2007-05-27, 12:15
Medlem
Jag har en hund, den är drygt ett år. Hon kan de vanliga sakerna en hushållshund ska kunna, typ inte dra i kopplet, är rumsren, sitt, ligg, skall, tyst vänta på maten och sånt. Hunden är ganska lättlärd.
Men lite partytrick är alltid bra att lära sin hund. Jag har lärt henne två, men jag behöver tips på flera.
1) "Hur gör Sanna?". Sanna är en kvinna som i verkliga livet är lindrigt sagt lätt på foten. Hunden slänger sig på rygg, särrar på tassarna och flämtar. Skitkul, om man känner Sanna. Försökte få hunden att stå på alla fyra och sticka upp rumpan, men detvar för svårt.

2) "Prosciutto!". Lärde jag hunden mest för att reta kompisen, som hävdar att hundar aldrig ska ha något annat än hundmat - haha, folk har haft hund som husdjur i 7000 år och de har levt på sopor. Det var inte såååå svårt att lära hunden vad prosciutto var, om man säger så... Kör bara tricket om han är här. Hunden ställer sig vid kylen och "gråter"

3) Jag har en till, "Hur låter Håkan Hellström?", hunder börjar "gnöla" och halvt om halvt yla, det låter för jävligt.

Någon som har några tips på dumheter?
Citera
2007-05-28, 19:14
Medlem
Konekos avatar
En kompis till mig har lärt sin hund att "heila" på kommando, och en bekant till mamma har lärt sin hund att skälla när man säger "muslim".
Citera
2007-05-28, 19:26
Bannlyst
min hund skäller och morrar när den ser svartingar, judar eller negrer
Citera
2007-05-28, 19:31
Medlem
Enitys avatar
Min familjs hund gimme five, dvs om man sätter upp handen så sätter han höger framtass emot handen om man säger gimme five.
Citera
2007-05-28, 19:34
Medlem
rullknufss avatar
Några bekanta har lärt sin hund att atackera om man ger den fingret
Citera
2007-05-29, 13:05
Medlem
Hur känner din hund igen judar då? Är det krimmeln eller stjärnan den reagerar på?
Citera
2007-05-29, 13:13
Medlem
Xiders avatar
Min tik kan:

vinka.

high five.

faller ned död om man låtsas skjuta henne.

morrar och visar tänderna om man frågar hur en ful hund ser ut.

Morrar, visar tänder, skäller och hugge romkring sig om man säger "nu kommer polisen och tar dig"

Petar med tassen på en hand när man gömmer en godis i en hand och sen ber henne välja.
Citera
2007-05-29, 13:40
Medlem
core_s avatar
Man ska givetvis lära jycken att räcka upp tassen när man frågar om någon vill ha en öl
Citera
2007-05-29, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desertör
min hund skäller och morrar när den ser svartingar, judar eller negrer

Samma här, iaf svartingar dagens hundar!
Citera
2007-05-29, 14:06
Medlem
Xiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkel
Samma här, iaf svartingar dagens hundar!

Mycket enkelt.
Hundar reagerar på mörkare individer eftersom de uppfattas som mer hotfulla. Hundar ser inte på samma sätt som vi, och mörkare hud, hår etc blir svårare att läsa av. Samt att de luktar annorlunda än vad hunden är van vid.
Vid främmande saker reagerar hundar ofta genom att försvara.
Som sagt, mycket enkelt.
Citera
2007-05-29, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vasile
Hur känner din hund igen judar då? Är det krimmeln eller stjärnan den reagerar på?

Han tror judarna är örnar

http://cla.calpoly.edu/~lcall/jewish_nose.jpg

dom åt höger är judar (duh?!)

http://osl.cs.uiuc.edu/~ksen/eagle/eagle.jpg

eller så känner han hur deras hud luktar svavel?
Citera
2007-05-29, 15:34
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Min kopis hund lägger sig på rygg och särar på benen på komandot "hur gör flickorna i Paris?"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in