2007-05-27, 13:42
Medlem
pkallberg21s avatar
Tjena!
Jag har problem med MSN, då jag loggas ut och in i princip var 3e minut. Nu när det är som värst loggas jag ut och in runt var 30e sek. Detta händer också min brorsa, som sitter på samma nätverk.

Vi har båda Windows Live Messenger, och jag har testat många andra versioner av Messenger för att fixa detta, men inget har hjälp. MSN går ej genom proxy lr liknande, allt som står imellan datorn och internet är en router, som bör släppa igenom all trafik.

Vad kan problemet vara? Jag börjar bli vansinnig på detta! Och det börjar alla på min kontaktlista också bli.
Citera
2007-05-27, 13:49
Medlem
Clit_Commanders avatar
kan säga att jag har samma problem, fattar inte heller vad det kan vara... kanske ska säga jag har Zone Alarm brandvägg och Kaspersky anti-virus om det nu kan vara till nån nytta (att dem på nått sätt spärrar msn anslutningen?)
Citera
2007-05-27, 13:50
Medlem
För mig brukar det vara dålig internetanslutning,
för dålig kapacitet vid överbelastning. Gnäll på leverantören.
Citera
2007-05-27, 13:52
Medlem
pkallberg21s avatar
Jag har ingen brandvägg eller antivirus, så det kan inte vara problemet i mitt fall.

Jag får nog gnälla på ISPn som Commecicommeca råder.
Citera
2007-05-27, 16:09
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkallberg21
Jag har ingen brandvägg eller antivirus, så det kan inte vara problemet i mitt fall.

Jag får nog gnälla på ISPn som Commecicommeca råder.

Har du inget av de så kan de verkligen bero på de. Installera om och säkra upp din dator. Den har säkert 10miljoner trojaner.
Citera
2007-05-27, 16:17
Medlem
pkallberg21s avatar
Jag har verkligen koll på vad som körs på datorn, så jag tror inte att det beror på det. Men just nu söker jag igenom datorn med nod32, och sedan ska jag köra adaware och se om jag kan lösa problemet.

När jag skulle posta detta så fick jag ett problem, det stod så här i webbläsaren:

Citat:
Proxy Error

The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request POST /newreply.php.

Reason: Error reading from remote server

Fick ni också det?
Citera
2007-05-27, 22:34
Medlem
ManligaMärtas avatar
Hade samma fel, bytte ISP ifrån Felia till Bornet och nu funkar det utmärkt.
Citera
2007-05-28, 01:03
Medlem
Donnos avatar
Hade samma fel, men det löste sig efter ett tag. Kan varit för att jag bytte router, kommer inte riktigt ihåg.

Har också Telia som ISP.
Citera
2007-05-28, 01:20
Medlem
Clit_Commanders avatar
Har Telia men ska byta nu och även få lite snabbare internet...får hålla tummarna och hoppas att det fixar sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in