2007-05-26, 17:07
Medlem
Takeshis avatar
Tja.
Mitt ljud har helt plöstligt lagt av att fungera. Har kollat kontrollpanlen / ljudinställningar och där står det att allt är på och fungerar.
Testade att installera winamp (kör annars på MP ) och där går det inte ens att trycka på play för att få igång låten / filmen .
I MP så kommer det upp en "fatal error" och kan välja mellan webhelp och cancel. Väljer jag webhelp kommer det anvisningar om att gå in på kontrollpanelen och se till att allt är på vilket det är. Har testat Youtube men ljudet funkar inte där heller. Högtalarna är det inget fel på för har lyssnat genom iPod efter att detta med ljudet i min dator inträffade.

Hur kan jag lösa detta?
Citera
2007-05-26, 17:24
Medlem
yxskafts avatar
Vad är det för ljudkort?
Kolla efter de senaste drivrutinerna till ljudkortet.
Citera
2007-05-26, 17:57
Medlem
Takeshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxskaft
Vad är det för ljudkort?
Kolla efter de senaste drivrutinerna till ljudkortet.

Uppdaterade drivrutiner men då kommer detta meddelande upp:

Windows Media Player cannot play the file because there is a problem with your sound device. There might not be a sound device installed on your computer, it might be in use by another program, or it might not be functioning properly.
Citera
2007-05-26, 18:49
Medlem
Jag säger bara: Skit i vista. Skaffa linux med beryl, det är 100x snyggare!
Citera
2007-05-26, 22:49
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Mjo, man blir lika inkompatibel mot omvärlden med båda!

Kör för övrigt Vista med ljudproblem men föredrar Linux faktiskt...
Citera
2007-05-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Mjo, man blir lika inkompatibel mot omvärlden med båda!

Kör för övrigt Vista med ljudproblem men föredrar Linux faktiskt...

inkompatibel?!

Säg nått som verkligen inte funkar?
Citera
2007-05-27, 01:01
Medlem
TheStorytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
inkompatibel?!

Säg nått som verkligen inte funkar?

Nu var det inte till mig frågan var riktad, men jag kan svara ändå: Cakewalk Sonar. Pro Tools. Wavelab. Tre proffessionella verktyg för musikproduktion och ljudredigering som jag är direkt beroende av, och jag skulle säkert kunna nämna 100 till om jag var på det humöret. Hur är det med spel? Jag kan inte tänka mig att många av de spel som släpps finns till Linux. Standardprogram, typ MS Office? Open Office är inget alternativ; det fattas faktiskt en hel del funktioner, särskilt i Calc... det har en bra bit kvar till Excel-standard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in