Jag har en hund, den är drygt ett år. Hon kan de vanliga sakerna en hushållshund ska kunna, typ inte dra i kopplet, är rumsren, sitt, ligg, skall, tyst vänta på maten och sånt. Hunden är ganska lättlärd.
Men lite partytrick är alltid bra att lära sin hund. Jag har lärt henne två, men jag behöver tips på flera.
1) "Hur gör Sanna?". Sanna är en kvinna som i verkliga livet är lindrigt sagt lätt på foten. Hunden slänger sig på rygg, särrar på tassarna och flämtar. Skitkul, om man känner Sanna. Försökte få hunden att stå på alla fyra och sticka upp rumpan, men detvar för svårt.
2) "Prosciutto!". Lärde jag hunden mest för att reta kompisen, som hävdar att hundar aldrig ska ha något annat än hundmat - haha, folk har haft hund som husdjur i 7000 år och de har levt på sopor. Det var inte såååå svårt att lära hunden vad prosciutto var, om man säger så... Kör bara tricket om han är här. Hunden ställer sig vid kylen och "gråter"
3) Jag har en till, "Hur låter Håkan Hellström?", hunder börjar "gnöla" och halvt om halvt yla, det låter för jävligt.
Någon som har några tips på dumheter?