2007-05-28, 00:50
Medlem
KB886511Bs avatar
Redan i unga år upptäcktes en del problem med mina tänder, vilket ledde till ett intensivt arbete som pågick i flera år och som innehöll ett tvåsiffrigt antal utdragna tänder, flera års bärande av div. olika tandställningar etc men framförallt innehöll den långa perioder av stor smärta och svår värk.
När "projektet" skulle avslutas innehöll behandlingen flera brister bla missade man att sätta in en skena osv vilket helt sonika ledde till att flera tänder flyttades tillbaka Jag blev erbjuden att börja om hela processen och sätta in en ny tandställning osv men 15 år gammal, var jag inte redo att börja om hela processen, jag ville inte lida av smärtan och värken längre, och självklart är det klart bristfälligt att låta en 15-åring ta ett sådant beslut.
Nu ungefär 10 år efter allt detta, sitter jag här med funktionella tänder, men flera av tänderna är mycket sneda och jag är allt annat än nöjd med detta.
Jag är nu inne på att justera mina tänder på något sätt, något som kostar mycket pengar. Har jag någon som helst möjlighet att få ersättning för detta?
Citera
2007-05-28, 01:17
Medlem
hälsingekusts avatar
Kan du verkligen visa på de specifika fel som har gjorts så kanske du har en liten chans, men det är inte särskilt troligt att du lyckas.
Jag har inte hört om någon som lyckats få något så gammalt misstag fixat.
Men det kanske man inte hör om, av naturliga orsaker, typ att det inte är "aftonbladet stuff" och att tandläkare säkert inte vill att det väsnas om sånt.

Men jag är väl inte rätt kille att svara kanske. Är inte tandläkare

Testa att kontakta din gamla tandläkare å se vad de har att säga?
Begär ut dokumentation om den finns kvar. Vet inte hur länge folktandvården sparar sånt. För det borde vart hos dom det här har hänt va? Eller gick du till privat innan 18? Få som utnyttjar den möjligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in