärmen, bokstäverna dansar lite men jag vet inte om det är ett 'bakrus' från hostmedicinen eller om de där extra klunkarna på morgonen började kicka in nu. Spenderade resten av dagen i stillhet. Flummade runt i lägenheten och tog konstiga bilder som jag nu inte fattar varför jag tog.. Nåja - ganska häftig kväll.
Citera
2007-05-28, 23:08
  #2
Medlem
djflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drakfanskap
Jag tar min chans och hoppar bort från henne men hon ger sig inte. Hon säger att jag mer borde oroa mig vad som händer om jag INTE rör henne. Jag dör lite inombords.

Haha

I övrigt en halvbra rapport. Bra skrivet men handlar inte så mycket om effekter av drogerna, mest vad som hände runtomkring. 3,5/5.

Edit: Är du inte rädd för att blanda DXM och alkohol? Det är ju inte direkt nyttigt...
Citera
2007-05-29, 00:03
  #3
Avstängd
drakfanskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djflex
Haha

I övrigt en halvbra rapport. Bra skrivet men handlar inte så mycket om effekter av drogerna, mest vad som hände runtomkring. 3,5/5.

Edit: Är du inte rädd för att blanda DXM och alkohol? Det är ju inte direkt nyttigt...

Tänkte inte precis klart i det tillfället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback