Oki r det installerat, d ska du kunna kra virtual dub, g in under audio, vlj full processinge mode, vlj sedan compression.
Dr ska det finnas mpeg layer 3, s kan man vlja vilken man ska ha, finns upp till 320. Tror du fr in det nr du lagt in lame.
Jag skulle dock kra med 128 CBR och 44. Det r vanligast och funkar bra p dom flesta stereo ljuden som finns. dom flesta "scene" sakerna har inte bttre ljud n s.
Mnga envisas med att kra VBR men jag gillar det inte, visst man sparar lite plats men det blir satans jobbigt att "redigera" bort t.ex. reklam om man upptcker det i efterhand att det kom med i videostrmen. Kr man CBR s kan man enkelt bara ladda upp filen igen, g in och klippa bort det som inte ska vara med, sedan bara spara.
Gr mycket fort d ocks nr allt redan r "encodat". Plus man drabbas inte av felet att ljud och bild kan bli osynkroniserat. Dessutom spelar man in saker sjlv och tycker 350mb storleken r fr liten, bara blsa p till 700mb istllet, fr man upp bitraten p videon ordentligt, kan man ven g upp i storlek
Finns en ration kalkylator som talar om vilken res. som ger bst bild i frhllande till filstorleken osv.
Bara ska lite p ntet. Annars gillar jag ju
http://www.free-codecs.com
Dr hittar man mycket godis.
Jo fresten, samma sak nr man gr Xvid, kr inte med "global motion compensation" eller "Quarter Pixel", mnga externa spelare som inte stdjer detta. Bst r att hlla sig till standarder och inte mekla fr mycket med instllningar. Det r andra saker som spelar roll fr bilden, som res. ,filstorlek egentligen
Hmm knner mig pltsligt som en riktig videobehandlings nrd nr jag skrivit detta.