2007-05-26, 11:41
Medlem
chillionaires avatar
Jag köpte en SE w850 för någon månad sedan och har problem med att ansluta det via USB kabeln till min laptop (med windows XP). I början fungerade det okej, men i bland dog USB kopplingen när jag tillexempel överförde filer till mobilen. Nu har det blivit värre och värre nu kan jag inte ens ansluta den längre. När jag försöker står det att USB enheten inte känns igen och försöker jag hitta telefonen genom enhetshanteraren eller guiden för anlutning av ny maskinvara hittar den nada..

Någon som har en aning om vad det är för fel?
Citera
2007-05-26, 11:48
Medlem
mogs avatar
Till min K750i var jag tvungen att dra ner USB drivisar för att få den att funka ordentligt. Du kan ju testa...

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?...14033&esi=true

Citera
2007-05-26, 11:59
Medlem
chillionaires avatar
vart lägger man dessa filer / hur installerar man dem?

Tack på förhand.
Citera
2007-05-26, 12:14
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
vart lägger man dessa filer / hur installerar man dem?
Först så packade jag upp filerna till en mapp. Sen så fick jag ta en annan USB port och när det kom upp att "Ny programvara har hittats" eller vad det står, så valde jag "Installera från vald mapp" (eller nåt sånt) så ordnade det sig.

Hoppas du förstår vad jag menar. Det var ett tag sedan...

Citera
2007-05-26, 14:07
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Först så packade jag upp filerna till en mapp. Sen så fick jag ta en annan USB port och när det kom upp att "Ny programvara har hittats" eller vad det står, så valde jag "Installera från vald mapp" (eller nåt sånt) så ordnade det sig.

Hoppas du förstår vad jag menar. Det var ett tag sedan...

hur vet man vilken USB port som är vilken i enhetshanteraren?
Citera
2007-05-26, 15:15
Medlem
chillionaires avatar
När jag pluggar in min telefon med USB sladden kommer deta medelande upp:

En av de USB enheter som är anslutna till datorn fungerar felaktigt och kan inte kännas igen.
Citera
2007-05-26, 19:29
Medlem
chillionaires avatar
fick inte skiten att funka, blev sur och köpte en 54 in one memory card reader.. så nu tankar jag till och från minneskorter direkt i stället för telefonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in