2007-05-27, 13:42
Medlem
pkallberg21s avatar
Tjena!
Jag har problem med MSN, d jag loggas ut och in i princip var 3e minut. Nu nr det r som vrst loggas jag ut och in runt var 30e sek. Detta hnder ocks min brorsa, som sitter p samma ntverk.

Vi har bda Windows Live Messenger, och jag har testat mnga andra versioner av Messenger fr att fixa detta, men inget har hjlp. MSN gr ej genom proxy lr liknande, allt som str imellan datorn och internet r en router, som br slppa igenom all trafik.

Vad kan problemet vara? Jag brjar bli vansinnig p detta! Och det brjar alla p min kontaktlista ocks bli.
Citera
2007-05-27, 13:49
Medlem
Clit_Commanders avatar
kan sga att jag har samma problem, fattar inte heller vad det kan vara... kanske ska sga jag har Zone Alarm brandvgg och Kaspersky anti-virus om det nu kan vara till nn nytta (att dem p ntt stt sprrar msn anslutningen?)
Citera
2007-05-27, 13:50
Medlem
Fr mig brukar det vara dlig internetanslutning,
fr dlig kapacitet vid verbelastning. Gnll p leverantren.
Citera
2007-05-27, 13:52
Medlem
pkallberg21s avatar
Jag har ingen brandvgg eller antivirus, s det kan inte vara problemet i mitt fall.

Jag fr nog gnlla p ISPn som Commecicommeca rder.
Citera
2007-05-27, 16:09
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkallberg21
Jag har ingen brandvgg eller antivirus, s det kan inte vara problemet i mitt fall.

Jag fr nog gnlla p ISPn som Commecicommeca rder.

Har du inget av de s kan de verkligen bero p de. Installera om och skra upp din dator. Den har skert 10miljoner trojaner.
Citera
2007-05-27, 16:17
Medlem
pkallberg21s avatar
Jag har verkligen koll p vad som krs p datorn, s jag tror inte att det beror p det. Men just nu sker jag igenom datorn med nod32, och sedan ska jag kra adaware och se om jag kan lsa problemet.

Nr jag skulle posta detta s fick jag ett problem, det stod s hr i webblsaren:

Citat:
Proxy Error

The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request POST /newreply.php.

Reason: Error reading from remote server

Fick ni ocks det?
Citera
2007-05-27, 22:34
Medlem
ManligaMrtas avatar
Hade samma fel, bytte ISP ifrn Felia till Bornet och nu funkar det utmrkt.
Citera
2007-05-28, 01:03
Medlem
Donnos avatar
Hade samma fel, men det lste sig efter ett tag. Kan varit fr att jag bytte router, kommer inte riktigt ihg.

Har ocks Telia som ISP.
Citera
2007-05-28, 01:20
Medlem
Clit_Commanders avatar
Har Telia men ska byta nu och ven f lite snabbare internet...fr hlla tummarna och hoppas att det fixar sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in