2007-05-25, 19:42
  #1
Medlem
jack_of_spadess avatar
På wikipedia står det att Astrid Lindgren skrev ett brev som publicerades i Expressen -74, i där det beskrevs vad som hände efter det att boken slutade.

På wikipedia finns bara en sammanfattning av texten, nån som har länk till hela?


Är sådana här trådar ok, förresten?
Citera
2007-05-25, 20:08
  #2
Medlem
Ördögs avatar
Jag vet att Astrids brev med epilogen finns återgivet i nån av de vanligaste biografierna om henne, troligen Margareta Strömstedts bok. Stick till bibblan och kolla! På nätet finns texten dessvärre bara i tysk översättning, i Lindenblatts inlägg här.

http://www.deutschboard.de/topic,1945,-exa:-loewenherz-undamp%3B-werther.html
Citera
2007-05-25, 21:42
  #3
Medlem
jack_of_spadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag vet att Astrids brev med epilogen finns återgivet i nån av de vanligaste biografierna om henne, troligen Margareta Strömstedts bok. Stick till bibblan och kolla! På nätet finns texten dessvärre bara i tysk översättning, i Lindenblatts inlägg här.

http://www.deutschboard.de/topic,1945,-exa:-loewenherz-undamp%3B-werther.html

Sånt flyt att man är tysktalande!

Tack så mycket.
Citera
2012-10-27, 22:32
  #4
Medlem
Ördögs avatar
Den som grunnat över samma problem som jack_of_spades och dessvärre inte behärskar tyska, kan läsa Astrids "epilog" här.

(Jag tycker det kan vara givande att emellanåt slösurfa bland gamla trådar - då och då hittar man nånting att bumpa).
Citera
2017-04-17, 09:57
  #5
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Den som grunnat över samma problem som jack_of_spades och dessvärre inte behärskar tyska, kan läsa Astrids "epilog" här.

Fyra och ett halvt år senare möts man av beskedet:
Citat:
This site is marked private by its owner. If you would like to view it, you’ll need two things

I just need two words - fuck you. Nåväl, epilogen finns att läsa på fler ställen ...
http://joegus.tumblr.com/post/57358424904/%C3%B6ppet-brev-till-expressen-br%C3%B6derna-lejonhj%C3%A4rta

__________________
Senast redigerad av Ördög 2017-04-17 kl. 10:08.
Citera
2026-05-27, 13:46
  #6
Medlem
andan0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Fyra och ett halvt år senare möts man av beskedet:


I just need two words - fuck you. Nåväl, epilogen finns att läsa på fler ställen ...
http://joegus.tumblr.com/post/57358424904/%C3%B6ppet-brev-till-expressen-br%C3%B6derna-lejonhj%C3%A4rta

vilket fint avslut, tack för länken.
Citera
2026-05-27, 22:18
  #7
Medlem
Ördögs avatar
Numera finns epilogen också på Bullerby-geschäftets webbplats.

Hur gick det sedan för Bröderna Lejonhjärta?
https://www.astridlindgren.com/se/karaktarerna/broderna-lejonhjarta/lejonhjarta-hur-gick-det-sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in