2007-05-24, 17:07
Medlem
Hannes2ks avatar
Jag har så länge jag kan minnas fått ångest och känt mig frustrerad när jag hört fågelkvitter; men, inte i alla sammanhang.

Om jag exempelvis är ute på en solig dag och måsarna skriker ovanför mitt huvud spelar det ingen roll, det handlar mest om när jag sitter inne eller ligger i sängen då det är tyst i mitt rum. Exempelvis när jag ligger och försöker sova, eller när jag pluggar; om jag hör fågelkvitter känner jag en lätt ångest och känner mig frustrerad vilket gör att det är svårt att sova eller plugga.

Någon som har liknande problem eller kan ge en lämplig psykologisk orsak?

MVH
Citera
2007-05-24, 21:23
Medlem
Tjohildas avatar
Tror du inte det hänger ihop med allmän sömnlöshet och ångest? Så här års sätter ju fåglarna i gång bra tidigt. Det kan bli så att du kopplar det första trastkvittret vid tretiden med "jäklar nu är klockan typ tre och jag har inte somnat och imorgon måste jag upp sju och göra det och det". Det är ju inte precis lättare att sova när det är ljust ute och fåglarna lever rövare. Prova med sovmask och öronproppar!
Citera
2007-05-24, 21:26
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Jag blir rasande av ljudet av rinnande vatten, jag har ingen aning om varför men varje gång jag hör rinnande vatten blir jag fly förbannad.
Jag får ångest av våren, de långa ljusa dagarna där man inte kan fly in i mörkret och gömma sig undan alla dömande och granskande ögon.
Citera
2007-05-29, 18:04
Medlem
selokens avatar
Trodde jag var ensam...

Känner igen mig i det där. Ibland vill jag bara ut oich strypa alla koltrastar, men nu har jag en kudde över huvudet så det brukar ge sig. Skall även nämna att jag äter insomnings-piller, lättare att somna om då.
mvh; seloken
Citera
2007-05-29, 18:05
Medlem
selokens avatar
Vad är sovmask?

Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Prova med sovmask och öronproppar!

Ja, som rubriken antyder så undrar jag vad en sovmask är för något?
Citera
2007-05-29, 20:24
Medlem
Tjohildas avatar
En slags ögonbindel. En del har det på flygplan för att kunna sova, t ex. Ser ut som en Zorromask med resår man sätter runt huvudet. Finns med avkylande effekt också, i skönhetsdisken, mot påsar under ögonen.
Citera
2007-05-29, 21:55
Medlem
mrdominiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannes2k
Jag har så länge jag kan minnas fått ångest och känt mig frustrerad när jag hört fågelkvitter; men, inte i alla sammanhang.

Om jag exempelvis är ute på en solig dag och måsarna skriker ovanför mitt huvud spelar det ingen roll, det handlar mest om när jag sitter inne eller ligger i sängen då det är tyst i mitt rum. Exempelvis när jag ligger och försöker sova, eller när jag pluggar; om jag hör fågelkvitter känner jag en lätt ångest och känner mig frustrerad vilket gör att det är svårt att sova eller plugga.

Någon som har liknande problem eller kan ge en lämplig psykologisk orsak?

MVH

haha förlåt men jag tycker ditt ångestproblem lät lustigt

Jag kan tänka mig hur det är, jag tror också att jag blivit frustrerad av fåglar, vet inte om det var ångest som utlöstes men speciellt dom fåglarna som vaknar riktigt tidigt på morgonen och börjar låta kvitt kvitt

Testa med att skrika på fåglarna eller för mig brukar funka att jag skojar om min ångest för mig själv, inte just fågelångest men ångest i allmänhet. Ja vet inte testa dig fram, men iaf, lustig ångest du har
Citera
2007-05-29, 22:35
Medlem
Vet allt för väl hur dessa horribla djur kan ställa till livet för en sömnrubbad individ.
Vet inte hur många gånger jag sprungit ut gormandes och kastat sten mot dom jävlarna i blint vansinne!
Kan knappt tänka mig värre psykisk tortyr , och inget hjälper! Varken två eller tre kuddar över huvudet eller att försöka överrösta oljudet med musik.
Jag tror man blir så jävla knäckt av det just för man vet att det aldrig slutar;har de väl börjat väsnas de hela natten och då kan man kyssa den nattens skönhetssömn goodbye.
Mitt enda råd är att med alla medel försöka somna tidigt eller flytta till ett område med lite växtlighet och träd.
Citera
2007-05-30, 15:54
Medlem
Tjohildas avatar
Haha, fast i de områdena brukar man istället störas av trafikbuller, och det dygnet och året runt. Bodde förut vid en gata med trafikgupp precis utanför sovrumsfönstret. Nattbussen gick där...sov en timme "bump", sov en timme till "bump" osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in