Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-05-27, 21:42
Bannlyst
Ville leta upp ett riktigt gammalt inlägg jag gjort ca 2001 och såg då att min användare Firefly (old) inte var kvar i medlemsregistret.

Därmed finns inte heller några av mina fantastiskt insiktsfulla gamla inlägg kvar heller.

Vad beror detta på? Är det meningen att alla (old)-användare ska raderas automatiskt efter viss tid??
Citera
2007-05-27, 21:45
Medlem
Sonic2k5s avatar
Tror att dom raderade alla konton runt 2002. De äldsta aktiva användarna är från april 2002 tror jag.
Citera
2007-05-27, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonic2k5
Tror att dom raderade alla konton runt 2002. De äldsta aktiva användarna är från april 2002 tror jag.
Jag skulle tro att de raderat många som reggat sig för väldigt länge sen.
För att idag finns det otroligt många "old"-namn kvar i listan. Dessa kan mycket väl vara sentillkomna "old" användare som inte hunnit raderas??
Citera
2007-05-27, 22:28
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Jag skulle tro att de raderat många som reggat sig för väldigt länge sen.
För att idag finns det otroligt många "old"-namn kvar i listan. Dessa kan mycket väl vara sentillkomna "old" användare som inte hunnit raderas??

hm... har fått för mig att policyn är att inte radera några inlägg?
Citera
2007-05-27, 22:31
Moderator
Ruskigbusss avatar
Alltså, jag VET inte - så detta är bara en gissning såväl som andras, men som sagts - inga inlägg raderas. Inte ens de som raderas, raderas. Dvs, de finns kvar, men bara mods kan se de.

Och användare med inlägg, nya som (old), har mej veterligen aldrig raderats.

Det skedde en utresning för ett tag sedan, men det var enbart användare som reggat sej - men inte svarat på mailet, och därmed inte kunnat skriva något.

Vill absolut inte antyda något här, Firefly, men är det HELT säker på att din gamla användare hette firefly? Jag har sökt, både med FB:s förträffliga sökfunktion - och med google - och det går inte att uppbringa något inlägg där någon "firefly (old)" varesig har skrivit eller citerats.
Citera
2007-05-27, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Alltså, jag VET inte - så detta är bara en gissning såväl som andras, men som sagts - inga inlägg raderas. Inte ens de som raderas, raderas. Dvs, de finns kvar, men bara mods kan se de.

Och användare med inlägg, nya som (old), har mej veterligen aldrig raderats.

Det skedde en utresning för ett tag sedan, men det var enbart användare som reggat sej - men inte svarat på mailet, och därmed inte kunnat skriva något.

Vill absolut inte antyda något här, Firefly, men är det HELT säker på att din gamla användare hette firefly? Jag har sökt, både med FB:s förträffliga sökfunktion - och med google - och det går inte att uppbringa något inlägg där någon "firefly (old)" varesig har skrivit eller citerats.
Jo för sjutton! 100%
Har aldrig hetat något annat än Firefly på FB.
Men eftersom jag reggat mig Maj 2002 med denna anv. så har jag ju inte skrivit med den gamla sen kanske feb/mars -02? Det var ju så (som jag kommer ihåg) att när forumet gjordes om så var man TVUNGEN att regga sig på nytt. Man kunde alltså inte välja att ha kvar sin gamla.

Min gamla anv. hade - rågissning i underkant - åtminstone 50 inlägg.

MEN är det så att det har skickats ut ett mail till alla som är "old" och inte skrivit på ett tag, så kan det förklara varför den "old" raderats.
Mailadressen anknuten till gamla nicket har varit inaktiv och raderats för hundra år sen (tja 1999-2000 då).
Alltså fick jag det aldrig och svarade aldrig på det.
Citera
2007-05-27, 23:02
Medlem
beyonds avatar
Jag är nästan (99%) säker på att jag hade nåt inlägg under nicket beyond (old) som handlade om Napster/Audiogalaxy men det användarnamnet är numera puts väck.

Hittar inga spår efter mina äldsta inlägg, så nåt har förmodligen hänt med databasen?
Citera
2007-05-27, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Jag är nästan (99%) säker på att jag hade nåt inlägg under nicket beyond (old) som handlade om Napster/Audiogalaxy men det användarnamnet är numera puts väck.

Hittar inga spår efter mina äldsta inlägg, så nåt har förmodligen hänt med databasen?
Apropå det. Mycket möjligt att det hänt ngt. Men isf har det hänt för rätt länge sen.
Förra året nån gång (kanske ännu längre sen) kunde jag fortfarande se min "old" när jag sökte på mig själv i medlemslistan.

Och så startar jag en tråd om det först nu
Men jag blev fundersam. Reflekterade först nu om den "verkligen" var borta (eller bara osynlig för mig...)
Citera
2007-05-28, 00:02
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag skall rycka lite i svansen på de som rotar bakom kulisserna.
Citera
2007-05-28, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag skall rycka lite i svansen på de som rotar bakom kulisserna.
Tack
Citera
2007-05-31, 20:51
Bannlyst
Inget svar än?
Citera
2007-05-31, 21:25
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Inget svar än?

Njaeä - inte direkt. Flera har letat men inte hittat några spår. Kan rycka lite till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in