• 1
  • 2
2007-05-28, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
-SIKEN JRDRANS SNURRA!

-Frst, att man ju inte kan riktigt frst vad saken handlar om. Vad d!? att
signaturen Kong Fuzi:s HDD har kraschat.
Att en HDD har kraschat brukar avse att det mekaniska har kraschat. Allts att drivmotorn eller att drivtekniken eller att in-/avspelnings mekanismen eller att skivorna, har mekaniskt- kraschat. Hur vet/visste Kong Fuzi ATT! HD har kraschat? Och vad som har kraschat?

Kong Fuzi tog tydligen? ur HDD:en ur sin datorn och satte in den i pluspappans dator och krde ngon (ngot) recoryprogram hur d krde.
Jo, mjligen har man installerat/startat, en del, en Felskert-lge-del operativsystem per diskett p pluspappans dators primrminne och kollat C:/dir. vad r C:/dir fr ngot? -Jo jag har en mapp p min HDD med benmningen Dir00001, som r tom, och jag ingen aning om vad detta r fr ngot.

Dr det fanns en programmapp och filer. VAR, p vilket minne, fanns denna mappen, filerna och annat skit; som ju HDD:en var krasch! Och jag antar att nr man kopplade in Kong Fuzi:s dators HDD till pluspappans dator brt man frst den elektriska strmmen; och allts tmde pluspappans dators primrminne.

s har Kong Fuzi lmnat in HDD:en till en datorreparatr, som vet bertta att HDD:ens motor har gtt snder; ..kan man inte bara byta den?
s kpte Kong Fuzi en ny HDD, som monterades in i datorn, varvid den nmnda mappen och filerna kom upp p bildskrmen; ja, var d ifrn?
Och Kong Fuzi tror nu att, HDD:ens motor inte alls r snder; jo visst finns det datorreparatrer som kr bluff fr att kunna f slja.

PS. Man skulle ju kunna knna tacksamhet till vr vn signaturen DennisOlof:s meddelade omsorger.

Varfr?
Citera
2007-05-28, 11:22
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
s har Kong Fuzi lmnat in HDD:en till en datorreparatr, som vet bertta att HDD:ens motor har gtt snder; ..kan man inte bara byta den?

Ja, men bara i cleanroom-verkstad som dessutom har verktyg fr att hantera mikrometertoleranser. Inte kostnadseffektivt, med andra ord.
Citera
2008-10-23, 21:06
Medlem
jimmypages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
Ja, men bara i cleanroom-verkstad som dessutom har verktyg fr att hantera mikrometertoleranser. Inte kostnadseffektivt, med andra ord.

Min externa hrddisk lter tic tic tic sedan en dag tillbaka och syns verhuvudtaget inte i utforskaren om jag kopplar in den. Kan det vara "motorn" som krnglar? Den r allts inte dd utan verkar ha hamnat i en slags loop p ngot stt, och inga filer gr att komma t.

Edit:Kan virus orsaka sdana hr saker frresten.Vill minnas att jag laddade ner en film som betedde jvligt konstigt dagen innan problemet uppstod,.
Senast redigerad av jimmypage 2008-10-23 kl. 21:10.
Citera
2008-10-23, 22:25
Medlem
OJOJ! ETT GAMMALT ENGAGEMANG DYKER UPP HR.

Ni vet som att en gng ett engagemang hr p Flashback r fr alltid ett engagemang. Att man stndigt, med nya inlgg p trden, blir pmind om det. Och visst kommer jag ihg min erfarenhet av hrddisk. Kanske att den ocks lt tick tick tick. -Mjaaa, kanske mer krish krish.

Dock att jag blev rdd fr HD-krasch, med alla inlagda filer p den. Till att jag kutade ivg till datoraffren fr att kpa en ny. -Men fr att verkligen f en rtt ny typ i affren, tog jag loss den gamla och lade den i kasse, p vgen till datorbutiken.

s frsts klarade jag inte av att installera den nya. Till att jag tillsist stoppade in den gamla igen. -Och se! d lt det inget krish krish lngre. Och fortfarande inte lngre, nu mnga r efter. Med sannolikt, att nr jag skakade om HD:en i min kassa p vgen till datorbutiken ...fixade krishet till sig.

S, signaturen jimmypage hr ovan, vad sgs om att brja med att ta loss den ljudande HD:en, lgga den i en kasse och springa runt kvarteret med den. ..vl inte alldeles omjligen att den drp fungera igen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in