med tanke på att hans ex ser ut o vara typ 12 så är det väl bevisat att han gillar små flickor. OAVSETT ålder så ser någon ut att vara 12 så är det väl tämligen bizzart
och dessutom 30 år fyllda och han hänger på lunarstorm. är man över 22 och är där är det ju uppenbarligen något som är fel i bollen, fast det är väl tämligen fastställt att han inte har alla flöten hemma i hamnen.
30 år gammal, 27 betalnings anmärkningar, går omkring med bling bling så som en mtv strip rap video rappare, går om kring med en tröja som det står gangster på
han är helt klart den mest patetiska så kallade avhopparen av nazism man kan stöta på i sverige tror jag, personer som nitton och matti från linköping skötte ju själva avhoppet bättre iaf.
i ren fredrik och filip anda måste man ju bara häpna av hur lustig Puma ter sig
tänk om han hade gillat marwin ifrån jc istället?, hade det varit Johnny "marwin" höglin då?
kanske vad sägs om Johnny "lonsdale" höglin, Johnny "Champion" höglin,
men den bästa varianeten på rak arm jag kan finurla fram är nog ändå
Johnny "intersport" Höglin
ja menar det måste ju vara hans förkärlek till sportmärket
som sportiga kläder johnny fått sitt söta smeknamn ifrån.
GANGSTER - I'LL WHIP DA HEAD BOY
enda ursäkten o sätta på sig en sån fånig tröja skulle väl eventuellt vara om man var på en svensexa
Han har blivit känd som ex-nazistledaren som aktivt arbetar mot nazism och våld. I går stod Exitföreläsaren Johnny Höglin inför rätta åtalad för övergrepp i rättssak, men han menar att anklagelserna saknar grund.
Kommentera artikeln»
- Jag är oskyldig till hundra procent. Jag föreläser land och rike runt mot våld. Då kan jag bara inte gå och göra en sådan här sak. Det vore att spotta alla i ansiktet som trott på mig - min chef på Fryshuset Anders Carlberg, min mentor Mohsen Hakim, min familj och min lille son, säger Johnny Höglin.
Valt att vara öppen
- Jag har valt att vara öppen med det här och Fryshuset står bakom mig. Jag har redan pratat om det på föreläsningar jag haft. Jag har varit strulig, men fått en ny chans. Nu strävar jag efter ett vanligt Svenssonliv.
Han menar att uppmärksamheten kring honom med framträdanden i bland annat tv gjort att han utsatts för hot och förföljelser.
- Folk vill inte se mig lyckas. De vill klämma åt mig.
Vad händer om du döms?
- Det vore totalt förödande om jag blir fälld. Vem vill bli fälld av lögner? Men min chef på Fryshuset har sagt å det bestämdaste att jag får jobba kvar.
Övergrepp i rättssak
I går hölls rättegång i Eskilstuna tingsrätt mot Johnny Höglin som är åtalad för övergrepp i rättsak och ringa vapenbrott.
Höglin erkände att ha burit tårgassprej på sig i januari på Fristadstorget, men menade att han tagit den från en kompis för att lämna den till polisen under vapenamnestin.
Angående övergrepp i rättsak nekade han helt till anklagelserna. Men åsikterna gick isär om vad som egentligen hänt på Rolling rock natten till den 13 januari.
Målsägaren, en 22-årig man, berättade hur Johnny Höglin hållit en ölflaska i handen och sagt att han skulle döda honom med den om han inte gick därifrån.
Mannen hade ungefär ett år tidigare polisanmält att han blivit misshandlad av en släkting till Höglin och menade att det var därför han nu blivit hotad.
Han vittnade också om hur han efteråt förlorat sitt jobb på grund av händelsen.
- Jag var skiträdd och sjukanmälde mig från jobbet. Jag vågade inte åka dit eftersom det låg i närheten av där Johnny Höglin bodde.
Mannens berättelse stöddes av hans flickvän, som stått och pratat med Johnny Höglin när hotet skulle ha uttalats, och en kamrat som varit i närheten
Inget hot, enligt Höglin
Johnny Höglin å sin sida menade att det var möjligt att han bett 22-åringen gå därifrån eftersom han störde samtalet, men menade att ingen form av hot förekommit och att han lugnt lämnat paret efter att de talat klart.
Johnny Höglins försvarsadvokat Dick Levinsson återkom under vittnesförhören till hur vittnenas uppgifter i rättssalen skiljde sig från dem de lämnat i polisförhör.
- Jag är skeptisk och det ska domstolen också vara till ungdomar som är kompisar. De borde ha varit lika samstämmiga redan i polisförhören som hölls precis efter det inträffade, sa Dick Levinsson under sin slutplädering.
- Det finns bara en förklaring. Förhörspersonerna har snackat ihop sig. Och att målsägaren kommer med orimligt höga skadeståndskrav förbättrar inte saken.
Åklagare Lars Lundin menade däremot att åtalet tveklöst var styrkt. Han yrkade på fängelsestraff och skadestånd på 16-000 kronor - 10-000 för kränkning och 6-000 för förlorad arbetsförtjänst.
Dom avkunnas den 20 juni.
Fakta:
Vände nazismen ryggen
Eskilstunabon Johnny Höglin tillhörde i flera år toppskiktet bland nynazisterna i Sverige. I början av 2000-talet bestämde han sig för att hoppa av och 2003 gick han ut offentligt och berättade att han vänt nazismen ryggen.
Nu är Johnny Höglin verksam som föreläsare och klientstödjare i projektet Exit på Fryshuset i Stockholm. Exit arbetar med att hjälpa ungdomar som hamnat i rasistiska och nazistiska, men arbetar även i förebyggande syfte med till exempel föreläsningar i skolor.