Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-05-27, 10:48
Medlem
Yeah!!s avatar
Hade tänkt att beställa nytt operativsystem till min dell dator imorgon. Den förprogrammerade Windows Xp version hakar bara upp sig och beter sig allmännt konstigt.

Tänkte beställa från komplett.se eller någon annan sida med bra leveranstid.

Vore mycket tacksam för en direktlänk till något som jag kan stoppa in i datorn och installera. Jag är mest inställd på XP Professional.

Tack på förhand
Citera
2007-05-27, 10:51
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeah!!
Hade tänkt att beställa nytt operativsystem till min dell dator imorgon. Den förprogrammerade Windows Xp version hakar bara upp sig och beter sig allmännt konstigt.

Tänkte beställa från komplett.se eller någon annan sida med bra leveranstid.

Vore mycket tacksam för en direktlänk till något som jag kan stoppa in i datorn och installera. Jag är mest inställd på XP Professional.

Tack på förhand

Hm, om du har xp förinstallerat så har du redan en licens. Dumt att bränna pengar på att köpa en ny licens. Bättre att tanka hem från nätet och använda din befintliga licens. Din key borde stå på nåt litet klistermärke på datorn nånstans.

Är det XP pro eller home du har förinstallerat nu?
Citera
2007-05-27, 11:07
Medlem
Yeah!!s avatar
Det är xp-home. Nöjer mig gärna med det bara jag får en version som inte hakar sig hela tiden. Vart kan jag tanka?
Citera
2007-05-27, 11:19
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Vart kan du inte tanka är frågan! Då du inte verkar ha någon aning om trackers tror jag ett besök på piratbukten vore det bästa, dom är inte snabbast med det finns säkert något för dig...

Citera
2007-05-27, 11:22
Medlem
Yeah!!s avatar
Så det är bara att tanka windows home från en tracker och hoppas på att den sväljer min licens?
Citera
2007-05-27, 11:52
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Det är xp-home. Nöjer mig gärna med det bara jag får en version som inte hakar sig hela tiden. Vart kan jag tanka?
Du kanske skulle lista ut varför den "hakar" sig hela tiden, du tror väl knappast Windows XP Home är gjord på det sättet?
Citera
2007-05-27, 11:55
Medlem
snousers avatar
Citat:

Varför skulle de bero på Windows att datorn hakar sig?
Visst, Windows suger i allmänhet, men att skylla allt på MS är ju rena BSen.
Det låter mer som om du inte har varken antivirus progg, ram minne eller brandvägg i datorn.
Citera
2007-05-27, 17:14
Medlem
Du borde fått med någon slags recovery-CD/DVD när du köpte datorn. Eftersom du redan har en winXP licens är det ju otroligt onödigt att köpa en ny!

Om du trots allt bestämmer dig för att köpa ny finns det ingen anledning att välja XP Pro över XP home. För en normal hemmaanvändare finns det inget i Pro som du behöver.
Citera
2007-05-27, 23:48
Medlem
Yeah!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
Varför skulle de bero på Windows att datorn hakar sig?
Visst, Windows suger i allmänhet, men att skylla allt på MS är ju rena BSen.
Det låter mer som om du inte har varken antivirus progg, ram minne eller brandvägg i datorn.

Har antivirus, gott om RAM och sitter dessutom bakom 2 brandväggar. Har haft en dell dator som hållt på lika dant. Det är en förprogrammerad Dell version av xp home som verkar suga riktigt hårt. Det löste sig iaf på förra datorn när jag bytte operativsystem. Kan ju passa på att säga att jag formaterat datorn minst 10ggr och det har inte löst sig!
Citera
2007-05-28, 10:54
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Så det är bara att tanka windows home från en tracker och hoppas på att den sväljer min licens?

Japp. Troligen har du en OEM-nyckel, så denna borde funka:

http://thepiratebay.org/tor/3255237/[REQ]_Win_XP_HOME_SP2_OEM_SWE

Ett litet tips förresten, två brandväggar är att be om problem. Det räcker gott med en.
Samma sak med antivirusprogram. Ett räcker bra.
Citera
2007-05-28, 12:55
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Hoppas att han menar en hårdvaro- och en mjukvarobrandvägg...
Citera
2007-05-28, 13:01
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Japp. Troligen har du en OEM-nyckel, så denna borde funka:

http://thepiratebay.org/tor/3255237/[REQ]_Win_XP_HOME_SP2_OEM_SWE

Ett litet tips förresten, två brandväggar är att be om problem. Det räcker gott med en.
Samma sak med antivirusprogram. Ett räcker bra.
Och jag som trodde det var förbjudet att direktlänka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in